Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hvordan løser dere det når det blir full krasj på ettermiddager? Normalt får vi kabalen til å gå opp, men f.eks. nå har vi et problem. 11-åringen skal splle kamp ett sted kl. 17 og pappaen (mannen min) er trener og må være med fordi ingen andre kunne. 6-åringen skal også spille kamp kl. 17, men på et helt annet sted. Det er et jentelag og de har bare akkurat nok spillere og hun er litt engstelig av seg, så jeg må være med. Hun "må" komme fordi ellers blir kampen avlyst siden de er så få. 8-åringen skal på trening kl 17 et tredje sted, det er ca 8-9 km, så sykkel/gå er utelukket. Vi har heldigvis mannen sine foreldre i nærheten, så jeg håper de kan kjøre. Hva gjør dere andre når slike ting skjer? Vi kan dele oss i to, men ikke tre... Anonymous poster hash: 1853b...318
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Vi avtaler mye med naboer/lagkamerater og bytter på kjøring.. anbefales ☺ Anonymous poster hash: 9c7f9...abd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Da hadde jeg enten lært 6 åringen å våre alene på trening en stund, eller kjørt 8-åringen litt tidlig. Alt går. Anonymous poster hash: 8fd93...32d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Ungene er selvstendige så de kan gå på kamp/trening/selskap alene om det krasjer. Vi spør treneren om de kan sitte på til bortekamp, hjemmekamper sykler de til. Vi spør andre foreldre om per kan bli med hjem fra skolen og rett til kamp fordi vi sliter med tidsskjemaet en dag. Foreldrene vet de kan spørre oss om det samme når som helst. Vi er raske med å tilby andre barn å sitte på til kamp/Selskap osv og kan da spørre igjen en annen gang. Nå har mor til kompis ligget med influensa i 14 dager. Jeg hjelper da med å sende melding og tilby at kompisen blir med oss hjem fra skolen, middag og så kamp. Jeg vet dette hjelper henne mye og så kan jeg heller spørre en annen gang. En 8 åring bør kunne sitte på med venninner og klare seg på en fotballkamp uten mor. Anonymous poster hash: c909a...7f3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Da hadde jeg enten lært 6 åringen å våre alene på trening en stund, eller kjørt 8-åringen litt tidlig. Alt går. Anonymous poster hash: 8fd93...32d Det er ikke trening, men kamp. Hun er alene på treninger, men nå skal de spille kamp et stykke unna der vi bor og med et lag der hun ikke kjenner de andre noe særlig (hun trener med guttene, men så har de laget et jentelag av alle jentene på samme alder fra flere skoler). Det tar ca 20 min å kjøre til dit hun skal, så å kjøre 8-åringen først går ikke (15 min motsatt vei). HI Anonymous poster hash: b8f98...c2f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Ungene er selvstendige så de kan gå på kamp/trening/selskap alene om det krasjer. Vi spør treneren om de kan sitte på til bortekamp, hjemmekamper sykler de til. Vi spør andre foreldre om per kan bli med hjem fra skolen og rett til kamp fordi vi sliter med tidsskjemaet en dag. Foreldrene vet de kan spørre oss om det samme når som helst. Vi er raske med å tilby andre barn å sitte på til kamp/Selskap osv og kan da spørre igjen en annen gang. Nå har mor til kompis ligget med influensa i 14 dager. Jeg hjelper da med å sende melding og tilby at kompisen blir med oss hjem fra skolen, middag og så kamp. Jeg vet dette hjelper henne mye og så kan jeg heller spørre en annen gang. En 8 åring bør kunne sitte på med venninner og klare seg på en fotballkamp uten mor. Anonymous poster hash: c909a...7f3 Ja, dette gjør vi også mye av, men 8-åringen går på en trening som ingen andre går på, så da går det ikke. O 8-9 mil er for langt til å gå/sykle. Ellers er jeg veldig enig i at dette er både lurt og viktig. Vi samkjører mye til bursdager ol. HI Anonymous poster hash: b8f98...c2f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har fire skolebarn, 7, 9, 12 og 15 år gamle. Vi har 7-seter og er veldig på tilbydersiden når det kommer til skyss, vi tar med oss venner i bilen til treninger, kamp, barneselskaper og hva det måtte være når vi har kapasitet, så de gangene kabalen ikke går opp for oss er det aldri noe problem å be om tjenester tilbake. Ingen av barna er avhengig av at vi foreldre er med da, går helt fint å sitte på med lagkamerater til kamp/trening. Har ikke skjedd enda at vi ikke har fått det til, og vi har ingen besteforeldre vi kan spørre heller. I det tilfellet du skisserer her hadde jeg ringt foreldrene til noen på laget til 8-åringen og spurt om de hadde plass i bilen. Anonymous poster hash: 62822...90f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Samarbeide med andre familier, minst et av barna kan sitte på med noen andre som skal samme sted. Anonymous poster hash: 7e8f7...fa5
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har fire skolebarn, 7, 9, 12 og 15 år gamle. Vi har 7-seter og er veldig på tilbydersiden når det kommer til skyss, vi tar med oss venner i bilen til treninger, kamp, barneselskaper og hva det måtte være når vi har kapasitet, så de gangene kabalen ikke går opp for oss er det aldri noe problem å be om tjenester tilbake. Ingen av barna er avhengig av at vi foreldre er med da, går helt fint å sitte på med lagkamerater til kamp/trening. Har ikke skjedd enda at vi ikke har fått det til, og vi har ingen besteforeldre vi kan spørre heller. I det tilfellet du skisserer her hadde jeg ringt foreldrene til noen på laget til 8-åringen og spurt om de hadde plass i bilen. Anonymous poster hash: 62822...90f 8-åringen går på karate som den eneste i klassen/nabolaget. Vi kjenner ingen han kan sitte på med, og han må gå fordi de skal ha prøvegradering den dagen. Ellers kunne han skippet en trening. Men besteforeldren kunne, så det løser seg. Jeg lurte bare litt på hva andre gjør, men ser jo a det er mye det samme som vi også prøver å få til ellers. For eksempel er mannen trener på 11-åringen sitt lag og har alltid med seg 1-3 andre gutter i bilen, så det er veldig lett å be om gjentjenester der om han ikke kan en dag. HI Anonymous poster hash: b8f98...c2f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #10 Skrevet 23. mai 2016 Samarbeide med andre familier, minst et av barna kan sitte på med noen andre som skal samme sted. Anonymous poster hash: 7e8f7...fa5 Jeg ser at jeg burde presisere: "Hva med når ingen andre går på samme trening/er med på samme lag" Men takker for svar HI Anonymous poster hash: b8f98...c2f
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #11 Skrevet 23. mai 2016 Jeg har 3 skolebarn, snart 4.. Jeg er i tillegg alene, men faren stiller gjerne på kampene.. Jeg ser du har svart på dette allerede, men jeg allierer meg med andre foreldre ang treninger. Vi kjører gjerne en vei hver, men vi kan godt ta med andres barn hjem om foreldrene er borte når treningen er over.. Dette pleier alltid å løse seg Men mine foreldre bor så nærme at mine unger gjerne blir levert dit, eller mamma/pappa henter, om jeg må bort. Faren og jeg er veldig opptatt av at barna skal ha med minst en av oss på kamp, én som er der for å se på akkurat ham Det syns de er så stas. Skulle noe kræsje så stiller alltid en av besteforeldrene opp. Anonymous poster hash: d2507...398
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #12 Skrevet 23. mai 2016 Stort sett går det greit, men vi er veldig tydelige på at de i utgangspunktet må klare seg selv. De må ikke være med på kamper og stevner. Ellers har vi gode ordninger med samkjøring til de fleste steder de ikke kan sykle selv. Anonymous poster hash: 9eee2...b96
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #13 Skrevet 23. mai 2016 8-åringen går på karate som den eneste i klassen/nabolaget. Vi kjenner ingen han kan sitte på med, og han må gå fordi de skal ha prøvegradering den dagen. Ellers kunne han skippet en trening. Men besteforeldren kunne, så det løser seg. Jeg lurte bare litt på hva andre gjør, men ser jo a det er mye det samme som vi også prøver å få til ellers. For eksempel er mannen trener på 11-åringen sitt lag og har alltid med seg 1-3 andre gutter i bilen, så det er veldig lett å be om gjentjenester der om han ikke kan en dag. HI Anonymous poster hash: b8f98...c2f Da må kanskje far prioritere 8 åringen siden dette et viktig trening for han. Selvsagt skal man stille opp som trener, men det finnes vel både hjelpetrener, oppmann og andre foreldre som får overta en kamp dersom din mann ikke kan. Hadde din mann havnet på sykehus er det helt sikkert andre som kunne tatt laget den dagen. Min mann er og fotballtrener og stiller som regel alltid på trening og kamp. Men han har faktisk flere barn og en sjelden gang må kamp vike fordi far må bli med et annet barn på noe viktig. Selv om far er trener er det ikke riktig at han skal bruke all sin tid på et barn. Vi snakker vel trening 2-3 ganger i uka, ukentlig kamper og turneringer? Jeg hadde enkelt sagt at 8 åringen sun prøvegradering går før vanlig kamp. Far må bli med 8 åringen og noen andre får ta fotballkampen og 11 åringen med i bilen deres. Ene barnet mitt går på taekwondo og jeg vet prøvegradering er viktig. Også viktig å ha foreldre med så de kan hjelpe å huske info om graderingen og hva som er viktig å endre på osv. Anonymous poster hash: c909a...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå