Gå til innhold

nå er det nok kiloene SKAL av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med overvekt siden jeg var 15 år ca. Skilsmissen til mine foreldre og en stemor som lagde helvete har gått mer inn på meg enn jeg liker. Jeg spiste i meg alle følelsene. 

Har egentlig alltid vært en aktiv og sosial jente og de siste 5 årene har jeg vært så ensom så har spist enda mer. Jeg er så lei av å være overvektig men er så vanskelig å slanke seg. Det har vært prøvd så ufattelig mange ganger og klarer det greit i noen mnd og er kjempefornøyd, men så skjer noe teit i livet mitt og jeg trøster meg med godteri etter ungen har lagt seg. 

Jeg sitter alene hjemme hver eneste kveld og det sliter på psyken min. Med engang jeg kommer meg ut så er det så mye bedre og jeg får litt livsgnist. Det er greit nok at jeg er på jobb og er sammen med folk da men er på en måte ikke nok. 

Helt siden jeg var 14 uker på vei har jeg vært alene og det gnager på meg. Flørter har jeg hatt, men alle ønsker kun sex med meg og thats it. Det kan godt være jeg spiller litt på det og for har aldri hatt noen som har kjempet for meg eller satt pris på meg verken venner eller familie så føler vel egentlig jeg ikke er verdt noen ting. 

Det er veldig få mennesker som vet jeg føler det slik jeg gjør for tør ikke å prate med noen lenger. Jeg turte før men det er tydeligvis en belastning for vennene mine at jeg ikke har det så perfekt som de. (Vet ingenting er perfekt altså men de utgir seg for å være det konstant) Så jeg har igrunnen nå slått fra meg alle vennene mine for orker ikke å ha noen i livet mitt som kun vil ha noe med meg å gjøre når de har bruk for noe. Jeg har og sluttet og se etter gutter når det kommer til sex eller hva som helst for har blitt såret så utrolig mye. Jeg har egentlig en utrolig god jobb og jeg gjør det veldig bra der og det vil jeg fortsette med. 

Kjenner bare selvfølelsen daler når jeg tenker på kroppen min, det er nesten som jeg føler at hodet og kroppen ikke passer sammen. Men så er jeg så redd for å slanke meg og og finne ut at da kommer venner tilbake og gutter er der. akkurat som jeg er redd for at jeg ikke er god nok nå, men kan kun bli god nok hvis jeg er slank og har en god jobb. 

Nå er jeg lei, har vært alene i 5 år og skal ikke syns synd på meg selv lenger. Jeg må bare gjøre noe med det men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne. Har gjort en avtale med familie om at de kan sitte barnevakt en time 3 ganger i uka så jeg kan trene. For min del trenger jeg å trene for å kunne motivere meg til å spise sunt. 

Sorry jeg måtte bare få ut litt tanker for jeg er så lei meg og er så lei!!! Vil ikke være slik lenger for min sønn fortjener bedre og jeg fortjener bedre. Tror de fleste har likt at jeg ser slik ut for de har ikke sett på meg god nok og det er bra å ha noen å se ned på. Det skal nå bli slutt på. Kunne bare ønske jeg hadde noen jeg kunne prate med om dette som visste hvordan det er å være her jeg er. Kjenner heller ingen andre alenemødre og kunne ønske jeg hadde noen der og som visste hva det ville si.

Har fått ny jobb. Nå skal jeg ha nye venner og ny kropp!!

Mitt nye liv begynner NÅ!!!!

Anonymous poster hash: 92ab3...6e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare ønske deg masse lykke til! Du fortjener et liv og en kropp du kan være stolt av. Av egen erfaring vil jeg tipse deg til å være realistisk og gi deg selv god tid til å nå målet ditt. Hvis du er en person som småspiser hele tiden( slik som meg ;-) ) bør du enten legge opp til å ha med sunn småsnacks hvorenn du går (fks cherry tomater og sukkererter) eller bestemme deg utelukket for å kutte snackingen helt ut. Du kommer til å sprekke, men ikke la det gå så langt inn på deg at du gir opp, se hver dag som en ny sjanse til å nå målet :-) heier på deg, igjen, lykke til 👍

Anonymous poster hash: a6d0d...72a

Skrevet

Min erfaring er at godis ikke må være i hus. Er det i hus, spises det. Så kast det du har med en gang, ikke spis det opp. Så er kunsten å aldri gå på butikken sulten. Og å planlegge hele uke med mat. Kjøp inn frukt og grønt, og prøv gjerne noe nytt.

Skrevet

Lykke til, så bra at du tak! Jeg vil anbefale å bruke litt penger på f.eks vektklubb.no eller Grete Roede for å holde motivasjonen oppe, spesielt når du ikke har partner som støtter deg. Der får du inspirasjon, forum og et nettvekt å støtte deg på. Du trenger ikke gå på kurs, du kan bare bruke nettversjonen.

Anonymous poster hash: 356e2...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...