Gå til innhold

Slimproppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som med sikkerhet vet at de har sett slimproppen og kan forklare meg hvordan den så ut? Jeg er 30 uker på vei nå og da jeg var på toalettet nå nylig kom det ut noen klumper med hvitaktig slim med gelekonsistens som ikke trakk inn i papiret. Klumpene var ca 1x1cm. Jeg har ingen smerter, men har kjent en del murring nederst i magen pluss inni skjeden i noen uker, pluss at jeg kjenner at babyen ligger ganske langt ned i bekkenet. Det er vel ingen vits å ringe føden så lenge jeg ikke har smerter?

Anonymous poster hash: c48bc...9e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn uklar/ blank med blodstriper. Litt som ei god klyse snørr, bare tykkere i konsistensen omtrent som seig gele/ brennmanet- aktig. Som en lang 5 kroning.... syk beskrivelse, men kom ikke på noe annet. Er du usikker så ring føden;)

Anonymous poster hash: 28859...ae1

Skrevet

Mine så ut som gul gele. Kom i flere omganger. Ring føden om du er usikker.

Anonymous poster hash: 15f6e...04e
Skrevet

Sånn uklar/ blank med blodstriper. Litt som ei god klyse snørr, bare tykkere i konsistensen omtrent som seig gele/ brennmanet- aktig. Som en lang 5 kroning.... syk beskrivelse, men kom ikke på noe annet. Er du usikker så ring føden;)

Anonymous poster hash: 28859...ae1

Sånn var det her også!

Skrevet

Okei, så den kan komme i fler omganger altså. Googlet slimpropp og fikk opp et bilde som var veldig likt det jeg hadde, så mest sannsynlig er det det. Men som jeg skjønner så er ikke det at slimproppen har gått noe sikkert tegn på fødsel, så jeg får vente og se om det skjer noe mer.

Hi

Skrevet

ER du i tvil husk at du alltid kan ringe føden bare for å høre

Skrevet

Enig i den første beskrivelsen her.

Det er ikke bare sykt mye utflod som kommer i "klumper" eller store masser? Ekkelt, men det har jeg vært plager med i svangerskap 2. Tørker ikke inn på papiret, men er absolutt ikke slimproppen da slimproppen er en seig klump som minner om gelé/brennmanet.

Men jeg tror faktisk slimproppen kan gå tidlig også uten at det er farlig? Er ikke sikker på det da.. Om du kjenner noe smerter eller lignende ville jeg ringt føden:)

Anonymous poster hash: cf58f...102

Skrevet

I uke 30 ringer du føden og hører hva de mener du bør gjøre.

Anonymous poster hash: 3bf4d...f38

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Jeg har ingen smerter eller ubehag annet enn det jeg har hatt tidligere, så jeg venter litt og ser om det kommer mer. Hva kan vel egentlig gjøres om det er slimproppen da?

Hi

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Jeg har ingen smerter eller ubehag annet enn det jeg har hatt tidligere, så jeg venter litt og ser om det kommer mer. Hva kan vel egentlig gjøres om det er slimproppen da?

Hi

Slimproppen kan gå kjempelenge før du skal føde. Uansett bør du snakke med jordmor/føden om det. Du skal da ikke plassere ikke medisinsk utstyr "der oppe", ikke ha sex, ikke bade (vanlig dusje går fint) og da passe på at du ikke utsettes for bakterier mot livmorhalsen (stor sjanse for infeksjon).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...