Gå til innhold

Upa har gitt ut journal

Anbefalte innlegg

Skrevet

til barnets biologiske far hvor det blant annet står svært private ting om meg.

Nå bruker han det mot meg for alt det er verdt.

Hva gjør jeg? Hvilke konsekvenser får dette for upa?

Anonymous poster hash: 83771...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han foreldreansvar (noe de aller fleste har) er journalen noe han har krav på (regner med det er barnets journal han har fått og ikke din).

Har han det ikke er det brudd på taushetsplikt, og hvilken reaksjon UPA får vil avhenge av om det er systemsvikt (mangel i rutine) eller personlig feil (manglende etterlevelse av rutine). Sansynlig reaksjon er "smekk på lanken" i form av advarsel.

Anonymous poster hash: 519be...13a

Skrevet

Han har krav på barnets, men ikke på mine personlige problemer, mener nå jeg.

Burde ikke min sak vært sensurert når far fikk sin del?

Hi

Skrevet

Han har krav på barnets, men ikke på mine personlige problemer, mener nå jeg.

Burde ikke min sak vært sensurert når far fikk sin del?

Hi

I den grad noe om deg står i barnets journal er det fordi det er vurdert som relevant i forhold til barnet, og skal selvsagt ikke sensureres. En far med foreldreansvar må jo ha tilgang til alle opplysninger som trengs for å skjøtte sitt ansvar.

Står det mot formodning ting om deg som ikke er relevant kan du klage, da på journalføringen og ikke utleveringen. Men det meste vil nok kunne regnes som relevant.

Skrevet

I den grad noe om deg står i barnets journal er det fordi det er vurdert som relevant i forhold til barnet, og skal selvsagt ikke sensureres. En far med foreldreansvar må jo ha tilgang til alle opplysninger som trengs for å skjøtte sitt ansvar.

Står det mot formodning ting om deg som ikke er relevant kan du klage, da på journalføringen og ikke utleveringen. Men det meste vil nok kunne regnes som relevant.

Dette er på ingen måte relevant for barnet.

Så da klager jeg.

Skrevet

Så da klager jeg.

Gjør det, hvis en gjennomgang viser at de ikke er disiplinerte på journalføring vil det være av det gode at de endrer praksis.

Skrevet

Gjør det, hvis en gjennomgang viser at de ikke er disiplinerte på journalføring vil det være av det gode at de endrer praksis.

Helt klart!

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Feil. Taushetsbelagte opplysninger etter forvaltningsloven skal sladdes.

Anonymous poster hash: 71858...650

Skrevet

Jeg jobber i BUP hvor denne problemstillingen har Vært flere ganger. Meg kjent så har vi aldri fått advarsel eller kryss i margen pga dette.

Informasjon om foreldre er ofte relevant for barnet.

Hvis foreldre forteller mye om egne psykiske vansker skriver jeg som regel at foreldre tar opp tema ift egen psykisk helse, uten alltid å skrive detaljer. Kommer an på i hvilken grad informasjonen påvirker barnet.

Men...du Bør absolutt kontakte dem og legge frem din bekymring. Ring leder?

Anonymous poster hash: 5b02a...296

Skrevet

Så da klager jeg.

Hvis det ikke er relevant for barnet, hvorfor står det da i barnets journal?

Anonymous poster hash: f7d1e...3b7

Skrevet

Hvis det ikke er relevant for barnet, hvorfor står det da i barnets journal?

Anonymous poster hash: f7d1e...3b7

Nei, en kan så si.. Jeg fikk spørsmål om en annen ting, og det utartet seg til å bli et diskusjonstema mellom meg og sosionom.

Hun har laget en stor sak ut av noe som er opp og avgjort og bearbeidet for 24 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...