Gå til innhold

Kiran eller Kieran?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken skrivemåte ville dere valgt? Kiran er jo mer rett frem slik man uttaler det, men synes det ser litt feil/ufullstendig ut. Kieran synes jeg ser best ut på papiret og er jo slik navnet vanligvis skrives.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Redd det blir feilstavet uansett hvilken skrivemåte vi velger. Hvordan tror dere flest vil skrive det?

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Skrevet

Kiran. Har aldri sett navnet skrevet på noen annen måte.

 

Anonymous poster hash: 16851...25b

Skrevet

Kiran. Har aldri sett navnet skrevet på noen annen måte. Anonymous poster hash: 16851...25b

Kiran er jo egentlig et indisk jentenavn mens Kieran er et irsk guttenavn. Er altså snakk om et navn til en gutt.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Skrevet

Den vanligste stavemåten er Ciaran https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ciarán

 

Men i Norge ville jeg nok valgt Kiran. Da kan han si på Tlf, for eksempel "jeg heter Kiran, rett frem", fordi det staves som det uttales.

 

Jeg er halvt engelsk og er mye i Storbritannia, men har valgt norske navn til barna mine fordi de vokser opp her, og fordi jeg hele oppveksten min måtte stave navnet mitt...

 

Anonymous poster hash: ca284...135

Skrevet

Hvordan tenker dere å uttale det? Ikke med norsk uttale?

 

Anonymous poster hash: 7470b...05f

Skrevet

Hvordan tenker dere å uttale det? Ikke med norsk uttale?Anonymous poster hash: 7470b...05f

Jeg uttaler det Kiii-ran. Hvordan mener du vi heller skal uttale det (i Norge)?

 

Vi er forresten internasjonale og reiser mye, men skal bo i Norge. Jeg har forresten også et navn som mange feilstaver i Norge.

 

Er litt redd for at en del skal tenke at Kiran er en jente. Bare gå på Google bildesøk og søk etter Kiran. Kommer bare opp bilder av damer/jenter. Jeg kjenner forresten en mannlig Kieran og en kvinnelig Kiran så det påvirker meg nok litt.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Skrevet

Den vanligste stavemåten er Ciaran https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ciarán

Men i Norge ville jeg nok valgt Kiran. Da kan han si på Tlf, for eksempel "jeg heter Kiran, rett frem", fordi det staves som det uttales.

Jeg er halvt engelsk og er mye i Storbritannia, men har valgt norske navn til barna mine fordi de vokser opp her, og fordi jeg hele oppveksten min måtte stave navnet mitt...Anonymous poster hash: ca284...135

Godt mulig. Jeg har hvert fall sett mest Kieran. Ciaran blir hvert fall for komplisert skrivemåte i Norge. Jeg har også måttet stave navnet mitt gjennom hele livet, men er likevel veldig glad i navnet mitt.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Skrevet

hadde nok heller gått for Kian :)

Skrevet

hadde nok heller gått for Kian :)

Fint det også, men liker bedre Kieran/Kiran.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Skrevet

Fint det også, men liker bedre Kieran/Kiran.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

 

 

synes det blir for utlandsk,og så er det jentenavn :)

Skrevet

synes det blir for utlandsk,og så er det jentenavn :)

Kian er vel like mye utenlandsk? Kieran er et guttenavn. Kiran er egentlig et indisk jentenavn, ja.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Skrevet

Kian er vel like mye utenlandsk? Kieran er et guttenavn. Kiran er egentlig et indisk jentenavn, ja.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

 

 

Synes ikke det :) kjenner 2 jenter med det navnet

Skrevet

Jeg uttaler det Kiii-ran. Hvordan mener du vi heller skal uttale det (i Norge)?

 

Vi er forresten internasjonale og reiser mye, men skal bo i Norge. Jeg har forresten også et navn som mange feilstaver i Norge.

 

Er litt redd for at en del skal tenke at Kiran er en jente. Bare gå på Google bildesøk og søk etter Kiran. Kommer bare opp bilder av damer/jenter. Jeg kjenner forresten en mannlig Kieran og en kvinnelig Kiran så det påvirker meg nok litt.

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Det kan jo være fordi Kiran er et jentenavn?

Stav det hvertfall Kieran.

 

Anonymous poster hash: 7470b...05f

Skrevet

Fra SSB:

Det er 73 kvinner som har Kiran som første fornavn

Det er 56 kvinner som har Kiran som eneste fornavn

Det er 45 menn som har Kiran som første fornavn

Det er 21 menn som har Kiran som eneste fornavn

 

Det er 45 menn som har Kieran som første fornavn

Det er 18 menn som har Kieran som eneste fornavn

 

Kan vi ble enige om at Kieran er et guttenavn og Kiran er begge deler?

 

 

Anonymous poster hash: c7ef7...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...