Gå til innhold

så mye kalorier i alt !!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg spist to knekkebrød. Ett med kokt skinke og agurk/paprika. Ett med leverpostei og agurk. Vann.

Litt vannmelon.

En skål havregryn med rosiner,melk og bringebær.

Drakk vann her også.

Har bare 450 kalorier igjen ifølge lifesum! Klokka er 11.55!! Damn... Hvordan kan folk gå ned i vekt av å spise nøtter, avokado osv?

Kan dere gi meg tips til kalorifattige måltider?

Anonymous poster hash: c0d3a...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har jeg spist to knekkebrød. Ett med kokt skinke og agurk/paprika. Ett med leverpostei og agurk. Vann.

Litt vannmelon.

En skål havregryn med rosiner,melk og bringebær.

Drakk vann her også.

Har bare 450 kalorier igjen ifølge lifesum! Klokka er 11.55!! Damn... Hvordan kan folk gå ned i vekt av å spise nøtter, avokado osv?

Kan dere gi meg tips til kalorifattige måltider?

Hvis du bare har 450 kalorier igjen, så har du vel lagt deg på et utrolig lavt kalorinivå?

Anonymous poster hash: 4828d...82f

Skrevet

Hvor mange kalorier skal du ligge på pr dag?

Anonymous poster hash: 8eff7...9fe
Skrevet

Jeg lever stort sett på rugsprø med magerost, dobbel 0 yoghurt, cottage cheese, eple/pære, smoothie laget på frosne jordbær, litt kesam og utblandet zeroh saft... normale middager, men liten porsjon.

Anonymous poster hash: 593f5...c60
Skrevet

Kaloriinnhold i knekkebrød varierer veldig, du må finne noen med få kalorier.

Jeg spiser:

Frokost- en 0% youplait yoghurt med havregryn og blåbår i

Lunsj- 2 husman knekkebrøm med f.eks kyllingskinke, agurk og tomatskiver, ikke smør

Mellommåltid- en frukt, f.eks et eple

Middag- en porsjon av vanlig norsk mat

Da har jeg enda litt igjen jeg kan spise til kvelden, f.eks en smoothie

Ligger på mellom 1500 og 1800 kalorier om dagen avhengig av middagen og går ned ca en kg i uka.

Anonymous poster hash: dcf51...0f1

Skrevet

Jepp, er mye kalorier i det meste. Poenget er jo mengden man spiser som må reduseres. 

Men høres ut som et lavt kalorinivå du ligger på? 

Anonymous poster hash: b284d...eb4
Skrevet

Høres ut som om du bør legge deg på et mer normalt kalorinivå.

Husk også at kroppen bruker mer kalorier på å fordøye ren mat som grønnsaker, fullkorn etc og bruker få kalorier (og tar opp mer) av prosessert mat.

Ville lagt meg på rundt 1700-1800 og spist rent og plantebasert med innslag av magert kjøtt. Da føles det som om du nesten må spise seg ihjel. Og du slipper å sprekke når kroppen ikke klarer mer av det heftige underskuddet. Det er det som er feil med slankekurer.

Anonymous poster hash: dfb24...1e7

Skrevet

Husk også at kroppen bruker mer kalorier på å fordøye ren mat som grønnsaker, fullkorn etc og bruker få kalorier (og tar opp mer) av prosessert mat.

Ville lagt meg på rundt 1700-1800 og spist rent og plantebasert med innslag av magert kjøtt. Da føles det som om du nesten må spise seg ihjel. Og du slipper å sprekke når kroppen ikke klarer mer av det heftige underskuddet. Det er det som er feil med slankekurer. Anonymous poster hash: dfb24...1e7

Bare husk at om du er relativt liten og ikke så aktiv så vil du ikke gå ned noe som helst på en slik diet.

Anonymous poster hash: 31dc3...046

Skrevet

Ville lagt meg på rundt 1700-1800 og spist rent og plantebasert med innslag av magert kjøtt. Da føles det som om du nesten må spise seg ihjel. Og du slipper å sprekke når kroppen ikke klarer mer av det heftige underskuddet. Det er det som er feil med slankekurer.

Jeg er 1.60 og ca 70 kg. Jeg hadde nok ikke gått ned på en slik diett. Går ned under 0.5 kg i uka på 1300 kcal.

Anonymous poster hash: 1485b...4bf

Skrevet

Jeg er 1.60 og ca 70 kg. Jeg hadde nok ikke gått ned på en slik diett. Går ned under 0.5 kg i uka på 1300 kcal.

Da trengs det nok mer aktivitet i bildet, jeg er 1.60 og 72 kg, gått ned 8 kg på 3 mnd så langt, ligger på 1700 kalorier pr dag.

Skrevet

Da må du trene for å få opp forbrenningen for det er ikke engang nok til å dekke basalforbrenningen engang. Man trenger over 1500 kcal bare ved å ligge i sengen for at kroppen skal virke. Enda 200-300 for at kroppen skal klare å fordøye maten man spiser. Velger man tungfordøyd mat kanskje mer. Så 1800 kcal bare for å ligge i sengen og spise.

Trener man i tillegg de 30 om dagen kan man legge til 200 kcal til, avhengig av hva man trener. Da er man oppe i 2000 kcal. Dersom man har en jobb der man bruker kroppen eller står og går en del kan man legge til 2-300 til så 2200 for å være streng. Dette er det gjennomsnittkvinnen bør spise for å holde vekten.

