Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #1 Skrevet 20. mai 2016 Blir kokt og veier nå 500g. Har det fremdeles 300kcal? (Tallene er bare eksempler) Anonymous poster hash: 3755a...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #2 Skrevet 20. mai 2016 Blir kokt og veier nå 500g. Har det fremdeles 300kcal? (Tallene er bare eksempler) Anonymous poster hash: 3755a...0fe Ja om du ikke har noe annet enn vann når du koker Anonymous poster hash: 7b7f6...834
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 Hahaha.. Hvorfor skulle det bli annerledes?? Hahah! Kjempemorsomt ikke sant? Hva med p klatre ned fra den høye hesten din å svare på det folk spør om istedenfor p være nedlatende. Anonymous poster hash: 3755a...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Ja om du ikke har noe annet enn vann når du koker Anonymous poster hash: 7b7f6...834 Koker bare med vann ja. Takk😊 Anonymous poster hash: 3755a...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 Hahah! Kjempemorsomt ikke sant? Hva med p klatre ned fra den høye hesten din å svare på det folk spør om istedenfor p være nedlatende. Anonymous poster hash: 3755a...0fe Det hadde jo vært ganske utrolig om kalorier dukket opp av seg selv når pastaen ble kokt. Anonymous poster hash: 67779...eb6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Jeg er mest imponert over at du har greid å få 100 g tørr pasta til å bli 500 g... Hva slags pasta er det? Anonymous poster hash: 5a0fd...dd2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 Jeg er mest imponert over at du har greid å få 100 g tørr pasta til å bli 500 g... Hva slags pasta er det? Anonymous poster hash: 5a0fd...dd2 Du ser at hun skrev om? Som i et pypotetisk spørsmål både angående vekt og kcal. Anonymous poster hash: 7b7f6...834
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Det hadde jo vært ganske utrolig om kalorier dukket opp av seg selv når pastaen ble kokt.Anonymous poster hash: 67779...eb6 Om du spiser ukokt ris eller tørkede maiskorn for eksempel, vil det gi deg svert lite næring. Kroppen klarer ikke ta det opp. Om det kokes blir det mulig for kroppen å nyttegjøre seg stoffene. På samme måte kan det være med andre stoffer. Ved å koke gulrøtter eller tomater blir det for eksempel flere antioksidanter frigitt. Anonymous poster hash: 8bf97...f9b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 Jeg er mest imponert over at du har greid å få 100 g tørr pasta til å bli 500 g... Hva slags pasta er det? Anonymous poster hash: 5a0fd...dd2 Jeg er mest imponert over at du ikke klarer å tolke en tekst. Anonymous poster hash: 3755a...0fe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 Om du spiser ukokt ris eller tørkede maiskorn for eksempel, vil det gi deg svert lite næring. Kroppen klarer ikke ta det opp. Om det kokes blir det mulig for kroppen å nyttegjøre seg stoffene. På samme måte kan det være med andre stoffer. Ved å koke gulrøtter eller tomater blir det for eksempel flere antioksidanter frigitt. Anonymous poster hash: 8bf97...f9b Ja men det blir ikke flere kalorier. Når du tilsetter vann som har 0 kalorier vil pastaen ha akkurat samme antall kalorier etter koking. Anonymous poster hash: 8dc0a...fb3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Ja men det blir ikke flere kalorier. Når du tilsetter vann som har 0 kalorier vil pastaen ha akkurat samme antall kalorier etter koking. Anonymous poster hash: 8dc0a...fb3 Nei, faktisk ikke. Det kommer an på hvilke calorier du regner med. Som regel oppgis det kroppen klarer å ta opp i normal tilstand. Ta for eksempel gress. Det kan ikke mennesker fordøye. I en tabell ville det derfor stått med 0 kcak. En ku derimot kan fordøye gress og får masse kcal ut