Gå til innhold

Pollenallergi og raserianfall - små barn 2-3 år råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med de små barna som er plaget med pollenallergi? Noe som lindrer?

Har et barn på snart 3 år som har vært plaget mye i det siste med litt hovne og kløende øyne og litt rennende nese. Barnet er i trassalderen, og den økte irritasjonen har ført til daglige (og nattlige...) raseriutbrudd. Var ikke så kraftige og hyppige raserianfall før allergien dukket opp.

Har dere noen råd? Vi har prøvd veldig lite, men skal til legen neste uke.

Anonymous poster hash: 6a392...ee9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å lindre allergien kan dere prøve å unngå å lufte når det er mye pollen i luften (fint vær). Dusj hver kveld og bytt sengetøy ofte (spes putetrekk). Evt medisiner får dere vel greie på hos legen. Når man har pollenallergi kan det også være greit å vite at det finnes mye som kryssreagerer, f.eks steinfrukter, og som kan være ekstra irriterende i pollensesongen.

Trass må man bare ta aom vanlig, helst ignorere om mulig 😉

Anonymous poster hash: be795...58b

Skrevet

For å lindre allergien kan dere prøve å unngå å lufte når det er mye pollen i luften (fint vær). Dusj hver kveld og bytt sengetøy ofte (spes putetrekk). Evt medisiner får dere vel greie på hos legen. Når man har pollenallergi kan det også være greit å vite at det finnes mye som kryssreagerer, f.eks steinfrukter, og som kan være ekstra irriterende i pollensesongen.

Trass må man bare ta aom vanlig, helst ignorere om mulig Anonymous poster hash: be795...58b

Takk for nyttig svar! Dette med at det kan kryssreagere var nytt for meg, så jeg skal gå og lese meg opp på det nå. Vi får nok bytte sengetøy litt oftere også i denne sesongen! Selv har jeg ingen allergier, så alt dette er nytt for meg... Mangler kunnskap rett og slett...

Skrevet

Eneste som hjelper her er Aerius mixtur. Brukt det siden han var 18 måneder.

Anonymous poster hash: 78656...40e

Skrevet

Takk for nyttig svar! Dette med at det kan kryssreagere var nytt for meg, så jeg skal gå og lese meg opp på det nå. Vi får nok bytte sengetøy litt oftere også i denne sesongen! Selv har jeg ingen allergier, så alt dette er nytt for meg... Mangler kunnskap rett og slett...

Ikke tørk tøyet han sitt ute

Anonymous poster hash: becc5...514

Skrevet

Dusj på kvelden, særlig håret.... skift putetrekk ofte. Finnes slik pollennetting til å ha foran vindu om du bruker å lufte mye. (Ser ut som myggnetting) jeg bruker mye solbriller som dekker godt, da det er øynene som plager meg mest. Ellers er det kanskje ikke så lett å få skyllet øynene med saltvann. Snakk med lege angående øyedråper,nesespray og allergimedisin.

Skrevet

Gå til lege å få Allergi medisin!

Anonymous poster hash: be31c...622

Skrevet

Mange råd som er fornuftige over her. Jeg plusser på ett til: Luft tidlig om morgen og sett opp vinduene først sent på kvelden.

OG så kom jeg på ett til: La barnet bruke solbriller. Gjerne noen som sitter litt tett på ansiktet. Det vil begrense mengden pollen inn i øynene.

Hvis du kan få til: Skyll øynene med saltvannsdråper (hvis barnet absolutt ikke vil - la ham dykke i badekaret - rent vann er bedre enn ikkeno - det svir uansett). Bruk eventuelt også saltvannsnesespray.

Pass på at ikke klær som er brukt ligger på det rommet han sover på.

Anonymous poster hash: 81fb1...05a
Skrevet

Jeg gikk med skaut ute for å dekke huldrahåret mitt i værste pollensesongen for å skåne mannen. Og hadde uteklær som jeg tok av da jeg kom inn i hus. Dette hjalp veldig for mannen min som har eksplosiv pollenallergi.

Anonymous poster hash: 4c5d7...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...