Spiser man da 1800 kcal samtidig som man oppfyller de andre kravene er det et underskudd på 400 kcal som tilsvarer en sunn nedgang på i overkant av et kilo i mnd. Give and take, med tanke på at produsenter har et kcal avvik som kan være ganske stort på enkelte produkter (spesielt halvfabrikata).

Selv er jeg 157 høy og gikk opp over 20 kilo i hver svangerskap. Jeg har gått ned det meste etter siste og jeg spiser mer enn 2600 kcal enkelte uker ettersom jeg trener mye. De ukene jeg trener mindre spiser jeg 1700-1800.

Men jeg tenker at man bør ihvertfall spise nok for å dekke basalforbrenningen.

Skrevet

Da trengs det nok mer aktivitet i bildet, jeg er 1.60 og 72 kg, gått ned 8 kg på 3 mnd så langt, ligger på 1700 kalorier pr dag.

Gjør det jeg kan. Har dessverre en veldig sedat arbeidssituasjon akkurat nå, men trener og går tur minst fem dager i uken.

Skrevet

Da må du trene for å få opp forbrenningen for det er ikke engang nok til å dekke basalforbrenningen engang. Man trenger over 1500 kcal bare ved å ligge i sengen for at kroppen skal virke. Enda 200-300 for at kroppen skal klare å fordøye maten man spiser. Velger man tungfordøyd mat kanskje mer. Så 1800 kcal bare for å ligge i sengen og spise.

Trener man i tillegg de 30 om dagen kan man legge til 200 kcal til, avhengig av hva man trener. Da er man oppe i 2000 kcal. Dersom man har en jobb der man bruker kroppen eller står og går en del kan man legge til 2-300 til så 2200 for å være streng. Dette er det gjennomsnittkvinnen bør spise for å holde vekten.

Spiser man da 1800 kcal samtidig som man oppfyller de andre kravene er det et underskudd på 400 kcal som tilsvarer en sunn nedgang på i overkant av et kilo i mnd. Give and take, med tanke på at produsenter har et kcal avvik som kan være ganske stort på enkelte produkter (spesielt halvfabrikata).

Selv er jeg 157 høy og gikk opp over 20 kilo i hver svangerskap. Jeg har gått ned det meste etter siste og jeg spiser mer enn 2600 kcal enkelte uker ettersom jeg trener mye. De ukene jeg trener mindre spiser jeg 1700-1800.

Men jeg tenker at man bør ihvertfall spise nok for å dekke basalforbrenningen.

Vi har ulik forbrenning, noen er heldigere enn andre. Jeg har drevet logging over aktivitet og inntak over lange perioder. Det ser ut som mitt forbruk er ca 2000 kcal når jeg er aktiv og trener. 

Skrevet

Vi har ulik forbrenning, noen er heldigere enn andre. Jeg har drevet logging over aktivitet og inntak over lange perioder. Det ser ut som mitt forbruk er ca 2000 kcal når jeg er aktiv og trener. 

Og en kan få i seg det en trenger av næringsstoffer på 12-1300 kcal

Skrevet

Men jeg tenker at man bør ihvertfall spise nok for å dekke basalforbrenningen. Anonymous poster hash: dfb24...1e7

Her skriver du mye tull.

Det er helt normalt for en vanlig, normalvektig, frisk, kvinne å ha en totalforbrenning på ned mot 1800 kcal om dagen.

Anonymous poster hash: 31dc3...046

Skrevet

Hi her.

Skal ligge på 1207 kalorier med min vekt og høyde, for å gå ned 0,5 kg pr uke.

Trener ikke.

Ser jo at jeg må ta dette med en klype salt, og øke. Men blir likevel overrasket over hvor lite man kan spise. Ikke rart folk blir feite...

Skrevet

Hi her.

Skal ligge på 1207 kalorier med min vekt og høyde, for å gå ned 0,5 kg pr uke.

Trener ikke.

Ser jo at jeg må ta dette med en klype salt, og øke. Men blir likevel overrasket over hvor lite man kan spise. Ikke rart folk blir feite...

Så lenge man ikke trener, så kan man ikke spise stort.. MEN man er frarådet på det sterkeste fra å ligge under 1300 kalorier, hjernen din trenger de 1300 for å fungere optimalt.

Skrevet

Du må jo da ha lav kroppsvekt og høyde?! Begynn heller å tren

Anonymous poster hash: 5bdd9...0a4

Skrevet

Så lenge man ikke trener, så kan man ikke spise stort.. MEN man er frarådet på det sterkeste fra å ligge under 1300 kalorier, hjernen din trenger de 1300 for å fungere optimalt.

Trening gir meg uansett bare et par hunde kalorier ekstra. Veldig lite...

Skrevet

Trening gir meg uansett bare et par hunde kalorier ekstra. Veldig lite...

Da trener man lite ;)

Skrevet

Du kan spise mye grønnsaker, der er det nesten ikke kalorier(- poteter) Gomle rå gulrøtter, selleri eller lag deg en grønnsakssuppe til kvelds så bli du mett. Det er ikke geit å gå rundt å være sulten da holder du ikke ut på slankekur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...