av det. Det er energi i gress, men ikke mulig å nyttegjøre seg for mennesker uten først å tilsette diverse ensymer. Anonymous poster hash: 8bf97...f9b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 Nei, faktisk ikke. Det kommer an på hvilke calorier du regner med. Som regel oppgis det kroppen klarer å ta opp i normal tilstand. Ta for eksempel gress. Det kan ikke mennesker fordøye. I en tabell ville det derfor stått med 0 kcak. En ku derimot kan fordøye gress og får masse kcal ut av det. Det er energi i gress, men ikke mulig å nyttegjøre seg for mennesker uten først å tilsette diverse ensymer. Anonymous poster hash: 8bf97...f9b I og med at hi sannsynligvis ikke er en gresspisende ku, så er vel dette ganske uinteressant for hennes matlaging Anonymous poster hash: 42554...ac9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 I og med at hi sannsynligvis ikke er en gresspisende ku, så er vel dette ganske uinteressant for hennes matlaging Anonymous poster hash: 42554...ac9 Det var et svar på latterliggjøringen av spørsmålet. Anonymous poster hash: 8bf97...f9b
Ylva og Mathilde Skrevet 20. mai 2016 #15 Skrevet 20. mai 2016 Hvis pastaen avkjøles etter den er kokt, og så varmes opp igjen gir den lavere blodsukkerstigning, for karbohydratene har dannet lengre kjeder som er vanskeligere å spalte.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #16 Skrevet 20. mai 2016 Hvis pastaen avkjøles etter den er kokt, og så varmes opp igjen gir den lavere blodsukkerstigning, for karbohydratene har dannet lengre kjeder som er vanskeligere å spalte. Skulle akkurat til å skrive det, samme gjelder potet og ris Gir mindre kalorier når det er avkjølt... Anonymous poster hash: 4ccb1...546
soleia Skrevet 20. mai 2016 #17 Skrevet 20. mai 2016 Skulle akkurat til å skrive det, samme gjelder potet og ris Gir mindre kalorier når det er avkjølt... Anonymous poster hash: 4ccb1...546 Energiinnhaldet er no vel likevel det same, berre at det tek lengre tid å ta det opp i tarmen, og dermed ikkje like rask blodsukkerstiging. Karbohydrata klistrar seg vel ikkje saman til lange fibermolekyl.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 Energiinnhaldet er no vel likevel det same, berre at det tek lengre tid å ta det opp i tarmen, og dermed ikkje like rask blodsukkerstiging. Karbohydrata klistrar seg vel ikkje saman til lange fibermolekyl. Det faktiske energiinnholdet er veldig mye større. Det som oppgis er hvor mye energi menneskekroppen klarer å ta opp og det påvirkes blant annet av varmebehandling. En person med laktoseintolleranse kan ikke fordøye melk normalt og melkedrikking vil derfor ikke gi disse personene energi. Energien er der, men kroppen kan ikke nyttegjøre seg den. Anonymous poster hash: 8bf97...f9b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #19 Skrevet 20. mai 2016 Du ser at hun skrev om? Som i et pypotetisk spørsmål både angående vekt og kcal. Anonymous poster hash: 7b7f6...834 Hahaha, nei, jeg hadde visst ikke fått det med meg. *klaskepanne*! Her ble jeg veldig begeistret og tenkte at her fantes en pasta jeg ikke hadde prøvd ennå XD Tenk så genialt å ha med på tur... Anonymous poster hash: 5a0fd...dd2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #20 Skrevet 20. mai 2016 Jeg er mest imponert over at du ikke klarer å tolke en tekst. Anonymous poster hash: 3755a...0fe Haha, ja, jeg leste nok litt kjapt, pluss ammetåke Ble oppriktig forbauset og lurte på hva slags pasta det kunne være Anonymous poster hash: 5a0fd...dd2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #21 Skrevet 20. mai 2016 Regner med det samme gjelder for ris og all annen mat også? Anonymous poster hash: 3755a...0fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå