Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Noora som sier at nå nytter det ikke å anmelde. Jeg hat dusjet. Ingen spor igjen. De andre som sier at du må alltid kontakte lege etter voldtekt. Det er aldri for sent å anmelde. Litt vel mye veiledning. Blir nesten litt slitsomt Anonymous poster hash: 799e5...041
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Opplevde det ikke slik. Tenker at dette var ting en så opplyst jente som Noora helt sikkert visse, men at serien viser nettopp hvor vanskelig det er å gjøre dt man vet at man burde ha gjort når man selv står oppe i det, og føler skam, skyld og ikke aner hva som har skjedd. Anonymous poster hash: 11fe4...b54
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Jeg liker serien, men målgruppen er altså ungdommer.. At du visste dette betyr ikke at målgruppen var klar over det. Serien fikk skryt av et senter som jobber med voldtektsofre for god folkeopplysning Anonymous poster hash: 1aa1e...c58
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Jeg liker serien, men målgruppen er altså ungdommer.. At du visste dette betyr ikke at målgruppen var klar over det. Serien fikk skryt av et senter som jobber med voldtektsofre for god folkeopplysning Anonymous poster hash: 1aa1e...c58 Godt poeng som vi voksne fans ikke bør glemme. Tror den episoden vil få stor betydning for mange ungdommer som opplever overtramp og overgrep. Anonymous poster hash: 11fe4...b54
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Opplevde det ikke slik. Tenker at dette var ting en så opplyst jente som Noora helt sikkert visse, men at serien viser nettopp hvor vanskelig det er å gjøre dt man vet at man burde ha gjort når man selv står oppe i det, og føler skam, skyld og ikke aner hva som har skjedd. Anonymous poster hash: 11fe4...b54 Slik opplevde jeg den også. Noora er en veldig ordentlig og smart jente, med høy moral og tanke for mer enn bare russefeiring. Hun drikker ikke, har seg ikke på fester, spiser ordentlig, bryr seg om den globale situasjonen og protesterer mot kroppspress. Likevel havnet hun i en slik situasjon - og det slo bena vekk under henne. Hun visste garantert i teorien hva hun burde gjøre, men det å faktisk oppsøke lege når man er i sjokk og ikke en gang vet om man har noe å anmelde, det er nok ikke så lett. Og så er det et godt poeng av en annen anonym her: Vi voksne damer er ikke denne seriens målgruppe. Anonymous poster hash: 03624...5f5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Slik opplevde jeg den også. Noora er en veldig ordentlig og smart jente, med høy moral og tanke for mer enn bare russefeiring. Hun drikker ikke, har seg ikke på fester, spiser ordentlig, bryr seg om den globale situasjonen og protesterer mot kroppspress. Likevel havnet hun i en slik situasjon - og det slo bena vekk under henne. Hun visste garantert i teorien hva hun burde gjøre, men det å faktisk oppsøke lege når man er i sjokk og ikke en gang vet om man har noe å anmelde, det er nok ikke så lett. Og så er det et godt poeng av en annen anonym her: Vi voksne damer er ikke denne seriens målgruppe. Anonymous poster hash: 03624...5f5 Også viser det seg at hun kanskje er skjørene enn vi har trodd, i detillegg siste klippet som kom i dag. Anonymous poster hash: 7378e...2c1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 Siden de var på den "pedagogiske" linja de var på, burde de også klemt inn at en lege ikke kan se om noen er jomfru eller ikke. De burde slått beina under myten om jomfruhinna i samme slengen, satt jeg og tenkte. Anonymous poster hash: 7786f...4dd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #8 Skrevet 23. mai 2016 Noora som sier at nå nytter det ikke å anmelde. Jeg hat dusjet. Ingen spor igjen. De andre som sier at du må alltid kontakte lege etter voldtekt. Det er aldri for sent å anmelde. Litt vel mye veiledning. Blir nesten litt slitsomt Anonymous poster hash: 799e5...041 Nå er vel ikke du i målgruppen til serien regner jeg med, det er jo en serie for ungdommer Anonymous poster hash: d3b5e...c37
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #9 Skrevet 23. mai 2016 Vel, selv om jeg er voksen, hadde jeg aldri anmeldt en voldtekt i Norge. Kun 1 % av anmeldte voldtekter ender med domfellelse, det er fortsatt lov å føre bevis for offerets seksuelle vandel, er du for horete for dommerne, blir ikke forbryteren dømt. Jeg ønsker ikke å få luftet mitt skittentøy i retten med det resultat at forbryteren likevel går fri. Anonymous poster hash: d08e8...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå