Gå til innhold

Dere som ikke er lei av å tolke tester :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet altfor lite om dette så har noen spørsmål:)

1. testene skal jo være 99% sikre. men går det begge veier? vet det går an å få negativ test og likevel være gravid. men går det an å få positiv test og IKKE være det?

2. har forstått at så lenge det er antydning til strek så er det strek. hvis jeg har testet med 6 billigtester og ser svak strek på 4 av de og ingen strek på 2 av de, betyr det positiv?

3. fikk sterkest strek på test tatt i ettermiddag. morgenurin kunne jeg såvidt skimte teststreken.. er det vanlig at disse billigtestene er så "ustabile" og gir ujevne resultat? 

4. og... hvor mye har tidsfristen å si? etter 3 minutter ser jeg ingenting, etter 5 minutter kan jeg såvidt skimte noe, etter 7 minutter er det svak strek. er den ikke gyldig etter 5 minutter? (står 3-5 minutter på pakken)

jada.. må få kjøpt meg digital test.. kan ikke bli mandag fort nok;)

Anonymous poster hash: 2bdfa...dbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger ved bilde av siste test... Dette er resultat etter 7-8 min...

Og et spørsmål til: erfaringer med disse kinatestene??? Funker de?

Hi

post-42-1248_thumb.jpeg

Skrevet

Problemet med en billig kinatest er at du aldri vet hva du får. Det kan være ekte tester, eller det kan være strimler tilsatt fargestoff (eventuelt en haug med strimler som er tilfeldig sammensatt med alt fra ingen til masse farge).

Hvis du går over tidsfristen risikerer du falske positive fordi noe av fargestoffet kan reagere med væske i seg selv (alle reaksjoner går av seg selv så lenge det går lang nok tid - gammel kjemiregel).

Tester du veldig tidlig vil det variere hvor mye hcg som er i urinen avhengig av hvor fortynnet den er. Det kan forklare de negative testene.

Usikkerheten er rett og slett noe du må godta hvis du tester tidlig (du sier ingenting om når du tester) og/eller bruker ikke-standariserte tester.

Vil du være sikker på både test og graviditet må du nesten kjøpe en skikkelig test, og vente til iallefall IKM.

Skrevet

Problemet med en billig kinatest er at du aldri vet hva du får. Det kan være ekte tester, eller det kan være strimler tilsatt fargestoff (eventuelt en haug med strimler som er tilfeldig sammensatt med alt fra ingen til masse farge).

Hvis du går over tidsfristen risikerer du falske positive fordi noe av fargestoffet kan reagere med væske i seg selv (alle reaksjoner går av seg selv så lenge det går lang nok tid - gammel kjemiregel).

Tester du veldig tidlig vil det variere hvor mye hcg som er i urinen avhengig av hvor fortynnet den er. Det kan forklare de negative testene.

Usikkerheten er rett og slett noe du må godta hvis du tester tidlig (du sier ingenting om når du tester) og/eller bruker ikke-standariserte tester.

Vil du være sikker på både test og graviditet må du nesten kjøpe en skikkelig test, og vente til iallefall IKM.

Er over ikm. Testet negativt med testene sist mnd. Men kanskje jeg ikke ventet lenge nok da.. Jeg kan teste med vann på en og se hva som skjer :)

Skrevet

Legger ved bilde av siste test... Dette er resultat etter 7-8 min...

Og et spørsmål til: erfaringer med disse kinatestene??? Funker de?

Hi

Jeg har veldig god erfaring med strimlene fra billige tester, men aldri kjøpt fra kina.

Så tørr ikke svare om fisse tedtene.

Syns streken var så langt fra kontrollstreken, at jeg er usikker om dette var teststrek eller ikke.

Anonymous poster hash: f2927...5de

Skrevet

Jeg har masse erfaring med kinarestaurant. Ikke én eneste (av hinsides mange) har tatt feil. Det er for øvrig rimelig naivt å tro at det er noe annet enn made in China som er inni cb-tester.. Nøyaktig det samme; En type lakmuspapir som reagerer når det kommer i kontakt med HCG.

Det eneste som kan gjøre at en test viser "feil", er om du faktisk har HCG i urinen, uten å våre gravid. Det skjer f.eks ved kjemisk graviditet og etter SA/MA.

Denne er positiv. Gratulerer! :)

Anonymous poster hash: ea2c5...681

Skrevet

Jeg har masse erfaring med kinarestaurant. Ikke én eneste (av hinsides mange) har tatt feil. Det er for øvrig rimelig naivt å tro at det er noe annet enn made in China som er inni cb-tester.. Nøyaktig det samme; En type lakmuspapir som reagerer når det kommer i kontakt med HCG.

Det eneste som kan gjøre at en test viser "feil", er om du faktisk har HCG i urinen, uten å våre gravid. Det skjer f.eks ved kjemisk graviditet og etter SA/MA.

Haha, kinarestaurant! KinaTESTER skulle det stå. Hurra for autokorrektur.

Skrevet

Haha, kinarestaurant! KinaTESTER skulle det stå. Hurra for autokorrektur.

haha jeg leste kinatester helt til du påpekte feilen;) 

takk. testet med vann på den ene nå og uansett hvor mye jeg røver så er det ikke antydning til strek. men det er det på aaaalle de andre men i forskjellig grad. noen vanskelige å se, noen svakt positiv. har hatt sterkere strek enn på bildet jeg la ut nå. men det var fra siste test...

(kan det bety at jeg "mister"? 

Skrevet

En av disse er med vann.. Det er jo forskjell??

Hi

post-42-1014688_thumb.jpeg

Gjest Muji81
Skrevet

Denne er positiv. Gratulerer! :)Anonymous poster hash: ea2c5...681

Jeg har også mye erfaring med kinarestauranter, Hehe. Teknologien er så simpel at ingen gidder å lage falske.

Hi, jeg ser streken...men den er svak. Du må teste I morgen! Sterkere strek er gode nyheter

Skrevet

Jeg synes nå det er rimelig naivt å tro motsatt ;) Hvis man kan selge papirlapper tilsatt minimalt med fargestoff som koster nada å produsere uten særlig risiko, i motsetning til å selge papir med reagenser (som koster litt), er det naivt å tro at det ikke forekommer.

Tester som selges i butikken har helt andre kvalitetskrav (tester kjøpt på ebay stilles det lite krav til). Man betaler delvis for den tryggheten/sikkerheten sertifisering gir produktet.

Kynisk/pessimistisk (realistisk?) er jeg nok! Kan det svindles med så er det garantert noen som gjør det.

Skrevet

En av disse er med vann.. Det er jo forskjell??

Hi

Nå så jeg bedre.

Det må være tredje fra ve som er med vann.

De andre ser jeg strek på😀

Spennende. Ønsker deg lykke til😀

Skrevet

Nå så jeg bedre.

Det må være tredje fra ve som er med vann.

De andre ser jeg strek på

Spennende. Ønsker deg lykke til

tusen takk :)

Skrevet

Synes jeg ser noe, men må si det var veeldig svakt hvis du er over ikm. Men så lenge man kan skimte noe, ville jeg kostet på meg en skikkelig test i morgen. Lykke til!

Skrevet

Jeg ser også streker. Slike så mine ut ved 9 dpo. De burde kanskje vært sterkere siden du er over ikm. Samtidig er det veldig forskjell fra person til person. Noen får jo ikke positiv før etter mange dager over ikm. I tillegg er du usikker på testene.

Men strek ser jeg.

Testet også med billigtester. Men bestilte fra billigtester.no. De virker pålitelige.

Lykke til!

Anonymous poster hash: b9396...e36

Skrevet

Javel jenter da var det endelig mandag :)

post-42-284213_thumb.jpeg

Skrevet

Gratulerer😄

Anonymous poster hash: 098e4...464

Skrevet

Tusen takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...