Gå til innhold

Baby i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lappen, men forhåpentligvis får jeg det snart. Da jeg hadde baby sist (for 7 år siden) kjørte jeg bare buss/bane. Nå får jeg kanskje lappen før jeg føder. Så når vi skal til fks helsestasjon kan jeg da kjøre bil :) det jeg lurer på, sitter babyen alene i baksetet, og det går bra? Veldig dumt spørsmål, mye man skal lure på,mjeg vet, men jeg lurer faktisk veldig. Håper noen som ikke er frekke kan svare :)

Anonymous poster hash: 20c91...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kan skru av airbagen, då går det fint å ha babyn fremme også.men du får kjøpt speil til å ha på nakkestøtten, så da kan du se babyn i sladrespeilet.

Skrevet

Ja, dersom dere ikke er flere i bilen da, da kan jo ene sitte ved siden av babyen. Det finnes sånne speil for å henge på hodestøtten som du kan kjøpe, så får du til å holde et øye med babyen mens du kjører. :)

Skrevet

Okei, takk for svar. Så å ha baby i forsetet med avskrudd airbag er lovlig? Det hadde jo vært best, for da kan jeg strekke meg til baby om det er noe, fks hvis hun vil ha smokk. Og det med speil var en fin ide, det skal jeg kjøpe :) er vi to i bilen så skal den ene selvfølgelig sitte bak med baby :)

Skrevet

Ja. Men viktig at airbagen er av! Og slike speil får du kjøt alle steder som selger barneseter.

Skrevet

Jeg har alltid kjørt med baby alene i baksetet. De sovner som regel i bilen uansett :) På lengre turer har vi bare stoppet hvis babyen gråter, også går den andre og setter seg bak med baby. Når de klarer å plukke opp smokken selv har jeg bare lagt 3-4 smokker i setet med babyen så kan den ta en ny selv hvis en faller på gulvet 😄

Anonymous poster hash: f96af...929

Skrevet

For håpe du får en baby som liker å sitte i bilsete da. Her er det bare hyl og skrik:/

Anonymous poster hash: ee539...42f

Skrevet

Det håper jeg også. Å ta buss med baby er utrolig slitsomt, så håper egentlig veldig at jeg klarer å få lappen, men jeg får kun en sjanse til å bestå før termin, så tviler litt, en hvem vet, kanskje jeg klarer det. Jeg har aldri hatt oppkjøring før, men jeg kommer til å være ekstremt nervøs. Er to uker til oppkjøring og tenker på det døgnet rundt. Er så stort press, gruer meg ekstremt allerede. Har så vanvittig mye å si. Jeg får krysse alt for at jeg får lappen og for at baby godtar å sitte i bil :) jeg tror jeg kan få skrudd av airbagen i bilen min :)

Skrevet

Tryggest i baksetet på høyre side... Kjører ofte alene med baby. Har speil.

Er sjeldent noe problem. De fleste babyer liker å sitte i bil, og blir rolig når man kjører ;)

Anonymous poster hash: 15284...ee4

Skrevet

Korte turer er null stress, han sovner vanligvis i det motoren starter uansett. Kjører vi lengre turer har enten jeg eller mannen sittet bak med han. Mest for å passe på solskjerming og å kunne gi han smokken hvis han blir grinete. Vår er nå tre mnd, og etterhvert blir vi nok å slutte med å sitte bak sammen med han.

Skrevet

babyen kan fint sitte alene bak, kjøpt speil så ser du han/henne

Skrevet

Tryggere å ha baby bak. Jeg ville ikke hatt baby foran. Kjøp speil. Du blir fort vant med å kjøre med barn i bil og det går som regel helt greit. Kanskje får du en unge som ikke liker å sitte i bil men det problemet er ikke noe vits i å ta på forhånd 😊 lykke til med oppkjøring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...