Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Har noe med skjoldbruskkjertelen og stoffskiftet.Har fått et hvitt ark som står: b-hemoglobin,b-leukocytter,b-trombocytter,s-kreatinin(VE),S-GFR estimert, s-alat, s-ld, s-ck, s-74,fritt(VE), s-t3, fritt(VE)s-tsh(VE)og s-tras! noen sykepleiere her som vet?har ikke fått beskjed om noe.Skal ta blodprøver før en ultralyd av hals(skjoldbruskkjertelen).... Anonymous poster hash: 5fe29...633
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Å sant??😃😃jeg har time kl 12 så det hadde jo vært supert om jeg slapp å faste!😃 Anonymous poster hash: 5fe29...633
HvittHus Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Kl 12 vil TSH være mye lavere enn kl 0800, så er det hypothyreose du skal utredes for bør du vente med å ta prøvene til du kan få tatt dem kl 0800/0900. Ved hyperthyreose er TSH stort sett supprimert, så da trenger man ikke forholde seg til klokkeslett i samme grad.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Du burde nok heller spørre en bioingeniør siden det er de som analyserer prøvene. Anonymous poster hash: e99ca...04d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Det skulle kanskje ha stått noe om jeg måtte faste?? Anonymous poster hash: 5fe29...633
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Kl 12 vil TSH være mye lavere enn kl 0800, så er det hypothyreose du skal utredes for bør du vente med å ta prøvene til du kan få tatt dem kl 0800/0900. Ved hyperthyreose er TSH stort sett supprimert, så da trenger man ikke forholde seg til klokkeslett i samme grad. Jeg tar alltid mine prøver på slutten av dagen Pga det passer best IHF jobb. Burde jeg heller vært tidlig på dag"? Jeg har hypotyreose. Anonymous poster hash: e2a28...a1d
HvittHus Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Jeg tar alltid mine prøver på slutten av dagen Pga det passer best IHF jobb. Burde jeg heller vært tidlig på dag"? Jeg har hypotyreose. Anonymous poster hash: e2a28...a1d Ja har du mulighet til dette kan det være en fordel, for TSH synker en del fra morgen til tidlig ettermiddag. Høyest verdier har man midt på natten. Men det viktigste er allikevel at man gjør det samme fra gang til gang. Noen pasienter har ikke mulighet til å få tatt prøvene sine kl 08/0900, og da må man prøve å gjøre prøvesituasjonen så lik som mulig fra gang til gang. Hvis du googler TSH daily variation får du opp mye informasjon om emnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå