Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Eller er det penger ut vinduet? Med tanker på flekker og slikt? Jeg vil ikke ha svart skinnsofa heller 😞 Anonymous poster hash: 1293d...d2b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Jeg har barn på fire og sju og to katter som klorer. Jeg har mørk grå stoffsofa. Den får vare så lenge den varer. Jeg liker ikke skinnsofa, jeg synes det er klamt om sommeren og kaldt å sitte i om vinteren. . Og jeg synes heller ikke det er pent. Så da blir det sånn. Anonymous poster hash: 82f6c...31e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #3 Skrevet 20. mai 2016 Vi har stoffsofa med beige farge. Liker ikke skinn noe særlig. Valgte en sofa hvor du kan ta av putetrekkene og hvor stoffet tåler høy slitasje. Er fra Hjellegjerde og vi er kjempefornøyd😊 Har 2 barn på 2 og 5 år. Sofaen er like fin etter flere vask. Hatt både gulepflekker og omgangen i sofaen. Anonymous poster hash: d9f4f...5db
Chupa chups Skrevet 20. mai 2016 #4 Skrevet 20. mai 2016 3 barn, 0-8 år, og vi har lysebrun stoffsofa. Jeg kjøper alltid møbler jeg faktisk liker, og så får møblene heller bli utslitt og se velbrukte ut. Svart skinn i stuen min er feil og helt uaktuelt, akkurat som voksduk på det fine spisebordet mitt er uaktuelt. Bordet får heller ha hakk i, det viser at vi har levd et familieliv her. Når det gjelder flekker på sofaen; det er ikke flekker. Barna spiser på kjøkkenet. De drikker vann av vannflasker på stua. Er det noen som søler, så er det mamma'en 😄
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #5 Skrevet 20. mai 2016 Vi har mørk grå stoffsofa fra IKEA. Litt mørkere enn vi ønsket oss, men har den geniale egenskapen at ALT stoff på sofaen er avtagbart og kan vaskes på 60 grader! Holder formen i vask gjør det, også! Gull verdt! Skifter til en stiligere sofa når jentene blir eldre Anonymous poster hash: d5c64...9f0
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #6 Skrevet 20. mai 2016 3 barn, 0-8 år, og vi har lysebrun stoffsofa. Jeg kjøper alltid møbler jeg faktisk liker, og så får møblene heller bli utslitt og se velbrukte ut. Svart skinn i stuen min er feil og helt uaktuelt, akkurat som voksduk på det fine spisebordet mitt er uaktuelt. Bordet får heller ha hakk i, det viser at vi har levd et familieliv her. Når det gjelder flekker på sofaen; det er ikke flekker. Barna spiser på kjøkkenet. De drikker vann av vannflasker på stua. Er det noen som søler, så er det mamma'en Sitter de ikke i sofaen og f.eks. spiser kake i familieselskaper o.l? Vi har lys stoffsofa uten avtagbart trekk og føler vi har tabbet oss ut ved sånne anledninger. Anonymous poster hash: dd934...e59
Chupa chups Skrevet 20. mai 2016 #7 Skrevet 20. mai 2016 Sitter de ikke i sofaen og f.eks. spiser kake i familieselskaper o.l? Vi har lys stoffsofa uten avtagbart trekk og føler vi har tabbet oss ut ved sånne anledninger. Anonymous poster hash: dd934...e59 Nei, faktisk ikke, vi har småbord og stoler fra Ikea til barna. Eget barnebord er så greit. Ellers sitter vi mye på kjøkkenet når vi har besøk uansett.
Mamma_til_2 Skrevet 20. mai 2016 #8 Skrevet 20. mai 2016 Vi har stoffsofa ( hjørnesofa med masse puter i) fra bohus med avtagbare trekk, den sitter vi i ved alle måltider ( har ikke plass til kjøkkenbord/spisebord) vi har hatt mange barnebursdager som alle har opphold seg I vår sofa, sofaen er nå 5 år og det vises ikke at den er brukt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #9 Skrevet 20. mai 2016 Vi har ullsofa med avtakbare trekk på putene. Sprayer flekker med flekkfjerningssprayen til ikea, og hiver den i vaskemaskinen på ullprogram med milo. Blir gullendes ren. 😊 Har god kvalitet på sofaen, vet ikke hvor mye det har å si for holdbarheten. Kjøpte forøvrig sofaen på finn, så er ikke mye penger vi har investert i den selv om den kosta 50.000 ny. Anonymous poster hash: d09ce...879
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #10 Skrevet 20. mai 2016 Har lys grå stoff sofa, og et barn på 2,5 år. Det er null problem. Eneste flekken vi har fått på den var faktisk noen som sølte kaffe....det gikk å vaske av👍🏻 Anonymous poster hash: 7c32d...5e4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #11 Skrevet 20. mai 2016 Kunne ikke falle meg inn å ha skinnsofa, jeg synes det er helt pyton. Så vi har en mørkebrun stoffsofa, og selv med 4 barn har det aldri vært noe problem. Noen små flekker har det blitt, men trekkene kan tas av og vaskes så det går helt greit. Veldig sjelden ungene spiser i sofaen da, de har et sånt like Ikea-bord med stoler til i stua som de bruker de gangene de spiser frokost foran TV i helgene o.l. men ellers inntas måltidene rundt spisebordet. Anonymous poster hash: 231c4...77b
sug lut Skrevet 20. mai 2016 #12 Skrevet 20. mai 2016 Har hatt hvit stoffsofa så lenge jeg har hatt unger. Det er jo bare å oppdra dem til ikke å spise som griser, og ellers vaske trekk når det trengs.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2016 #13 Skrevet 20. mai 2016 Vi har hatt vår i 15 år, tre barn 3-11. Dansk merke, kostet 20000 når vi kjøpte - holder seg kjempefin!! Velg et stoff som tåler litt;) Anonymous poster hash: 0becf...90d
TPK Skrevet 20. mai 2016 #14 Skrevet 20. mai 2016 Vi har en billig stoffsofa i grått, grovt stoff. Den får leve så lenge den gjør. Katten har klort masse på den også. Skitt viser ikke på den da, den er litt sånn melert i fargen. Trekket kan ikke tas av, men vi vasker av den i blant. Tenker at den var så billig (8000 for 2+3 seter) at det ikke er så nøye. Barna får ikke spise i denne sofaen da. Vi har også en svart skinnsofa foran tv hvor de spiser lørdagsgodt o.l, ellers spiser de ved spisebordet. Har 3 barn, 0-6 år.
Kakao1234 Skrevet 20. mai 2016 #15 Skrevet 20. mai 2016 Så lenge trekket kan taes av og vaskes i maskin så går det fint! Vi har sofaen Kivik fra Ikea nå. Kvaliteten er så som så, men trekket putter vi bare i maskinen ved behov, så tenker den får funke så lenge vi har små barn og husdyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå