Gå til innhold

Og der var vi kvitt huslånet:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi kjøpte første bolig i ca 2000 så var renta på 12-14%. Vi har beholdt omtrent samme sum selv om renta har rast nedover. Kjøpt nytt hus to ganger og tjent på salg av det gamle.

Så vi har 150.000kr igjen på lånet og 600.000 på konto (skal kjøpe ny bil). Vi nærmer oss nå 40 år. Har vært på ferier hvert pr, blandt annet til USA. Lever godt men tenker på hva vi bruker penger på.

Mannen jobber som revisor og har full kontroll på skatten. Huset er fra 2012, så lenge til det trengs oppussing.

Vi trives godt hjemme og trives uten for mange ting. Venter baby i sommer og ferien går derfor på hytta til svigers. Det er det ungene vil!

Vi vurderer hytte, men vet ikke om den blir nok brukt. Ungene er sosiale og mye opptatt i helgene. Mulig vi starter å spare så vi kan hjelpe barna inn på boligmarkedet når den tid kommer.

Sparer vel 2-3000 kr på fond hver måned. Disse glemmer vi og får bare gå som de vil.

Det er en god trygghet å ikke ha lån. Jeg er kronisk syk og får mye kostbare medisiner og behandling på sykehus, så jeg betaler vår skatt med glede.

Anonymous poster hash: c3d03...35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi kjøpte første bolig i ca 2000 så var renta på 12-14%. Vi har beholdt omtrent samme sum selv om renta har rast nedover. Kjøpt nytt hus to ganger og tjent på salg av det gamle.

Så vi har 150.000kr igjen på lånet og 600.000 på konto (skal kjøpe ny bil). Vi nærmer oss nå 40 år. Har vært på ferier hvert pr, blandt annet til USA. Lever godt men tenker på hva vi bruker penger på.

Mannen jobber som revisor og har full kontroll på skatten. Huset er fra 2012, så lenge til det trengs oppussing.

Vi trives godt hjemme og trives uten for mange ting. Venter baby i sommer og ferien går derfor på hytta til svigers. Det er det ungene vil!

Vi vurderer hytte, men vet ikke om den blir nok brukt. Ungene er sosiale og mye opptatt i helgene. Mulig vi starter å spare så vi kan hjelpe barna inn på boligmarkedet når den tid kommer.

Sparer vel 2-3000 kr på fond hver måned. Disse glemmer vi og får bare gå som de vil.

Det er en god trygghet å ikke ha lån. Jeg er kronisk syk og får mye kostbare medisiner og behandling på sykehus, så jeg betaler vår skatt med glede.

Anonymous poster hash: c3d03...35b

Renta var IKKE 12-14 i år 2000, det var den kanskje på begynnelsen av 90' årene. Jeg kjøpte min første leilighet i 2001 og da var renta 7,5%

Anonymous poster hash: 5536e...de5

Skrevet

Anbefaler å sette av penger til økonomisk veiledning. Dette er så vanvittige prioriteringer at jeg har ikke ord! Stakkars dere 😔

Anonymous poster hash: af7d6...682

Skrevet

Det er en fantastisk følelse! Jeg var vannvittig kry da vi i en alder av 27 og 30 hadde betalt hele leiligheten, og den fine bilen. Vi solgte leiligheten med en real fortjeneste, og overtok en stor gård. Kommer mao aldri til å bli gjeldsfrie igjen. Alltid noen prosjekter 😡

Anonymous poster hash: 79103...a5c

Skrevet

Renta var IKKE 12-14 i år 2000, det var den kanskje på begynnelsen av 90' årene. Jeg kjøpte min første leilighet i 2001 og da var renta 7,5%

Anonymous poster hash: 5536e...de5

Med toppfinansiering så satt vi med en rente på 11% i dnb i 2002.

Anonymous poster hash: 2019f...c4a

Skrevet

Det er smart fordi penge verdi går ned for hvert år som går. Om noen år er 3,5 mindre verdt enn idag. Lønninger økes også med årne.

Anonymous poster hash: c2ab0...247

Tull. Ikke når renta er så lav!!

Anonymous poster hash: 8c8d3...72f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...