Gå til innhold

Hvordan leve med en rotete og uansvarlig mann....!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, når man først har funnet og valgt denne mannen som noen-og-tjue-åring, blitt gravid og attpåtil fått to unger og hele tiden tenkt at han snart blir voksen og ansvarlig og begynner å rydde og fikse ting til familiens beste men så som noen-og-tredve-åring begynner å innse at dette neppe vil skje noensinne - hva gjør man da...?

Han er en snill og trivelig fyr og en kjemepefin far så det føles så dramatisk å stikke også, selv om noen ganger er det det jeg har lyst til.

Og det er sånne tullete ting også! I helgen har jeg hatt med ungene på tur mens han har hatt en frihelg hjemme uten spesielle planer og vi kom nettopp hjem - lang biltur, grinete unger etc etc - og så kommer vi inn i gangen og jeg ser legoklosser på gulvet og støv i krokene og forslaget hans til middag er jo at vi kan koke litt pasta og ha noen fiskekaker til - og jeg tenker bare hva slags søndagsmiddag er det å planlegge til familien som kommer hjem fra langhelg, og i tillegg bare slenger han pakken med fiskekaker på bordet fordi "ungene liker jo igrunnen best kalde fiskekaker uansett"....

Og noen ganger klandrer jeg meg selv for hvordan hjemmet vårt ser ut iblant og hvorfor vårt hjem ikke er nyoppusset og lekkert som de andre husene i gata for jeg kunne jo sikkert gjort mer selv men så snakker jeg med andre og hører om menn som uten oppfordring fra noen bare fikser det som er galt i hjemmet på eget initiativ og jeg vet at det kunne ALDRI ALDRI skjedd hjemme hos oss - og jeg er så LEI!!!

Han er student også og tjener ikke en krone og nå er det straks semesterslutt men han har helt glemt å lete etter noen ekstrajobb så da får vi leve på mine feriepenger hele sommeren da...

Er det noe håp? Er det mulig å få sånne menn til å våkne, eller må jeg leve med et ekstra "barn" i livet mitt resten av livet...?

Anonymous poster hash: bf5ec...8d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan i hvert fall love deg at han ikke våkner av seg selv!

Mannen min hadde også vært en sånn latsabb hvis jeg hadde tillatt det. Men det gjør jeg ikke!

Du får sette hardt mot hardt, aldri gi tomme trusler og ikke gi deg! Han er skjemt bort i åresvis og kommer ikke til å bli lett å snu!

Anonymous poster hash: c548a...e89

Skrevet

Min eks var slik de femten årene jeg var sammen med han. Er så glad idag for at jeg gikk og etter hvert fant meg en ansvarlig mann som på eget initiativ gjør arbeid med hus og hjem.

Anonymous poster hash: 95b17...0ac

Skrevet

Min eks var og sånn. Men han var ikke så snill heller itillegg. Skjønte etter 13 år hadde han ikke ville forandre seg. Har det mye bedre uten han, selvom det ikke var populært at jeg gikk.

Anonymous poster hash: a1779...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...