Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Hva tenker dere om å la småbarn sitte på fanget i førersetet i lav fart? Er det bare meg som tenker at det er upassende og unødvendig? Anonymous poster hash: 71d74...c32
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Fra postkassen og hjem er det ofte barna som styrer bilen. Null stress Anonymous poster hash: f2b75...3a3
lille +gutt Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 Besteforeldre prøver seg med dette i mellom jeg bruker å true med at det er store bøter og at barnevernet nok blir innkoblet da, så de har heldigvis ikke gjort det så vidt jeg vet. Sikkerhet i bil var ikke så utbredt før ser det ut til
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 Deter idiotisk og ulovlig Anonymous poster hash: eca30...d51
Slaskepott Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 (endret) Det er ulovlig og livsfarlig. Om kollisjonsputa utløses, kommer den med en fart på opptil 360 km/t, og det er ikke spesielt vanskelig å forstå hva resultatet blir når den treffer barnets hode. Endret 22. mai 2016 av Slaskepott
februarprins2013 Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 ser ikke problemet hvis det bare er et lite stykke,men lengre er ikke bra
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 ser ikke problemet hvis det bare er et lite stykke,men lengre er ikke bra Du vet du kan kræsje selv om det er et lite stykke? Anonymous poster hash: eca30...d51
februarprins2013 Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Du vet du kan kræsje selv om det er et lite stykke? Anonymous poster hash: eca30...d51 det kan de sikkert,men mye som er farlig
Superdolly Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 En ting er hva som kan og ikke kan skje mellom postkassa og garasjen for eksempel. En annen ting, som er veldig gyldig for mine barn, er at slike ting som man kan finne på unntaksvis, fort blir en regel og fører til endeløse krangler senere. Altså: Hvis barnet en gang får lov å sitte på fanget til bilføreren fra postkassa til garasjen, vil barnet neste gang det settes inn i bilen krangle og hyle og protestere mot å sitte i eget sete med belte på. Ingen av mine har nemlig noen gang syntes det har vært stas å sitte i bilsete og ha belte på, og bare ett eneste unntak ville ha gjort bilsikring enda vanskeligere. Ikke bare på den neste bilturen, men i uker og kanskje måneder framover. Derfor har vi vært dønn konsekvente: Bilen ruller ikke en eneste meter uten at alle sitter sikret med belte.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 det kan de sikkert,men mye som er farlig Det er det, men det er ingen grunn til å være idiot for det. Man kan jo minimere de farene man kan. Dessuten er det ulovlig Anonymous poster hash: eca30...d51
februarprins2013 Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 Det er det, men det er ingen grunn til å være idiot for det. Man kan jo minimere de farene man kan. Dessuten er det ulovlig Anonymous poster hash: eca30...d51 oki. da sier vi det..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 oki. da sier vi det.. Du fremstår ikke så smart akkurat Anonymous poster hash: eca30...d51
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 Fra postkassen og hjem er det ofte barna som styrer bilen. Null stress Anonymous poster hash: f2b75...3a3 Hvorfor lar du dem gjøre det? Plutselig en dag legger de ut på tur, helt alene. De kan jo kjøre bil de..... Anonymous poster hash: 97b91...dbd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 Oppdaget at samboeren gjorde dette noen turer med sønnen vår, sa klart i fra at dette er noe jeg ikke aksepterer, han leker med sikkerheten til ungen vår.. Om jeg så han gjorde det igjen, ville det bære konsekvenser som å miste familien sin, for å holde samme med en som ikke tenkte lengre enn som så... Nei... Viste han film på nett som viser hva som hender med et barn som får en airbag i hodet, han ble sjokkert, som jeg sa til han, enda han ikke kjørte fort, så kan noen i motgående trafikk gjøre det og fra postkassa og til huset vi bodde i var det en bratt skråning ned, og veien så smal at man må kjøre veldig nøye for å ikke havne utenfor kanten.. Tørr ikke tenke på utfallet om gutten hadde dratt tak i rattet der og de hadde gått utfor Anonymous poster hash: 10399...25d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Hvorfor lar du dem gjøre det? Plutselig en dag legger de ut på tur, helt alene. De kan jo kjøre bil de..... Anonymous poster hash: 97b91...dbd Bilen står ulåst og med nøklene i til en hver tid. Så de legger nok ut på tur snart ja Anonymous poster hash: f2b75...3a3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 Ser ikke problemet fra postkassene og inn. Men hva er vitsen? Anonymous poster hash: eca30...d51
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 Dere som syens det er supert å ha ungen på fanget fra "postkassen og inn" - er dere ikke smarte nok til å skjønne at når dere viser ungene at sikkerhetstiltak som bilseler og andre regler er noe man ikke trenger å ta så nøye gjør dere ungene en bjørnetjeneste? Hvordan skal de vite når det er greit å tøye dette og ikke? Lærer de seg ikke tidlig at man f.eks. må ha bilsele på er det vel sannsynlig at de slurver med dette og kanskje andre ting når de blir større - og også senere i livet? Hvorfor ikke lære dem gode vaner fra starten av? Anonymous poster hash: e3077...2de
Puppen og lillemor Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Det er lov innenfor bommen på skogsveien opp til hytta 😜
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 Bilen står ulåst og med nøklene i til en hver tid. Så de legger nok ut på tur snart jaAnonymous poster hash: f2b75...3a3 Det er faktisk ikke så få unger som har funnet frem nøklene og startet bilen i den tro at de faktisk kan kjøre bil. Anonymous poster hash: a8c0b...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå