Gå til innhold

Til dere med 5-6 åring!🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker han/hun på å sovne?jeg legger henne kl 20.00, men hun sovner gjerne ikke før 22-22.30.............

Anonymous poster hash: 0d7f4...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en gutt som ble 6 i januar, han legges 1830, fordi vi vet han tuller veldig mye, han sovner stort sett mellom 1930-20

Anonymous poster hash: f1e02...08e
Skrevet

Legger seg mellom 18.30 og 19, sover innen 5 minutter.

Anonymous poster hash: 53cc8...fd6
Skrevet

Hvor lang tid bruker han/hun på å sovne?jeg legger henne kl 20.00, men hun sovner gjerne ikke før 22-22.30.............

Anonymous poster hash: 0d7f4...4a7

6,5 år. Han legges mellom 20.00-20.30. Sovner stort sett innen 20-30 min. Noen ganger kan han bruke opp til en time og ikke sovne før 21.30. Ofte hvis han er oppspilt, eller har sovet lenge om morgenen (lenge = 8.00).

Anonymous poster hash: 19360...fba

Skrevet

og han må i alle fall ha 11 timers søvn,ellers blir det bare grin og tull dagen etter og han oppfører seg som en tulling i bhg, står opp mellom 630-7 hver dag

Anonymous poster hash: f1e02...08e
Skrevet

Legger seg 19-19.30, da leser vi bok og synger litt. Er sovnet innen kl 20:)

Anonymous poster hash: fb6eb...a7a

Skrevet

6 år. La seg kl 20:00. Fortsatt våken. 🙄

Anonymous poster hash: 8dbb2...2b4

Skrevet

Legges 19 og sovner på under 10 min.

Legges hun senere kan det ta laaang tid før hun sovner. Da er hun overtrøtt.

Anonymous poster hash: 7dc35...313

Skrevet

Gutt 5,5 år. Sovner innen 30 minutter hvis han legges etter 19.30.

Bruker lengre tid hvis han legges før.

Søstera brukte 1-3 timer, selv om vi var superkonsekvente på kveldsrutiner og leggetid.

Anonymous poster hash: 5984e...9d8

Skrevet

5,5 år. Går ned med iPaden 19.00 og ligger på den en halvtime. Da kommer en av oss ned for å ta seg av tannpussen, lese eventyr og alltid engang eller to. Så snakker vi litt om dagen som har gått.

Han sovner inne kl 20.00. Om klokken tipper over og heller mot halv ni begynner han å slite med å sovne. Han MÅ i seng til den tiden ellers blir det tull.

Men min sliter veldig med å finne roen i sengen, det må han ha hjelp og beskjeder til. Kan det være noe sånt? For varmt eller kaldt på rommet?

Min sover i 11 timer. Får han ikke nok søvn blir det gjerne tull dagen etter og så er karusellen i gang.

Anonymous poster hash: 1fcbe...8e9

Skrevet

Har en gutt på snart 5 år. Legger seg ca kl 20 sovner også stort sett mellom 22-23. Vekkes hver morgen mellom 7.30-8.00 stuuup trøtt.. Hvis han får sove til han våkner står han opp mellom 9-9.30 men sovner da ofte desto senere på kvelden.

Skrevet

Hun er 5,5 og veldig grei å legge . Hun går på rommet ca18.30-19 , leker ,ser iPad osv.

Jeg går inn ca 19.30. , tannpuss og kveldsstell.

Legger seg, jeg kiler litt på ryggen og vi prater ca5 min.

Setter på CD og jeg går ned.

Hun kommer igrunn aldri ut , ikke noe nas eller roping.

Sovner vel ca kl 20.

Skrevet

Jente på 5 år. Legger seg mellom 19.30-20.00. Er lett å legge. Sovner etter alt fra 10 minutter til en time.

Skrevet

5 år, legger seg mellom 19:30-20:00, stille etter 5 min.  Men hva gjøres før hun legger seg da? Ser flere bruker ipader her, for en utrolig dårlig uvane å tillegge barna må jeg si. Stemmer for nattasang, lesing og prating på sengekanten.

Anonymous poster hash: 51aa7...972
Skrevet

5 år, legger seg mellom 19:30-20:00, stille etter 5 min. Men hva gjøres før hun legger seg da? Ser flere bruker ipader her, for en utrolig dårlig uvane å tillegge barna må jeg si. Stemmer for nattasang, lesing og prating på sengekanten.

Anonymous poster hash: 51aa7...972

Her har vi tv av 30 minutter før legging.

Så lese ett kapittel i boka og så nattasang.

Og likevel bruker hun ALDRI mindre enn én time på å sovne.

Blir smågal her.

Anonymous poster hash: 17539...7e0

Skrevet

Legger seg kl 1900. Sovner etter 10-15 min. Legges hun 1930-2000, bruker hun raskt opp mot en time på å sovne.

Skrevet

Legges ca kl 20- 20.30 og sovner da raskt. Vekkes senest 07.30 i hverdagen, men våkner ofte av seg selv da uansett.

Anonymous poster hash: 745a6...563

Skrevet

Legger seg 20-21, men er ekstremt b-menneske og kan ligge våken lenge. Har det etter meg, han har sovet lenge om morgenen siden han var liten baby. Vi har prøvd å regulere det, men må bare innse at det er sånn han er og prøve å ikke la det skli altfor mye ut.

Vi leser bok og synger sang. Veldig koselig. Deretter er det natta, men først en rekke 'viktige' gjøremål, som en ekstra tur på do, et spørsmål som IKKE kan vente til i morgen, et bittelite sår som plutselig gjør vondt...osv.

Skrevet

Går på badet ca kl 19. Så er det nattahistorie, sang og en liten prst på sengekanten. I seng ca 1930. Varierer veldig når hun sovner. Tar alt fra 2 min til en time. Jente 5,5 år.

Anonymous poster hash: 7d708...a48

Skrevet

Min legger seg ca 19.45 (snart 6 år gammel) men jeg aner ikke hvor lang tid han bruker på å sovne. Hører ikke mer fra ham etter at vi har gått opp på stua.

Anonymous poster hash: ae3cc...002

Skrevet

6,5 år og legger seg 20.30 sånn ca. Hun sovner normalt sett på ca en halvtime nå. Slik har det slett ikke alltid vært.

Problemet vårt er at jenta vår er b-menneske. I sommerferier har hun vært våken til rundt 22 og da sovner hun med en gang nesten og sover til ca kl 9 dagen etter. Men dette går jo ikke det meste av året. Så da hun var ca 4,5 år gikk vi til legen og fikk Melatonin til henne. Det er et tilskudd av søvnhormonet vi har i kroppen. un fikk en tablett ca en time før leggetid og sovnet da alltid 1-10 min etter hun hadde lagt seg (ny verden!). Disse brukte hun i ca 1,5 år, men pause om sommeren. Nå klarer hun seg stort sett uten fordi tablettene har klart å snu døgnet hennes litt. Hun gir beskjed selv dersom hun overhode ikke er trøtt en kveld og da får hun en slik at hun sovner, men nå skjer bare dette ca en gang i måneden.

Anonymous poster hash: 373ce...a2c
Skrevet

Jenta vår på 6 år legger seg mellom 18.30 og 19.00. Hun leser først til oss også leser vi til henne. Etterpå hører hun på lydbok til hun sovner, ca 19.30 - 20.00. 

HI - har du prøvd å legge han før? Det kan jo være at han blir overtrøtt. 

Anonymous poster hash: ba0f2...09d
Skrevet

Jente på 6. Legger seg ca kl 20. Noen ganger sovner hun på 5 min, andre ganger tar det flere timer.. Det er veldig ambivalent når hun sovner.

Anonymous poster hash: 4babf...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...