Gå til innhold

3 åring våkner... Anfall?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 3 år..

Han har våknet 2 gonger denne uken der han sitter å hyler i sengen..

Vi holder han i fanget og han er helt fjern, får ingen kontakt med han.. han får også rykninger i armer og bein..

Etter en stund sovner han..

Dagen etter husker han ingenting av dette.

Anfallet varte ca 30 min første gong og kanskje 10-15 min nå i kveld..

 

Noen med erfaringer?

Kan nevne at han fikk en hjernerystelse for ca 5 uker siden, kan det ha en sammenheng med det?

 

Anonymous poster hash: 0c63a...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er det dem kaller "natteskrekk".

Google det, så finner du mer. 👍

Ikke noe koselig å se på, men helt ufarlig. ☺

 

Anonymous poster hash: aed7f...106

Skrevet

Nattskrekk!

 

Ikke noe moro å være vitne til, men helt ufarlig. Det man derimot må være litt obs på, er at de kan være så "rabiate" at de slår seg under disse anfallene.

 

Datteren vår har hatt mange omganger med dette. Vi fikk råd om bare å holde henne, men ikke prøve å våkne henne eller avlede henne. Bare la henne "rase fra seg". Dette er ganske vanlig blant små barn, men heldigvis vokser de det av seg. Datteren vår er nå 4, og det er lenge siden siste anfall.



Anonymous poster hash: d52d6...5ea
Skrevet

Stemmer for natteskrekk jeg og. Forferdelig å oppleve! Mi jente på 3 år blir enda mer rabiat om jeg holder henne eller stryker henne mens det står på. Det hjelper best å bare være der og snakke rolig til henne/ synge eller si regler (type tikk takk det regner i dag) mest mulig monotont. "Anfallene" varer i 10-20 min, kan gå dager og uker mellom. Men noen ganger som perler på ei snor samme natt eller flere netter på rad.

Har hun mareritt er hun våken og forteller hva som er galt og søker trøst, husker dagen etter hva som skjedde. Med natteskrekk husker hun ingenting.

 

Anonymous poster hash: 7aeda...724

Skrevet

Gå til legen å gå sjekket for sikkerhetsskyld

 

Anonymous poster hash: fbf8d...067

Skrevet

Har en liten gutt på 3 år..

Han har våknet 2 gonger denne uken der han sitter å hyler i sengen..

Vi holder han i fanget og han er helt fjern, får ingen kontakt med han.. han får også rykninger i armer og bein..

Etter en stund sovner han..

Dagen etter husker han ingenting av dette.

Anfallet varte ca 30 min første gong og kanskje 10-15 min nå i kveld..

Noen med erfaringer?

Kan nevne at han fikk en hjernerystelse for ca 5 uker siden, kan det ha en sammenheng med det? Anonymous poster hash: 0c63a...e8f

Siden han har hjernerystelse må dette sjekkes ut. Ta kontakt med fastlege i morgen

 

Anonymous poster hash: 7709c...a93

Skrevet

er kun lakenskrekk, var det jeg fikk beskjed om

Skrevet

Jeg ville definitivt tatt en sjekk mtp at han har hatt hjernerystelse. Epilepsi kan også fler til lignende anfall men det kan være lakenskrekk som alle de andre sier

Skrevet

Har lest på natteskrekk, godt mulig det er dette..

Men han slår og sparker ikke, det er mer skjelvinger.. Han er ikke vill og rabiat..

Han hyler når han våkner, sitter i sengen når vi går inn til han, då har han store øyner og er fjern.. Gråter/hyler litt, så skjelver han, vi ser musklene blir anspent før han begynner å riste.. Under ristingen så er han rolig..

Skal bestille time hos legen i morgen..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 0c63a...e8f

Skrevet

Har lest på natteskrekk, godt mulig det er dette..

Men han slår og sparker ikke, det er mer skjelvinger.. Han er ikke vill og rabiat..

Han hyler når han våkner, sitter i sengen når vi går inn til han, då har han store øyner og er fjern.. Gråter/hyler litt, så skjelver han, vi ser musklene blir anspent før han begynner å riste.. Under ristingen så er han rolig..

Skal bestille time hos legen i morgen..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 0c63a...e8f

 

Er ikke alle barn med nattskrekk som blir vill og slår/sparker.. Sønnen vår satt rett opp i senga og hylskreik mens kroppen ristet/rykket.. Gråt en del etter at hylingen stoppet, og tok tid å roe han, han så rett på oss, men tror i etterkant at han kanskje ikke var våken engang.. Så det finnes ingen fasit på nattskrekk heller, det er kun omtalt det som bruker å oppstå i mesteparten av nattskrekk, ikke hvordan det er for alle.

 

Om du er redd det har med tidligere hoderystelse å gjøre, så kontakter du legen for å få undersøkt gutten.

 

Sønnen vår hadde nattskrekk 2-4 ganger pr uke i 7 mnd. så forsvant det like brått som det kom.

 

Anonymous poster hash: ea4a2...c68

Skrevet

Så godt å høre, får håper det er natteskrekk han har..

Ikke noe kjekt når det står på men bedre at det er det og ikke noe mer alvorlig..

Har barne epilepsi i familien, vet ikke om dette går i arv, men tenker det kan være greit å sjekke med legen uansett..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 0c63a...e8f

Skrevet

Forstår deg godt HI, selv satt jeg å gråt meg gjennom det å roe sønnen vår den første mnd med dette, syntes det var forferdelig å oppleve :/ Men man ble vant til det etter hvert, og ble lettere å roe ned gutten når jeg selv ikke følte panikk og fortvilelsen.

 

Epilepsi er arvelig, så ville nok like fullt tatt turen til legen og fått han undersøkt, så dere vet hvor vidt det er det eller ikke, men det er nok størst sjanse for nattskrekk ja



Anonymous poster hash: ea4a2...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...