Gå til innhold

Overnatting i Kardemomme by?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å ta en uke på Sørlandet i sommer og lurte å bestille hus i Kardemomme by ei natt eller to. Vi er to voksne og to barn på 2 1/2 og 4 år.

Noen som har overnattet der og vil dele erfaring? :D

Anonymous poster hash: 94f7b...337
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller gått for abra havn :) nydelig der :) fine leiligheter også :) bestilte igår faktisk :) kardemomme by er altfor dyrt og synes må være slitsomt med alle menneskene rundt bostedet ditt .

Anonymous poster hash: f11f2...a9b

Skrevet

Flott å bo i Kardemommeby. Du har hele parken for deg selv etter stengetid og kan se på stell og mating av dyrene uten stress og mas rundt deg. I tillegg rekker ungene 2-3 turer med trikken før hordene kommer så langt inn i parken.

Litt stress med fullt av folk som ikke skjønner at det er privat og strener inn i leiligheten din. Det er en fordel å holde dørene låst😂

Anonymous poster hash: 717d3...ada

Skrevet

Vi hadde det helt fantastisk der. Sov tre netter og vi vil gjøre det igjen.

Dere har hele parken for dere selv og dere kan trekke dere tilbake når tid som helst.

Anonymous poster hash: 81691...712

Skrevet

Vi hadde det helt fantastisk der. Sov tre netter og vi vil gjøre det igjen.

Dere har hele parken for dere selv og dere kan trekke dere tilbake når tid som helst.

Hele parken for seg selv , Dvs etter stengetid da. Hvis ikke står jo folk å glor inn ruta di og River i døra for å komme inn å se

Skrevet

Hele parken for seg selv , Dvs etter stengetid da. Hvis ikke står jo folk å glor inn ruta di og River i døra for å komme inn å se

Før og etter stengetid ja. Vi opplevde ingen som glodde inn eller prøvde å ta i døra... Bodde i hus nr 28 tror jeg. Vil på det sterkeste anbefale å bo der 😊

Skrevet

Det er en av de beste opplevelsene jeg har hatt 😀

Skuespillerne var i parken før og etter stengetid og pratet med barna som bodde der. Trikkeførerne husket navnet på barna våre og tok dem med for å fylle pepperkaker før første tur, så fikk de kjøre med trikken alene. Barbereren spilte på klarinetten sin og barna danset på et folketomt torg. Røverne hentet barna på kvelden og tok dem med på pølsefest i røverhuset. Det var magisk!

Og det spiller vel ingen rolle om. Det er mye folk der under åpningstiden? Da er man vel i parken selv?

Anonymous poster hash: 2d9f2...16f

Skrevet

Det er en av de beste opplevelsene jeg har hatt 😀

Skuespillerne var i parken før og etter stengetid og pratet med barna som bodde der. Trikkeførerne husket navnet på barna våre og tok dem med for å fylle pepperkaker før første tur, så fikk de kjøre med trikken alene. Barbereren spilte på klarinetten sin og barna danset på et folketomt torg. Røverne hentet barna på kvelden og tok dem med på pølsefest i røverhuset. Det var magisk!

Og det spiller vel ingen rolle om. Det er mye folk der under åpningstiden? Da er man vel i parken selv?

Etter denne anmeldelsen av stedet skal jeg trekke tilbake det negative jeg sa 😘 Hørtes gøy ut :)

Skrevet

Etter denne anmeldelsen av stedet skal jeg trekke tilbake det negative jeg sa 😘 Hørtes gøy ut :)

😊

Det koster jo, men man kan gå sammen to familier, for eksempel. Man betaler for huset og det inkluderer parkbillett for Akkerhaugen som bor i huset. Sånn sett kan det bli rimeligere enn om to familier skal på hotell og kjøpe billetter til parken :)

Jeg må skryte av Abraham Havn også. Det er helt fantastisk konsept! Vi er i Abraham Havn hvert år, Kardemommeby blir nok den ene gangen, og det lever vi på enda ☺

Skrevet

😊

Det koster jo, men man kan gå sammen to familier, for eksempel. Man betaler for huset og det inkluderer parkbillett for Akkerhaugen som bor i huset. Sånn sett kan det bli rimeligere enn om to familier skal på hotell og kjøpe billetter til parken :)

Jeg må skryte av Abraham Havn også. Det er helt fantastisk konsept! Vi er i Abraham Havn hvert år, Kardemommeby blir nok den ene gangen, og det lever vi på enda ☺

Hahahaha, dette tok jo helt av. Thank you autocorrect. .. Akkerhaugen, faktisk...

Og jeg har aldri vært i Abraham Havn 😀 ABRA havn, derimot 😀

Skrevet

Jeg kan også varmt anbefale å bo i Kardemomme. Vi har vært der flere år på rad.Mannen var veldig skeptisk første gang,men nå er vi like ivrige som barna på å komme oss tilbake. Som ei sier over her,det er helt magisk!

Sjarmerende liten by,som er helt rolig og stille på kveld og morgenen. Man henter selv deilig frokost med kaffe og varme rundstykker hos bakeren. Denne nytes ute,men trikkefører Syvertsen starter trikken. På kvelden( etter stengetid) kommer røverne å plukker opp barn og foreldre for en tur til røverhuset.

Der blir det tull og tøys,og også pølsefest! Ungene var helt i hundre!!

Så kan man også rusle rundt i parken som man vil etter stengetid( feks med lommelykt i mørket).

Synes også det er veldig deilig å ha en plass å trekke oss litt tilbake midt på dagen da vi har småe barn! Aldri vært noe problem med folk inne i huset!

Sukk,skulle ønske vi skulle tilbake i sommer,men det får bli neste år!

Kos dere!!

Anonymous poster hash: b1a91...d8e

Skrevet

Angrer på at ikke bestilte der fremfor abra havn jeg nå 😩

Skrevet

Angrer på at ikke bestilte der fremfor abra havn jeg nå 😩

Du kommer til å elske Abra havn!!! Å stå på brygga klokka åtte på mårra med sola blinkende i sjøen og sluttede fra Sorte Dame idet de seiler inn i havna for å ha et morgenshow og heise flagget. Jeg blir helt rørt jeg!

Anbefaler frokost med sjørøvere. Da får dere sitte på med Sorte dame inn til dyreparken når morgenshowet er ferdig, også får dere en kjempegod buffet med sjørøvershow underveis.

Skuespillerne er utrolig proffe og gjør så godt de kan for at hvert barn skal føle seg spesielt.

Vi får det ikke til i år, dessverre, og jeg kommer til å savne det!

Skrevet

Du kommer til å elske Abra havn!!! Å stå på brygga klokka åtte på mårra med sola blinkende i sjøen og sluttede fra Sorte Dame idet de seiler inn i havna for å ha et morgenshow og heise flagget. Jeg blir helt rørt jeg!

Anbefaler frokost med sjørøvere. Da får dere sitte på med Sorte dame inn til dyreparken når morgenshowet er ferdig, også får dere en kjempegod buffet med sjørøvershow underveis.

Skuespillerne er utrolig proffe og gjør så godt de kan for at hvert barn skal føle seg spesielt.

Vi får det ikke til i år, dessverre, og jeg kommer til å savne det!

3 året på rad skal dit nå :) første gang for barnet til en venninne :) og vi bestilt frokost med sjørøvere 🎉 Ene året hadde barnet mitt bursdag , så langemann tok han opp midt under sjørøverfrokosten og sang burdagssangen :) de er dyktige på å skape stemning 🎉

Skrevet

hadde valgt abra havn i steden siden barna er så små :) vi skal dit til sommeren og da er mini snart 3,5 år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...