Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Være hjemme alene over en natt ? Eller trenger de barnevakt i den alderen ? Skal jobbe nattevakt, 13 åringen insisterer på at de klarer seg fint. Egentlig vet jeg det også, de er rolige og selvstendige begge to men er usikker på hva andre mener om dette? De er godt trent på brann øvelser og ikke vil åpne døren for fremmede osv er vel mer at jeg er bekymret for hva andre vil tenke om dette for jeg vet de klarer seg Anonymous poster hash: 7a1eb...e12
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Det går sikkert helt fint og ingen fare, men jeg hadde ikke klart og gjort det uten å føle meg elendig. Anonymous poster hash: 66f1c...31c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Det tror jeg går fint så lenge det bare er en sjelden gang. Skjer det ofte ville jeg ordnet det annerledes. Anonymous poster hash: e243f...332
Gjest Stjerneklart Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 Så lenge de er ansvarlige og syns det går fint selv hadde jeg glatt gjort det samme. Om det er snakk om oftere, så ville jeg nok lett etter en annen løsning, men for en natt som du sier - ingen problem
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 Jeg hadde ikke vært komfortabel med å la en 11- og 13-åring være alene over natta. Anonymous poster hash: cc1fc...3b3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Jeg syns ikke 11 åringen er gammel nok. Selv ikke med litt eldre søsken tilstede. Anonymous poster hash: 44039...ee4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Jeg satt barnevakt på babyer og småbarn til langt på natt da jeg var 13. Jeg overnattet, og tok ungene om morgenen slik at foreldrene kunne sove. Jeg tenker en 13 åring fint kan "passe" 11 åringen. Så lenge de er oppegående og rolige gutter. Anonymous poster hash: e72e4...fbd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 En 11 og en 13 åring passet min 5 og 7 åring, nesten en hel natt. Anonymous poster hash: 557cf...d7e
Mandala Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 Mine kunne ikke gjort det, men jeg tror absolutt mange på den alderen kan det. Og når de selv føler seg helt trygge på det, så hadde jeg prøvd. "Å prøve" innebærer dog at man bør ha en backup, og det kan jo være vanskelig kanskje?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 Jeg hadde ikke gjort det. Tenk om det blir brann eller innbrudd. Anonymous poster hash: 248b0...0cd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 Ikke om det så snødde i he****! Barn reagerer helt annerledes på å våkne om natten enn det voksne gjør, f.eks. om brannalarmen går (om de i det hele tatt våkner da, mange tenåringer våkner ikke av den en gang fordi de sover så dypt). At de er store og noenlunde fornuftige på dagtid, betyr ikke at de er i stand til å handle rett og rasjonelt om natten. Med all sannsynlighet går det fint, men det er rett og slett ikke verd det synes jeg. Min 13-åring og 11-åring får i hvert fall ikke være alene om natten på en del år enda. Anonymous poster hash: 4a59d...fb8
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 11åringen min hadde gjort det hlatt, hun elsker å våre hjemme alene. Hun dropper gjerrne en helgtur til bestforeldre om det er mulighet for å være hjemme alene noen timer. Jeg kom hjem til ryddet hus en fredagskveld jeg hadde hatt kveldsvakt og alle andre hadde rømt huset. Vasket kjøkkenet også. Det var vist så gøy å høre på høy musikk, synge og danse mens hun vasket. Hun prøver å få være hjemme alene en natt, men vi er ikke helt der enda. Men, mulig det hadde blitt aktuelt om vi sto i situasjonen. 13åringen syns det er helt greit å være hjemme alene, men ikke når det er mørkt ute og ikke om natten. Innimellom har hun og lillesøster vært hjemme alene til sengetid, det går helt greit såfremt hun vet når jeg kommer. 15 åringen vil aldri våre hjemme alene. Om de to minste stesøstrene er det greit i korte perioder, men ikke lengerr enn korte perioder. 18åringen vil helst våre hjemme alene alltid, men det får hun ikke lov til. De to minste har kommet hjem til ihjelkokte kjeler, røyklagt kjøkken så hun har fått superstrenge regler. Anonymous poster hash: 04a3e...056
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 En 11 og en 13 åring passet min 5 og 7 åring, nesten en hel natt. Anonymous poster hash: 557cf...d7e ...og siden du valgte det er det forsvarlig??? Anonymous poster hash: 8356d...fae
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #15 Skrevet 22. mai 2016 Det ville ikke vært noe problem med mine. Tror egentlig de ville kost seg glugg de er modne og flinke. Har aldri vært aktuelt her, men hadde ikke hatt problemer med det dersom det skulle være noe. Anonymous poster hash: 95e98...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå