Gå til innhold

Desperat etter søvn.... Hvordan løse dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å spørre om råd før men ikke fått svar. Prøver igjen.

Eldste på 5.5år sover dårlig med rare drømmer og redd for å være alene. Ligger på madrass hos oss.

Når baby 6mnd våkner på natten, som også ligger på samme rom, våkner eldste og starter gjerne dagen 5.15 når baby våkner for pupp.

Eldste er da trøtt og grusomt sur når d er tid for barnehage.

Baby sovner igjen rundt halv syv.

Pappan drar ut døra senest kl 7 og da står jeg igjen med to sure og trøtte barn.

Hvordan løse denne tidlige morgenen?

Skal jeg legge meg på madrass på rommet hos baby i stedet for?

Anonymous poster hash: 44279...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje jeg en periode ville delt de voksne ja, en sover på rom med 5-åringen og en på rom med babyen.

Vi har aldri hatt barn på vårt rom etter at de var ferdig med babystadiet, vi har heller gått til dem på sitt rom. Har egentlig sluppet billig unna for det har vært lite nattevåk etter ammeperioden, men har noen av barna våknet har vi gått til dem og lagt oss ved siden av dem i deres seng til de har sovnet igjen.

Anonymous poster hash: 80f36...c34
Skrevet

tror det er viktig at du og din partner deler dere. han kan sove på rom med 5åringen, så tar du babyen.  så kanskje du kan få 5åringen til å sove til far drar om mårran. men er barnet i barnehage? så må du bare benytte deg mulighten til å sove mens babyen sover.

Anonymous poster hash: 1fc43...f93
Skrevet

Ja barnet er i bhg, eller så hadde jeg tørnet 🙄

Baby har godt sovehjerte men når 5åringen begynner klarer ikke baby sovne igjen.

Da får jeg ta madrassen inn på baby sitt rom og sove der.

Har tenkt at baby kan sove på eget rom, men da våkner ikke jeg før baby hyler så høyt at eldste er våken likevel. Og da er vi like langt.

Rommet til eldste er ikke stort nok til større seng og det blir trangt for pappen å ligge der 😂

Skrevet (endret)

Tips: Vi har babycall på rommet til minste, då høyrer vi når barnet er våkent før dei andre blir vekkt

Endret av Nebbdyret
Skrevet

Vi delte oss i babyperioden, mannen tok eldste, mens jeg tok yngste.

Anonymous poster hash: ff05d...d67

Skrevet

Har prøvd å spørre om råd før men ikke fått svar. Prøver igjen.

Eldste på 5.5år sover dårlig med rare drømmer og redd for å være alene. Ligger på madrass hos oss.

Når baby 6mnd våkner på natten, som også ligger på samme rom, våkner eldste og starter gjerne dagen 5.15 når baby våkner for pupp.

Eldste er da trøtt og grusomt sur når d er tid for barnehage.

Baby sovner igjen rundt halv syv.

Pappan drar ut døra senest kl 7 og da står jeg igjen med to sure og trøtte barn.

Hvordan løse denne tidlige morgenen?

Skal jeg legge meg på madrass på rommet hos baby i stedet for?

Nå har ikke jeg lest de andre svarene du har fått, men ett alternativ er jo som du sier at dere deler dere. Du og baby på ett rom og pappa og eldste på ett rom. Om du legger deg på rommet til baby eller pappa på rommet til eldstemann gjør dere jo som det passer best. Om eldstemann våkner på natten og er redd så kan det jo kanskje hjelpe å vite at pappa ligger på hans rom på madrass så slipper han å stå opp for å gå ned til dere på natta. Da vil nok "nattskrekken" avta etterhvert.

Lykke til, jeg vet at det er slitsomt!

Anonymous poster hash: b3c17...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...