Leeloo76 Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Litt inspirert av tråden om filmer til barn 8-12 år; jeg prøver å holde på aldersgrensene, men tiåringen har veldig lyst til å se akkurat Bølgen, som har femtenårsgrense. Hvor ille er det å se den med henne? Jeg har sett den selv på kino, vet ikke om jeg synes den er så mye verre enn andre filmer hun har sett som har 12-årsgrense, samtidig vil jeg jo ikke lære henne at aldersgrenser ikke trenger å overholdes. Det er et par scener jeg er litt i tvil om, og så er jo handlingen litt mer realistisk enn i de eventyrfilmene hun stort sett ser ellers. Grunnen til at jeg vurderer det er at jeg selv synes det var en fantastisk film, vi er begge filminteresserte og jeg synes filmen er et godt eksempel på en god norsk film (som jeg ellers er dårlig til å prioritere). Tror egentlig jeg er i ferd med å overtale meg selv til å droppe det, det er jo bare to år til hun er gammel nok. Får heller glede meg til alle de kule filmene vi kan se da
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 her har han som fyller tolv i år fått se bølgen, mens han som fyller ti i år har ikke fått se den. Men han igjen har fått se jurassic park og harry potter. Vanskelig dette med film nå som de blir eldre syntes jeg. Ellers har vi som familie sett free willy, matilda, og brødrene løvehjerte som jeg kommer på her i farta.. Jeg har også latt de få se litt av titanic (eldste har fått se hele).. Tja, kom gjerne med tips til meg og Anonymous poster hash: b21c8...1c6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 En bekjent av meg så bølgen med sin datter på 10 år, jenta på 10 syntes det var en veldig bra film :-) tror det går helt fint å se den filmen med 10 åringer,så lenge dere kan prate om filmen og inntrykkene etterpå:-). Anonymous poster hash: d2865...41b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Når det kommer til film, tenker jeg at foreldre kjenner sine barn best og vet hva de tåler å se. Noen blir lettere skremt av filmer enn andre. Jeg fikk se filmer med mye høyere aldersgrense enn alderen min da jeg vokste opp. Jeg var god til å skille mellom film og virkelighet og ble ikke redd. Elsket skrekk og grøss. Mine egne barn får lettere mareritt, så der må vi nok holde igjen litt. Ville brukt magefølelsen på dette Anonymous poster hash: b55dd...4ee
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #5 Skrevet 21. mai 2016 Vurder barnet ifht hva det "tåler". MEN det er ikke noe poeng i å pushe grensene heller. Jeg var et stødig barn på alle vis, men jeg ble skremt vann av når det gjalt skumle ting på tv og film. Hadde mareritt i lengre tid osv selv. Jeg har latt 8-åringen se de første 2 harry-potterfilmene. MEN det er etter at vi har lest bøkene. OG vi så filmene sammen med henne hjemme i stua, så det var lett å sette på pause. Hvis du skal la barnet se den, så hadde jeg snakket gjennom innholdet inkludert hvordan slutten er først. Anonymous poster hash: 11ad1...eab
februarprins2013 Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 vil si det kommer helt an på barnet, noen barn tåler det,mens andre ikke mine nevøer på 7 og 10 har sett den og reagerte ikke noe særlig på den og likte filmen godt begge 2 ( ikke med meg de har sett den,men med deres far )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå