Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 I vinter så gjorde jeg en jobb for datteren til en venninne. Hun skulle få regning på dette og vi ble enige om en pris. Det var min venninne som skulle betale det. Hun har en god inntekt og selv om jeg følte det litt ubekvemt å ta betaling for jobben så insisterte hun på det. Jeg har nettopp startet eget firma og trenger de inntektene jeg kan få, nå i starten. Vi traff ikke hverandre på en god stund og i går fikk jeg pengene av henne. Men hun ga feil beløp. Regningen var på 1500 og hun ga meg 1000. Føler det litt vanskelig plutselig å si fra om "resten" men det er egentlig greit, er det ikke? Altså, ikke at det har noe med saken å gjøre, men hun og mannen har kjempeinntekter begge to mens det er jeg som sliter med å få det til å gå rundt. Skal jeg bare si fra? Ps. Grunnen til at jeg ikke sa fra med en gang, var at jeg i farten ikke husket eksakt beløp på regningen da det var en stund siden jeg leverte den til henne. Anonymous poster hash: a0708...def
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Uff. Det er selvsagt helt greit å si fra. Men personlig hadde jeg synes det var skikkelig pinlig, og hadde nok bare glemt resten av pengene. Anonymous poster hash: 2c853...97a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Forstår at det er pinlig å si fra, men det må da være minst like pinlig å ha betalt for lite. Anonymous poster hash: 20cde...dc6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Uff. Det er selvsagt helt greit å si fra. Men personlig hadde jeg synes det var skikkelig pinlig, og hadde nok bare glemt resten av pengene. Anonymous poster hash: 2c853...97a Hi Ja, det er akkurat slik jeg føler det. Føler meg litt gnien som sier fra....men sannheten er at hun faktisk skylder meg pengene. Og at hun fikk en litt lavere pris enn det jeg tar til vanlig. Hadde det vært meg så hadde jeg syntes det hadde vært HELT greit og HELT normalt at den jeg skyldte penger sa fra. Og det tror jeg faktisk hun også synes. Men man vet jo aldri.... Anonymous poster hash: a0708...def
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Bare si fra på en hyggelig måte til den av dem du gjorde avtalen med og sendte fakturaen til. Anonymous poster hash: be0dd...0a2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Kan du ikke bare kontakte henne og si at "Oi! Jeg fant ut at beløpet du betalte var feil. Det mangler fortsatt 500 kr. Flott om du har mulighet til å betale siste lille resten også." Eller noe i den dure...? Anonymous poster hash: bbef7...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå