Gå til innhold

Lønn for dagmamma/ Au pier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt spurt om jeg muligens vil være dagmamma/aupier ut sommeren. men før jeg snakker med de, så vil jeg høre hva folk tenker om lønn. Jeg jobber i barnehage nå, og tjener 172kr i timen.

Anonymous poster hash: 59136...2a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dagmamma tar her jeg bor, 8500 kr i mnd pr barn. Dette er da for barn mellom 1 og 2 år, så foreldrene betaler i realiteten 2500 kr fra egen lomme.

For å være au - pair, må du vel strengt tatt være utenlandsk og bo sammen med familien. Det er ikke bare barnepass, men også kulturutveksling.

Anonymous poster hash: a9aba...c6c

Skrevet

Du er vel såpass oppgående at du forstår at du må vurdere hvor mye du kommer til å jobbe i barnehagen framover. Dermed kan du fortelle de som ønsker dagmamma akkurat hvor mye du ønsker i lønn som dagmamma, for å ikke gå ned i lønn.

Sier de nei, har du fortsatt jobb i barnehagen.

Ganske enkelt, spør du meg.

Anonymous poster hash: 53f24...615

Skrevet

En dagmamma tar her jeg bor, 8500 kr i mnd pr barn. Dette er da for barn mellom 1 og 2 år, så foreldrene betaler i realiteten 2500 kr fra egen lomme.

For å være au - pair, må du vel strengt tatt være utenlandsk og bo sammen med familien. Det er ikke bare barnepass, men også kulturutveksling.

Anonymous poster hash: a9aba...c6c

Hmm. Okei ja skjønner. Det hadde vært kjempefint da. bare jeg tjener nok :D skal flytte fra samboeren nå neste mnd, og har ingen i verden til å hjelpe meg økonomisk om det skulle skjedd noe, så er nødt til å ha nok kr pr mnd :D

Skrevet

Du er vel såpass oppgående at du forstår at du må vurdere hvor mye du kommer til å jobbe i barnehagen framover. Dermed kan du fortelle de som ønsker dagmamma akkurat hvor mye du ønsker i lønn som dagmamma, for å ikke gå ned i lønn.

Sier de nei, har du fortsatt jobb i barnehagen.

Ganske enkelt, spør du meg.

Anonymous poster hash: 53f24...615

Oi. ikke bli så sinna da :P

jeg er ringevikar, så jobber på oppdrag.

Skrevet

Hadde det vært meg som fikk denne forespørselen ville jeg ha vurdert lønnen opp mot muligheten for å få meg en sommerjobb. Kan du for eksempel få deg en sommerjobb i butikk eller i barnehagen der du er vikar, vil du jo velge det alternativet som gir deg mest lønn.

Så kommer det jo an på om du skal jobbe hvitt eller svart, selvsagt. Skal du jobbe hvitt og betale skatt sitter du jo igjen med litt mindre penger utbetalt og vil vel da ønske høyere lønn enn om du jobber svart.

Jeg ble tilbudt en lignende jobb en gang for 20 kr timen. Det er noen år siden, men det var lite penger den gangen også. Jeg takket nei og fikk meg en sommerjobb som ga meg veldig mye mer i lønn.

Jeg tenker at du må finne ut hva du vil. Vil du ta barnevaktjobben, låser du deg for hele sommeren. Foreldrene vil da forvente at du stiller opp og du kan ikke ta vikariater i barnehagen der du ellers jobber. Sier du nei til barnevaktjobben, må du kanskje lete etter en annen sommerjobb ettersom du ikke er garantert timer i barnehagen.

Skrevet

En hvilken som helst annen sommerjobb gir nok mer lønn. I tillegg er jo en sommerjobb en måte å få en fot "innenfor" på...

Anonymous poster hash: 89eb2...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...