Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Min beste venninne har en depresjon for tiden. I tillegg drikker hun alkohol når hun er alene. Når ungene er hos henne fungerer hun kjempebra, men å være alene, det takler hun IKKE. Hun har ringt oss før i dag og hørte på henne at hun var pussa. Vet psykologen har sagt at hun burde legges inn, men det NEKTER hun. Snakket med ho for et par timer siden og hun var da DRITINGS. Snøvlet og snakket usammenhengende. Hun har gjort sånn før og. Jeg og hennes far har forsøkt å komme inn, men hun låser ikke opp. Hun sier at hun nekter å låse opp, og babler i vei om at vi alle burde få katt og det er så hyggelig osv. HVA FADER GJØR VI?????????????? Jeg er dypt fortvilet! Anonymous poster hash: 137aa...f19
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 oi, jeg vet ikke... men siden psykologen har sagt det han har sagt, så burde hun vel innlegges? Kanskje under tvang da? Hun sier ikke noe om å avslutte livet eller noe sånnt vel? Dere får ikke lurt henne ut på en måte? Kanskje dere kan ringe legevakta å høre hva dere kan gjøre? Anonymous poster hash: 6c4a2...966
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Du får ikke tvunget henne, men snakk med henne i edru tilstand iallefall. Så sant det ikke er snakk om fare for seg selv eller andre, er det nok det beste å la henne være akkurat nå. Dersom du er bekymret for om hun vil skade seg selv eller andre må du ringe politiet. Jeg hadde rådet henne til å få hjelp, og også meldt min bekymring i forhold til barna. Hvis hun ikke klarer å holde seg edru når hun er alene, hvor stor er da muligheten for at hun begynner å drikke med unger i hus? Gjenfortell hva hun har fortalt deg i beruset tilstand, så kanskje hun klarer å se at det ikke er greit. Anonymous poster hash: 9f631...04f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 oi, jeg vet ikke... men siden psykologen har sagt det han har sagt, så burde hun vel innlegges? Kanskje under tvang da? Hun sier ikke noe om å avslutte livet eller noe sånnt vel? Dere får ikke lurt henne ut på en måte? Kanskje dere kan ringe legevakta å høre hva dere kan gjøre? Anonymous poster hash: 6c4a2...966 Nå svarer hun ikke når vi ringer heller. Sikkert for full! Hun har hatt selvmordstanker jo... Er så fortvila! Anonymous poster hash: 137aa...f19
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Nå svarer hun ikke når vi ringer heller. Sikkert for full! Hun har hatt selvmordstanker jo... Er så fortvila! Anonymous poster hash: 137aa...f19 Ring legevakten, eller politiet og spør hva du/de kan gjøre, Anonymous poster hash: 9f631...04f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Du får ikke tvunget henne, men snakk med henne i edru tilstand iallefall. Så sant det ikke er snakk om fare for seg selv eller andre, er det nok det beste å la henne være akkurat nå. Dersom du er bekymret for om hun vil skade seg selv eller andre må du ringe politiet. Jeg hadde rådet henne til å få hjelp, og også meldt min bekymring i forhold til barna. Hvis hun ikke klarer å holde seg edru når hun er alene, hvor stor er da muligheten for at hun begynner å drikke med unger i hus? Gjenfortell hva hun har fortalt deg i beruset tilstand, så kanskje hun klarer å se at det ikke er greit. Anonymous poster hash: 9f631...04f Hun er så full at hun kan ramle ned trapper og det har hun gjort før. Jeg har reddet henne flere ganger. Hun angrer som en hund og er så skamfull dagen etterpå, men så blir det glemt. Hun vil ikke høre på oss;((( Hun er dypt deprimert og kanakas full:((( Anonymous poster hash: 137aa...f19
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Ring 113 og si at du frykter selvmord. Da kommer babuen og henter henne. Anonymous poster hash: 2df63...bc1
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 Jeg synes du skal ringe legevakten, fortelle hvordan det er, fortelle at psykologen har ment at hun bør legges inn, fortelle at hun har hatt selvmordstanker, at du vet at hun var dritings for et par timer siden og nå ikke svarer. Da kan det faktisk hende de kan ta seg inn hos henne og legge henne inn. Ring legevakt eller politi nå med det samme! Ikke vent utover kvelden, da kan det være hun er mindre full, og da kan hun argumentere bedre for seg til ev. ambulanse/politi, og da er det ikke sikkert de kan ta henne med. Nå har dere en sjanse til å ev. få henne innlagt. Så ring nå! Anonymous poster hash: 06366...40b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Du kan ringe til kommuneoverlegen og melde bekymring. Da må han/hun melde videre til din venninnes fastlege ila dagen. Anonymous poster hash: 100e0...b39
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 Hva skal jeg ringe??? Jeg bare sitter og gråter, for nå kommer ho sikkert til å fryse meg ut om jeg gjør noe drastisk. Hun kommer til å nekte innleggelse og skrive seg ut og kanskje gjøre noe drastisk????? Anonymous poster hash: 137aa...f19
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 Hva skal jeg ringe??? Jeg bare sitter og gråter, for nå kommer ho sikkert til å fryse meg ut om jeg gjør noe drastisk. Hun kommer til å nekte innleggelse og skrive seg ut og kanskje gjøre noe drastisk????? Anonymous poster hash: 137aa...f19 Du og hennes far har forsøkt å hjelpe henne sammen før? I så fall, ring faren hennes og si at nå må dere benytte sjansen. Så ville jeg kontaktet politiet sammen med faren og spurt hva dere gjør videre, om legevakten er riktig til å ta det videre. Kan være lurt om faren er koblet inn om han f.eks. har nøkkel til leiligheten hennes. Må de bryte seg inn må vel politiet uansett inn i bildet. Benytt dere av sjansen nå når hun er så full. Ikke tenk, bare ring. Spiller ikke noen rolle om du ringer politi eller legevakt først - begge steder vil ta det videre! Så bare ring. Klem Anonymous poster hash: 06366...40b
E.E.E. Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Google "ambulant kriseteam" og kommunen dere bor i. Da får du nummeret til noen veldig hyggelig mennesker som har vakt døgnet rundt. De vil vite hva som bør gjøres. Litt mindre dramatisk enn politi og ambulanse og mer erfaring innen psykisk helsevern, tenker jeg. Lykke til! ☺ Du høres ut som en god venn. ☺☺
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 Hvordan går det ? Anonymous poster hash: 5df0e...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå