Gå til innhold

Noen her som har gjennomgått ivf-behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan gi meg en pekepinn på hva min gode venninne nå går gjennom? Jeg vil gjerne være en god støtte for henne, men vil ikke mase. De vil mest sannsynlig ikke lykkes med behandlingen, men gir det et forsøk. Hvordan oppleves selve behandlingen?

Anonymous poster hash: e5712...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tre forsøk før jeg ble gravid med sønnen min. Siden det gikk bra har jeg nok glemt litt hvor tøft det var...

Det verste med ivf er all ventingen som du har null kontroll over. Blodprøve skal tas syklusdag 3. Ops, det betyr at du må vente 24 dager.. Ventetiden på oppstartsamtale er xx uker. Ventetid på oppstart er xxx uker. Og ops, der er det påskeferie ja... Du må ta ultralyd DEN dagen, klokken 11 faktisk. Du har forhåpentligvis en jobb du kan reise fra på kort varsel? Ikke det? Synd...

Også ventingen etter innsett av egg og graviditetsprøve, et helvete!

Med negativ resultat får du ørten nye ventetider. Og ops, sommersteng hele juli ja..

Spør henne hvor mye hun vil snakke om det. For meg var det stressende med folk som stadig spurte hvordan det gikk. Også når jeg ble gravid. Hadde ikke lyst å fortelle om graviditet i uke 5 liksom...

Anonymous poster hash: bd65f...3df

Skrevet

Jeg hadde tre forsøk før jeg ble gravid med sønnen min. Siden det gikk bra har jeg nok glemt litt hvor tøft det var...

Det verste med ivf er all ventingen som du har null kontroll over. Blodprøve skal tas syklusdag 3. Ops, det betyr at du må vente 24 dager.. Ventetiden på oppstartsamtale er xx uker. Ventetid på oppstart er xxx uker. Og ops, der er det påskeferie ja... Du må ta ultralyd DEN dagen, klokken 11 faktisk. Du har forhåpentligvis en jobb du kan reise fra på kort varsel? Ikke det? Synd...

Også ventingen etter innsett av egg og graviditetsprøve, et helvete!

Med negativ resultat får du ørten nye ventetider. Og ops, sommersteng hele juli ja..

Spør henne hvor mye hun vil snakke om det. For meg var det stressende med folk som stadig spurte hvordan det gikk. Også når jeg ble gravid. Hadde ikke lyst å fortelle om graviditet i uke 5 liksom...

Så bra at det gikk bra for deg!! Og nei, jeg har til nå ikke spurt henne spør med mindre hun selv tar det opp. Men så vil jeg ikke virke uinteressert heller! Men tenker at det er litt vanskelig for henne å omgås meg nå, siden jeg har en nyfødt baby.

Skrevet

Så bra at det gikk bra for deg!! Og nei, jeg har til nå ikke spurt henne spør med mindre hun selv tar det opp. Men så vil jeg ikke virke uinteressert heller! Men tenker at det er litt vanskelig for henne å omgås meg nå, siden jeg har en nyfødt baby.

Takk, alt strevet, skuffelsene og tårene er verdt det nå som gullgutten er her.

Jeg tror du kan være ærlig og spørre henne om.det er vanskelig å være med baby. For meg var det litt blandet..

Krysser fingrene for venninnen din! Du høres ut som en hensynsfull venninne

Skrevet

Ventingen... vakuumet... og så er det tidvis vondt.

Anonymous poster hash: d6751...6f9

Skrevet

For meg var hormonbehandlingen verst, jeg var ikke menneske på den tiden.

Anonymous poster hash: f768c...2b4

Skrevet

For meg var hormonbehandlingen verst, jeg var ikke menneske på den tiden.

Anonymous poster hash: f768c...2b4

Hadde du mange bivirkninger?

Skrevet

Jeg taklet hormonene dårlig, husker det ikke så godt selv, men jeg var fullstendig på tulltur i den perioden :P Hunden hadde aldri fått så mye tur som da, for far måtte ut av huset😂

Ellers var det en intens periode, mye spenning, alt tok tid, mye usikkerhet og mange tanker. Vi var åpen om det til de nærmeste og for vår del var det riktig. Men det er selvsagt veldig forskjellig hvordan folk vil ha det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...