Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 I dag IGJEN (skjedd 4 ganger før) kom klassens store bølle hjem til oss for å invitere med seg/lokke med seg mitt barns besøk hjem. Denne gutten har mobbet mitt barn i 2 år nå, og vi har hatt et vedtak på skolen ang dette. Uansett, denne gutten kommer altså til oss om han hører at noen han vil være med er her og tar med seg disse hjem til seg... Vi har sagt fra til barna som blir tatt med, og også foreldrene til mobberen. Foreldrene til mobberen har sagt at dette ikke er guttens feil - han må da få lov å invitere hvem han vil hjem. Om vårt barn ikke føler seg velkommen så er jo det leit, for deres lille engel mener selvsagt at alle kan være med... (noe som slett ikke er tilfellet). Hva ville dere gjort neste gang mobberen står på døren her og spør etter "Per" som er på besøk? Anonymous poster hash: fe847...922
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Så leit! Hvis barna ikke er så store, så hadde jeg rett og slett avtalt med foreldrene til de andre at når barna er på besøk hos dere, så er de det til dere har avtalt at de skal hjem. Neste gang han står i døra, så sier du at "Per" er dessverre opptatt. Du kan snakke med ham på skolen i morgen. Alternativet er selvsagt å invitere ham inn og vokte på dem som en hauk. MEN det er bare etter avtale med ditt barn selvsagt. Anonymous poster hash: 16bd1...a31
pifi med tre nurk Skrevet 21. mai 2016 #3 Skrevet 21. mai 2016 (endret) Jeg hadde glatt enten latt vær å lukke opp døra når denne gutten kommer, eller evt bare sagt beklager og lukket døra igjen foran han. Når alt er prøvd og det ikke gir seg er det ikke noe poeng å la han fortsette å styre showet. Endret 21. mai 2016 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #4 Skrevet 21. mai 2016 Kjenner jeg blir rasende på gutten din sine vegne (og deres!)! Jeg ville gjort som de over her; La være å lukke opp, si at det ikke passer e.l., eller rett og slett sagt at nå er "Per" og "Pål" på besøk hos gutten vår, hvis du vil leke med dem får dere avtale dette en annen dag! Jeg ville dessuten også informert foreldrene til de barna som er på besøk hos dere, jeg ville iallfall likt å vite det hvis mitt barn ble med en kompis hjem for så å stikke av med noen andre! For det er slettes ikke greit! Anonymous poster hash: d652c...a41
Superdolly Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Jeg er enig med #2. Jeg synes du skal snakke med foreldrene til de barna som besøker ditt barn, og fortelle dem hvordan ståa er og hva som skjer. Da kan dere avtale at når barn er på besøk hos ditt barn, så skal de ikke "bli hentet" av denne gutten. Så avviser du ham grundig når han kommer. Hvis du ser det er ham, er det helt lov å la være å åpne. Åpner du døra og ser det er ham, er det helt lov å avvise ham i tydelige ordelag. Kommer denne guttens foreldre og klager etterpå, svarer du temmelig skarpt og forteller dem at deres gutt mobber ditt barn, og at en av strategiene hans er å prøve å ta fra ditt barn vennene hans og at du ikke akter å finne deg i dette lenger.
klg,2 boys now:) Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Ville svart at per bor ikke her,og at han kan oppsøke per enn annen gang når leker per med Jens som bor her. Tydlig at noen må vise ungene grenser og sosiale koder
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Hadde bare stengt døra om det var han. Drittunger slipper ikke inn her. Anonymous poster hash: 6c0c3...e9d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #8 Skrevet 21. mai 2016 Jeg hadde også informert skolen. Selv om dette er etter skoletid er det et helhetlig bilde som også innbefatter skoletiden. Jeg kjenner et barn som var i konflikt med et annet barn der det var på vei til å eskalere til mobbing/utestenging. Selv om det meste foregikk på sms etter skoletid tok foreldrene kontakt med skolen og skolen tok tak i det med en gang. Anonymous poster hash: 77804...03e
aanonym Skrevet 21. mai 2016 #9 Skrevet 21. mai 2016 Vi opplever noe av det samme, med en nabogutt som har mobbet min sønn siden skolestart. Nå går de i tredje. Det er ikke då lett, og særlig ikke på denne tiden av året når de er mye ute. Da blir sønnen min "plutselig" alene, de andre har blitt med dennne gutten. Samme type foreldre som i HIs tilfelle:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå