Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Hvilken skrivemåte ville dere valgt? Kiran er jo mer rett frem slik man uttaler det, men synes det ser litt feil/ufullstendig ut. Kieran synes jeg ser best ut på papiret og er jo slik navnet vanligvis skrives. Anonymous poster hash: c7ef7...636
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Redd det blir feilstavet uansett hvilken skrivemåte vi velger. Hvordan tror dere flest vil skrive det? Anonymous poster hash: c7ef7...636
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Kiran. Har aldri sett navnet skrevet på noen annen måte. Anonymous poster hash: 16851...25b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Kiran. Har aldri sett navnet skrevet på noen annen måte. Anonymous poster hash: 16851...25b Kiran er jo egentlig et indisk jentenavn mens Kieran er et irsk guttenavn. Er altså snakk om et navn til en gutt. Anonymous poster hash: c7ef7...636
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Den vanligste stavemåten er Ciaran https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ciarán Men i Norge ville jeg nok valgt Kiran. Da kan han si på Tlf, for eksempel "jeg heter Kiran, rett frem", fordi det staves som det uttales. Jeg er halvt engelsk og er mye i Storbritannia, men har valgt norske navn til barna mine fordi de vokser opp her, og fordi jeg hele oppveksten min måtte stave navnet mitt... Anonymous poster hash: ca284...135
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Hvordan tenker dere å uttale det? Ikke med norsk uttale? Anonymous poster hash: 7470b...05f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Hvordan tenker dere å uttale det? Ikke med norsk uttale?Anonymous poster hash: 7470b...05f Jeg uttaler det Kiii-ran. Hvordan mener du vi heller skal uttale det (i Norge)? Vi er forresten internasjonale og reiser mye, men skal bo i Norge. Jeg har forresten også et navn som mange feilstaver i Norge. Er litt redd for at en del skal tenke at Kiran er en jente. Bare gå på Google bildesøk og søk etter Kiran. Kommer bare opp bilder av damer/jenter. Jeg kjenner forresten en mannlig Kieran og en kvinnelig Kiran så det påvirker meg nok litt. Anonymous poster hash: c7ef7...636
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 Den vanligste stavemåten er Ciaran https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ciarán Men i Norge ville jeg nok valgt Kiran. Da kan han si på Tlf, for eksempel "jeg heter Kiran, rett frem", fordi det staves som det uttales. Jeg er halvt engelsk og er mye i Storbritannia, men har valgt norske navn til barna mine fordi de vokser opp her, og fordi jeg hele oppveksten min måtte stave navnet mitt...Anonymous poster hash: ca284...135 Godt mulig. Jeg har hvert fall sett mest Kieran. Ciaran blir hvert fall for komplisert skrivemåte i Norge. Jeg har også måttet stave navnet mitt gjennom hele livet, men er likevel veldig glad i navnet mitt. Anonymous poster hash: c7ef7...636
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 hadde nok heller gått for Kian Fint det også, men liker bedre Kieran/Kiran. Anonymous poster hash: c7ef7...636
februarprins2013 Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 Fint det også, men liker bedre Kieran/Kiran. Anonymous poster hash: c7ef7...636 synes det blir for utlandsk,og så er det jentenavn
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 synes det blir for utlandsk,og så er det jentenavn Kian er vel like mye utenlandsk? Kieran er et guttenavn. Kiran er egentlig et indisk jentenavn, ja. Anonymous poster hash: c7ef7...636
februarprins2013 Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 Kian er vel like mye utenlandsk? Kieran er et guttenavn. Kiran er egentlig et indisk jentenavn, ja. Anonymous poster hash: c7ef7...636 Synes ikke det kjenner 2 jenter med det navnet
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #15 Skrevet 22. mai 2016 Jeg uttaler det Kiii-ran. Hvordan mener du vi heller skal uttale det (i Norge)? Vi er forresten internasjonale og reiser mye, men skal bo i Norge. Jeg har forresten også et navn som mange feilstaver i Norge. Er litt redd for at en del skal tenke at Kiran er en jente. Bare gå på Google bildesøk og søk etter Kiran. Kommer bare opp bilder av damer/jenter. Jeg kjenner forresten en mannlig Kieran og en kvinnelig Kiran så det påvirker meg nok litt. Anonymous poster hash: c7ef7...636 Det kan jo være fordi Kiran er et jentenavn? Stav det hvertfall Kieran. Anonymous poster hash: 7470b...05f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #16 Skrevet 22. mai 2016 Fra SSB: Det er 73 kvinner som har Kiran som første fornavn Det er 56 kvinner som har Kiran som eneste fornavn Det er 45 menn som har Kiran som første fornavn Det er 21 menn som har Kiran som eneste fornavn Det er 45 menn som har Kieran som første fornavn Det er 18 menn som har Kieran som eneste fornavn Kan vi ble enige om at Kieran er et guttenavn og Kiran er begge deler? Anonymous poster hash: c7ef7...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå