Ditalen Skrevet 21. mai 2016 #1 Skrevet 21. mai 2016 Styrer de alt der selv? I teorien så kan de jo spille hele dagen?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #2 Skrevet 21. mai 2016 Det var en litt ullen spørsmålsstilling synes jeg. Av mine barn har 9-åringen, 11-åringen og 13-åringen mobil, 6-åringen har ikke fått enda. Bare 13-åringen har mobilnett på sin, og alle tre har sperregrense for antall sm, ringeminutter osv, 13-åringen også for bruk av mobilnett. Alle de kule spillene, i følge ungene, trenger nett for å kunne spilles på, så da kan de kun spille dem her hjemme og ev. hos venner hvor de har fått nettkoden deres. 13-åringen kan, men siden det trekker så mye på mobilnettet, bruker han det ikke til spill. Her hjemme har jeg noenlunde kontroll over skjermtid, spesielt på 9-åringen og 11-åringen. 13-åringen har det litt friere. De har begrenset tid hver dag til skjerm, og da er det ikke akkurat mobilen de vil spille på, men PC eller nettbrett (de har kjøpt dette selv). Mobilene pleier å ligge på stuebordet når de ikke er i bruk, så da vet jeg at de ikke blir spilt på. Ellers går jeg gjennom mobilene til 9-åringen og 11-åringen jevnlig og sjekker at de ikke har lastet ned noe de ikke skal, at de ikke er ufne i sms-er osv. Dette vet de at jeg gjør og kommer til å gjøre til de blir tenåringer. De kan selvsagt slette ting, men jeg tror faktisk ikke de gjør det. Alle ungene har fått god opplæring i at en de apper koster penger, hva nettvett er og at en sunn kropp er en kropp i bevegelse som ikke sitter for lenge på skjerm. Jeg synes mobilen er helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 49c42...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå