Gå til innhold

Er dette angst? Hvordan blir jeg kvitt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri likt å være midtpunkt, eller snakke fremfor mange mennesker. Dette anser jeg som normalt, og vet at flertallet synes dette er ubehagelig. Da begynner jeg å skjelve, blir vimsete og glemmer ut hva jeg skal si. Slik har det vært alltid. Har fungert bra ellers blant folk, og ikke Høle ubehag til vanlig.

De siste mnd, spesielt de siste ukene, har jeg merket en stor endring på meg selv som skremmer meg, og som jeg ikke har noe kontroll over. Jeg merker at jeg alltid går med en nervøs følelse i kroppen og klarer ikke å slappe av. På et personalmøte het om dagen følte jeg at jeg ikke fikk puste, jeg ble svimmel og "slet" med å holde meg bevisst. Følte jeg holdt på å dette vekk. Turte ikke legge kaffekoppen ned på bordet i redsel for at jeg ikke skulle klare det, så jeg tviholdt på den. Dette var et møte med null fokus på meg, trengte ikke snakke en gang.

Etter denne hendelsen har det bare blitt flere lignende episoder og det som jeg for noen mnd siden elsket, som å shoppe, skravle med kollegaer eller dra på kafé, er noe jeg kvier meg til. Jeg gruer met tim å dra på jobb for å treffe kollegaer. Jeg føler meg nedstemt og er alltid nervøs uten å vite hvorfor. Jeg er ikke redd for å drite meg ut, jeg tror heller ikke jeg er dum o.l. så jeg aner ikke hva som har utløst dette. Jeg merker endringen på meg selv så godt, og jeg blir så redx. Hva gjør jeg for å stoppe dette?

Anonymous poster hash: 51788...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som angst ja. Ta en tlf til legen din, ikke godt å ha det sånn.

Anonymous poster hash: dfe66...1fe
Skrevet

Anbefaler deg å kontakte fastlegen din. Jeg har også hatt god nytte av å lese på kognitiv.no

Ellers bruker jeg en mindfullnes-app der det er bolker med beroligende prating i 5-10 min. Dette hjelper også.

Anonymous poster hash: 54356...2d4

Skrevet

Det høres ut som angst. Jeg kan også få slike reaksjoner selv om det ikke er fokus på meg, rett og slett for at jeg er så redd for at fokuset plutselig skal havne på meg.

Anonymous poster hash: 9d2ee...afb

Skrevet

Klassisk angst. Ta kontakt med legen. Du kan berolige deg med at det ikke er farlig med angst og at angst går over. Ta kontakt med legen din, det kan være godt å få hjelp til å mestre angsten i en tidlig fase. Jeg lot det gå 10 år før jeg endelig tok tak.

Anonymous poster hash: e9e03...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...