Gå til innhold

småbekymret :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt med masse bevegelser, og spark den ene dagen, så kan det gå både 2 og 3 dager med så lite at jeg undrer på om bebisen lever ? Hørte etter med doppler også, ikke så mye bevegelse for å være ærlig. Bare lurer på om det er normalt med så stor forskjell ? Vet det kan være stor forskjell på hvor mye jeg kjenner, men hadde trodd han skulle bevege seg mer ( så jeg kunne høre i alle fall ).

Er 20 uker i dag, førstegangs og har ventet en evighet på å bli gravid ( 8 år ) så jeg er nok over gjennomsnittlig nervøs.

Takk for svar <3

Anonymous poster hash: f30e7...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er så kort på vei som 20 uker så er det helt normalt! Babyen er så liten enda at noen dager kan han ligge med føttene og gi mest spark mot ryggen og da vil du ikke kjenne det. Jo lengre ut du kommer, jo mer bevegelse vil du legge merke til. 

Etter uke 28 skal man "telle spark" hver dag, dvs det skal være et mønster i sparkene du skal kunne kjenne igjen om dagene. 

Forøvrig kan babyer ligge så forskjellig i magen. Jeg er nå 39 uker på vei med nr. 2 og ærlig talt kan jeg ikke forstå hvordan en hel baby kan ligge å vri seg inne i magen min. Men han er estimert til å være nesten 4 kg, så stor nok må han jo være. Men jeg kjenner f.eks ingen spark i ribbebeina som man hører mange klager over. 

Lykke til videre! Bruk doppleren med god samvittighet, det er en trygghet man kan unne seg :) 

Anonymous poster hash: 20329...74a
Skrevet

Når du er så kort på vei som 20 uker så er det helt normalt! Babyen er så liten enda at noen dager kan han ligge med føttene og gi mest spark mot ryggen og da vil du ikke kjenne det. Jo lengre ut du kommer, jo mer bevegelse vil du legge merke til.

Etter uke 28 skal man "telle spark" hver dag, dvs det skal være et mønster i sparkene du skal kunne kjenne igjen om dagene.

Forøvrig kan babyer ligge så forskjellig i magen. Jeg er nå 39 uker på vei med nr. 2 og ærlig talt kan jeg ikke forstå hvordan en hel baby kan ligge å vri seg inne i magen min. Men han er estimert til å være nesten 4 kg, så stor nok må han jo være. Men jeg kjenner f.eks ingen spark i ribbebeina som man hører mange klager over.

Lykke til videre! Bruk doppleren med god samvittighet, det er en trygghet man kan unne seg :)

Anonymous poster hash: 20329...74a

Tusen takk for betryggende svar kjære deg <3

Skrevet

Når du er så kort på vei er det helt vanlig :) skal kjenne liv daglig fra uke 28 :)

Skrevet

Når du er så kort på vei er det helt vanlig :) skal kjenne liv daglig fra uke 28 :)

Tenkte også på d at jeg ikke hørte så mye med dopplern heller :/. Egentlig det som gjorde meg mest nervøs. :(

Skrevet

Tenkte også på d at jeg ikke hørte så mye med dopplern heller :/. Egentlig det som gjorde meg mest nervøs. :(

fikk streng beskjed om og ikke bruke det når jeg var gravid, for det ga flask trygghet mente jordmoren min

Skrevet

Ta heller en telefon til føden hvis du er urolig:) Jeg begynte ikke å kjenne blender rundt uke 20 (morkake foran), men når det først begynte var det veldig mye hver dag, før det plutselig en dag var helt stille. Sjokolade og kald drikke og diverse hjalp ikke. Snakket med føden, og de regnet med at babyen hadde snudd seg og lå med rygg utover. Men siden forskjellen var så stor ville de heller sjekke, og jeg fikk komme på UL. Alt var fint, og hun lå som de mistenkte. Men veldig kjekt å få sjekket. At de tok det såpass på alvor betyr jo at det er viktig. :)

Anonymous poster hash: 1b6fc...a12

Skrevet

Ta heller en telefon til føden hvis du er urolig:) Jeg begynte ikke å kjenne blender rundt uke 20 (morkake foran), men når det først begynte var det veldig mye hver dag, før det plutselig en dag var helt stille. Sjokolade og kald drikke og diverse hjalp ikke. Snakket med føden, og de regnet med at babyen hadde snudd seg og lå med rygg utover. Men siden forskjellen var så stor ville de heller sjekke, og jeg fikk komme på UL. Alt var fint, og hun lå som de mistenkte. Men veldig kjekt å få sjekket. At de tok det såpass på alvor betyr jo at det er viktig. :)

Blender? Bevegelse prøvde jeg å skrive. Var vel da rundt uke 22, forresten.

Skrevet

Noen fostre lager et helt spetakkel i magen, mens andre er rolige. Jeg kjente liv veldig tidlig. OG fikk virkelig kjenne på det da jeg fikk en blodpropp i lysken i uke 20. Det vesle frøet "hamret" løs den veien. Da jeg fikk behandling, roet hun seg. På ultralyden rett etterpå slo hun kolbøtter. Jeg merket ikke det i det hele tatt, men det var et artig syn midt oppi all elendigheten.

Anonymous poster hash: 13ab2...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...