Gå til innhold

Utslett som ikke forsvinner ved glasstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på tre år har fått noe utslett på baksiden av lårene, bittesmå blårøde prikker som ikke forsvinner når jeg trykker et glass mot de. Men hun er i god form, har hosta litt i dag og sovet ganske lenge(mot normalt ingenting på dagtid), men ikke feber eller noe. Sjekket nakken i stad, og hun bøyer haka fint helt ned mot brystet. Da er det vel ikke noe å bekymre seg for?

Anonymous poster hash: 208a7...e7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte med samme spm. til lege da jeg oppdaget dette på min da 6 mnd. gamle baby. Fikk legetime samme dag. Han var også i god allmenntilstand og ikke feber. Han hadde mange så ble masse prøver.

Hadde han hatt feber så hadde han nok blitt lagt inn.

Jeg syns disse prikkene er skumle så jeg hadde ringt legevakten. Det står også overalt hvor du leser at ved petekkier så skal lege kontaktes. Jeg hadde ringt legevakten. Små barn har også atypiske symptomer. I tillegg så utvikler hvertfall hjernehinnebetennelse seg raskt.

Anonymous poster hash: a564e...68b

Skrevet

Mente at små barn KAN ha atypiske symptomer.

Skrevet

Jeg ville kontaktet legevakt, bare for å få råd/være sikker på at det eventuelt er greit å ikke ta en legesjekk. 

Petakkier skal i utgangspunktet alltid undersøkes, og barn kan ha diffuse symptomer. 

Anonymous poster hash: 00c75...39e
Skrevet

Dra legevakt / sykehus

Anonymous poster hash: e78a9...781

Skrevet

tror ikke det er noe fare,man har ganske høy feber og svært nedsatt allmenntilstand hvis det er hjernehinnebetennelse.

Skrevet

Man MÅ ikke det nei. Dessuten kan det utvikle seg raskt. Petekkier skal sjekkes opp av lege ikke anonyme på forum som ikke ser utslettet.

Skrevet

Man MÅ ikke det nei. Dessuten kan det utvikle seg raskt. Petekkier skal sjekkes opp av lege ikke anonyme på forum som ikke ser utslettet.

det fikk vi beskjed om, når vi hadde en mistanke at mini her hadde det i vinter

Skrevet

Vi fikk annen beskjed enn dere.

Jeg ville uansett ikke sjanset på det fordi noen andre fikk det svaret.

Det burde du vel heller ikke råde til når du ikke ser utslettet eller barnet. Det kan være farlig. Skjønner ikke at du tør å gi et slikt råd.

Skrevet

tror ikke det er noe fare,man har ganske høy feber og svært nedsatt allmenntilstand hvis det er hjernehinnebetennelse.

Ikke alltid nei, så det er et farlig råd å komme med

Anonymous poster hash: a4eb2...487

Skrevet

Ikke alltid nei, så det er et farlig råd å komme med

godt mulig,men regner med at legen som sa det til oss i vinter vet bedre enn dere her inne

Skrevet

Ring legevakt og spør! De kan svare. Vi her inne driver mer eller mindre kvalifisert gjetning.

Anonymous poster hash: d8d8c...072

Skrevet

godt mulig,men regner med at legen som sa det til oss i vinter vet bedre enn dere her inne

Legen ga råd om DITT barn etter å ha SETT barnet. Legen ga ikke råd om alle barn uten å ha sett barna.

Anonymous poster hash: d6f0b...07c

Skrevet

Det er jo hele poenget mitt.

Skrevet

Jo men legen din så jo barnet ditt. Du tar det din lege har sagt til ditt barn og legens vurdering av ditt barns helsetilstand i vinter og ufarliggjør noe som kan være veldig farlig. At legen vet bedre er helt sikkert, derfor lytter man ikke til slike råd på nett.

Du sier jo at det ikke er noen fare selv, uten engang å ha sett barnet. Det er skummelt!

Skrevet (endret)

Jo men legen din så jo barnet ditt. Du tar det din lege har sagt til ditt barn og legens vurdering av ditt barns helsetilstand i vinter og ufarliggjør noe som kan være veldig farlig. At legen vet bedre er helt sikkert, derfor lytter man ikke til slike råd på nett.

Du sier jo at det ikke er noen fare selv, uten engang å ha sett barnet. Det er skummelt!

jeg stoler på legen :) og mener hi bør ringe legevakten, må slutte og si at jeg ufarliggjør ting for det er no tull... dessuten er det SVÆRT SJELDEN man har hjernehinnebetennelse uten feber

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Høres ut som petekkier. Hadde dratt på legevakt asap. Kan være mye, alt fra ingenting til sepsis.

Anonymous poster hash: 1c6ee...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...