Gå til innhold

Olivia eller Erika/Erica?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket navn ville du ha valgt og hvorfor? Hva er penest? Hva forbinder dere med navnen? Hvilken skrivemåte ville dere valgt?

Anonymous poster hash: 1dd2d...201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erika/Erica får jeg litt assosiasjoner med hun gale i svenske Hollywood fruer. Datteren hennes heter vel Erica.

Anonymous poster hash: 1ddfe...543

Skrevet

Erika er nydelig

Anonymous poster hash: 6b2cc...8e6
Skrevet

Erica syns jeg er veldig fint 🌸

Anonymous poster hash: ce5b0...eb4

Skrevet

Erika/Erica får jeg litt assosiasjoner med hun gale i svenske Hollywood fruer. Datteren hennes heter vel Erica. Anonymous poster hash: 1ddfe...543

Aldri sett før. Det er hvert fall ingen grunn for å la være bruke navnet.

Skrevet

Aldri sett før. Det er hvert fall ingen grunn for å la være bruke navnet.

Hun spurte om våre meninger og om vi hadde noen assosiasjoner med navnene, dette svarte jeg på. Hva du har sett eller ikke er for meg fullstendig irrelevant...

Skrevet

Hun spurte om våre meninger og om vi hadde noen assosiasjoner med navnene, dette svarte jeg på. Hva du har sett eller ikke er for meg fullstendig irrelevant...Anonymous poster hash: 1ddfe...543

Det er også helt greit.

Skrevet

Det er også helt greit.

Såg nå at du var HI. Men, er ikke du interessert i å høre våre assosiasjoner så ber ikke du om det heller...

Skrevet

Olivia assosierer jeg med oliven. Erica/Erika med Erik.

Olivia assosierer meg med en pen, slank, dame med mørkt hår, kjemte en som het Olivia som så slik ut.

Eric/Erika assosierer jeg men en svensk jente med brunt bølgete hår.

Jeg syns begge navn er fine, men syns Olivia er finest :)

Anonymous poster hash: babaf...384

Skrevet

Såg nå at du var HI. Men, er ikke du interessert i å høre våre assosiasjoner så ber ikke du om det heller...Anonymous poster hash: 1ddfe...543

Jeg sa jo at det var helt greit. Men jeg svarte også bare hva jeg selv tenkte om det. Er ikke det lov?

Skrevet

Såg nå at du var HI. Men, er ikke du interessert i å høre våre assosiasjoner så ber ikke du om det heller...

Har du stått opp med feil fot eller??

Anonymous poster hash: d73db...bcb

Skrevet

Jeg har en niese som heter Erica, så jeg stemmer for det. Synes det er et veldig fint navn.

Anonymous poster hash: d73db...bcb
Skrevet

Olivia 💞. Vakkert navn.

Anonymous poster hash: a95a1...cd5

Skrevet

Jeg synes Olivia er penest. Har en Olivia selv, så forbinder det med henne -en herlig liten jente:) Før hun fikk navnet tenkte jeg på olivenlunder og vakre Italia, men det er jo et internasjonalt og mye brukt navn, også.

Erica foretrekker jeg skrevet slik, synes det blir litt mykere og mer feminint med c. Synes navnet er noe hardt, og ikke helt min smak, men ikke noe spesIelt galt med navnet. Tenker på hun i Milennium, da jeg ikke husker å ha hørt om andre med navnet. Men eller ikke spesielle assosiasjoner.

Olivia er mye mer brukt enn Erica/Erika, hvis det betyr noe for dere.

Anonymous poster hash: 13409...269

Skrevet

Olivia er ett nydelig navn 😍

Skrevet

Jeg synes Olivia er penest. Har en Olivia selv, så forbinder det med henne -en herlig liten jente:) Før hun fikk navnet tenkte jeg på olivenlunder og vakre Italia, men det er jo et internasjonalt og mye brukt navn, også.

Erica foretrekker jeg skrevet slik, synes det blir litt mykere og mer feminint med c. Synes navnet er noe hardt, og ikke helt min smak, men ikke noe spesIelt galt med navnet. Tenker på hun i Milennium, da jeg ikke husker å ha hørt om andre med navnet. Men eller ikke spesielle assosiasjoner.

Olivia er mye mer brukt enn Erica/Erika, hvis det betyr noe for dere.Anonymous poster hash: 13409...269

Takk for svar. Ja, det betyr faktisk litt at Olivia er så populært. Det som gjør meg litt i tvil. Elsker ellers Olivia. Begge navnene er oppkalling. Erika blir direkte oppkalling mens Olivia blir en variant av navnet. Liker vanligvis helst myke navn, men Erika/Erica synes jeg er litt kult. Er ikke så vanlig og ser for meg en en tøff jente med bein i nesen. Vet familien hadde blitt veldig glad/rørt om vi valgte å bruke det navnet. Men tenker likevel også at det kanskje er litt hardt.

Skrevet

Vi ser forresten helnorske ut så en ev. Olivia blir nok en blond jente med blå øyne. Ikke mye italiensk schwung over oss

Skrevet

Jeg synes personlig Olivia er mye søtere/penere, men Erika er mer sjeldent, og sterkere.

Så jeg ville faktisk valgt Erika av de to! :)

Anonymous poster hash: 6b05a...ff6

Skrevet

Jeg synes personlig Olivia er mye søtere/penere, men Erika er mer sjeldent, og sterkere.)Anonymous poster hash: 6b05a...ff6

Enig i det.

Skrevet

Nydelige navn! Jeg jobber i barnehage der det er mange Olivia-er, så hadde definitivt valgt Erika! Olivia er blond (iallefall her i området), følsom og søt. Erika er nydelig, ville skrevet med k. Det er så mange myke navn, godt med litt sterke navn også! Har ei venninne som heter Erika, så forbinder navnet med en sprudlende og omsorgsfull person ;)

Anonymous poster hash: d3dc3...9c3
Skrevet

Begge er fine, blir bra uansett. Vær obs på at det er flere måter å uttale Erika på. Jeg ville lagt trykket på i, men har også hørt det med trykk på e.

Anonymous poster hash: 1f309...2e9

Skrevet

Begge er fine, blir bra uansett. Vær obs på at det er flere måter å uttale Erika på. Jeg ville lagt trykket på i, men har også hørt det med trykk på e. Anonymous poster hash: 1f309...2e9

Ja, det er sant. Jeg har faktisk aldri hørt navnet med trykk på i, men har sett her inne at mange sier det slikt. Jeg uttaler det med trykk på E.

Skrevet

Erika er finest <3 trykk på E og skrevet med K. Tenker det er naturlig å skrive det slik også? Så slipper hun å alltid si: Erica med C.

Anonymous poster hash: 9d4a0...183

Skrevet

Olivia uten tvil :) selvom Erica er ganske fint det og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...