Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Kan noen fortelle meg hvorfor amerikanere gir barnet sitt navnet Dick når det på samme språk faktisk betyr Pikk?! Det blir jo som om vi skulle gitt en norsk gutt navnet Pikk Hansen. Dette må jo være ett belastet navn i statene ?! Vet det finnes andre navn også men kun dette jeg kom på i farten. Anonymous poster hash: df8ea...601
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Dick er et kjælenavn for Richard. Richard Nixon ble f.eks kalt tricky dicky. Anonymous poster hash: 4a6a4...5c7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Dette har jeg lurt på også. Det tok forøvrig litt kaka med en familie jeg kjenner hvor pappaen heter Ben og de valgte å døpe gutten for Bendick, begge to helt normale og fine navn, men for meg snek det seg inn en "s" og liten orddeling i navnet slik at jeg alltid tenker "bens dick", hehe... Anonymous poster hash: 85aed...f90
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Snorre betyr tisselur på svensk, likevel er det et "vanlig" navn i nabolandet Norge... Anonymous poster hash: 28331...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå