Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Min mann og jeg ønsker å gifte oss i rådhuset, han er ikke norsk men fra et annet EU land, må han søke om tillatelse til å gifte seg med meg eller kan vi gifte oss på en vanlig måte som andre? Han har norsk person nr og bosatt i Norge. Anonymous poster hash: 31a4b...bd9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Min mann og jeg ønsker å gifte oss i rådhuset, han er ikke norsk men fra et annet EU land, må han søke om tillatelse til å gifte seg med meg eller kan vi gifte oss på en vanlig måte som andre? Han har norsk person nr og bosatt i Norge. Anonymous poster hash: 31a4b...bd9 Gift med en utlending selv, han må ha et dokument fra sitt land som beviser at han ikke er gift i hjemlandet fra før av. Så må dere ha signatur fra vitner om at forholdet deres er ekte Anonymous poster hash: 6fb27...36a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Hv mener du med "søke om tillatelse"? Alle som gifter seg må prøve ekteskapsvilkårene ved å fylle ut skjemaer der man blant annet må skrive under på at man ikke har barn partneren ikke vet om, eller kjønnssykdommer. Forlover må signere på at man er ugift. Jeg er gift med en nederlender. I tillegg til dette, som altså alle må sende til Skatteetaten, måtte han ha et papir fra Nederland. Husker ikke hva det gikk ut på, tror det var en bekreftelse på hvor lenge han hadde bodd der pluss registrert sivilstand i Nederland. Han måtte kontakte nederlandske myndigheter, og så tror jeg det gikk via ambassaden. Husker ikke detaljene. Les mer her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Ekteskap-og-samliv/Ekteskap/Ekteskap-i-Norge/Ekteskap-med-utenlandsk-statsborger/ Anonymous poster hash: bfed0...ec3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Hv mener du med "søke om tillatelse"? Alle som gifter seg må prøve ekteskapsvilkårene ved å fylle ut skjemaer der man blant annet må skrive under på at man ikke har barn partneren ikke vet om, eller kjønnssykdommer. Forlover må signere på at man er ugift. Jeg er gift med en nederlender. I tillegg til dette, som altså alle må sende til Skatteetaten, måtte han ha et papir fra Nederland. Husker ikke hva det gikk ut på, tror det var en bekreftelse på hvor lenge han hadde bodd der pluss registrert sivilstand i Nederland. Han måtte kontakte nederlandske myndigheter, og så tror jeg det gikk via ambassaden. Husker ikke detaljene. Les mer her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Ekteskap-og-samliv/Ekteskap/Ekteskap-i-Norge/Ekteskap-med-utenlandsk-statsborger/ Anonymous poster hash: bfed0...ec3 Mener han fikk tilsendt papiret fra Nederland, når jeg tenker meg om, og så måtte det sendes til ambassaden for stempling. Anonymous poster hash: bfed0...ec3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Mannen min er engelsk, og som de andre over her sier så måtte han/vi ha to ting. Vi måtte fylle ut papirene som man må sende til Skatteetaten, og forloverene våre måtte signere på at vi ikke er gifte med andre. Så måtte mannen min snakkke med myndighetene i England og få tilsendt papirer på at han ikke allerede var gift i England. Anonymous poster hash: 10144...6db
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Takk for svar Anonymous poster hash: 31a4b...bd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå