Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Jeg har en plantekasse der jeg tenker å så frø. Bruker alltid gulrot, reddik og nepe, men ønsker gjerne å prøve noe nytt. Hvordan er det å få til urter som feks timian? Noen som har tips som andre ting som klarer seg i en hage i Trøndelag og som en nybegynner kan få til? Anonymous poster hash: 87867...847
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Vi har gulrot i flere farger, reddik, rødløk, hvitløk, purre, sukkererter, brekkbønner, flere typer salat, timian og gressløk. Skal også ha tomater, men kjøper ferdige småplanter i år. Anonymous poster hash: b1b4a...478
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Poteter,gulrot,reddiker,sukkererter og gressløk 😊 Skal i tillegg ha tomatplanter...Har egen kasse med jordbær og en kasse med blåbærtre, bringebær og rips 😊 Anonymous poster hash: 9ccb3...ff6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 I år blir det tomater, gulrøtter, pastinakk, brekkbønner, jordbær, hvitløk, salat, spinat - og prøver meg også på paprika Prøvde meg på basilikum og timian i fjor, det gikk dessverre dårlig - da er det nok bedre å kjøpe en potteplante og plante ut tror jeg Gressløk er forresten "altlevende", min har stått i potte ute nå i 6-7 år, og kommer igjen år etter år Anonymous poster hash: 17c0f...320
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Har flere pallekarmer. Har Jordbær, poteter, sukkererter, gulrot, redikk, flere typer salat, timian, persille, kornblomst, ringblomster, hvitløk, purre, pipløk og månedsjordbær. Nå vet jeg ikke om jeg får til alle, men endel har spirt, så endel blir det ihvertfall. ( er bare gulrot, pipløk og potet som enda ikke har spirt, men sådde for litt mindre enn 3 uker siden, og det har vært kaldt! ) Agurk og tomatplanter har jeg inne foreløbig. Skal ha de ute når det blir varmere. Bor i trøndelag. Anonymous poster hash: d3f4b...fd9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Ruccola, salat, agurk, paprika, tomat, pipeløk, gresskar, squash, jordbær, hvitløk, gulrot, mais, timian, oregano, basilikum, rødbeter. Sådde siste uka. Begge salatene spirer allerede:-) Oslo. Anonymous poster hash: 23918...f37
Mumua Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Vi har jordbær, gulrot, jordskokk, kepaløk, vårløk, tomat, agurk, paprika, romanosalat, laubærblad, rosmarin, kruspersille og mynte akkurat nå. Agurk, tomat og paprika kjøpte vi som planter og satte rett ned i år. Får se hva som står seg, men det ser bra ut foreløpig vi har fire store settekasser. Kunne tenkt meg to til!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 Squash, gulerøtter, jordbær, markjordbær, salat,purreløk, bringebær. Skal lage gjødselvann av brennesle nå, fant en plass der det er kommet opp noen👍😀 Anonymous poster hash: 4e359...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå