Gå til innhold

Baby med magesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nydelig liten krabat på 4 uker som sliter veldig med magesmerter. Han gråter mye og veksler mellom å krøke seg sammen og strekke seg ut. Det er tydelig at det kommer i tak da det tar seg veldig fort opp og plutselig går helt over.

Vi har prøvd Minifom uten hell og venter nå på å komme inn til fysioterapaut. I mellomtiden skal vi prøve med fenikkel-te. De hadde ikke det på helsekosten her, så vi kjøpte Pukka-te med tre typer fennikel. Tror dere den er trygg å gi til lillemann?

Noen som har erfaring med fysioterapi mot magesmerter til baby?

Anonymous poster hash: 49004...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lang ventetid til fysioterapeut? Hvis ja så kan du prøve manuellterapeut. Det er gratis for barn under 12år og krever ingen henvisning.

Ellers får noen babyer magevondt hvis mor har for mye melk. Barnet kan da få mye av den søte formelken og lite av den fete ettermelken. Det kan hos noen barn gi magesmerter. https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Anonymous poster hash: 578c6...e57

Skrevet

Semperdråper kan hjelpe. Regner med du er ganske ivrig på å få babyen til å rape? Min svelget mye luft siden jeg hadde så sterk utdrivningsrefleks, og det var vanskelig å få han til å rape på natta.

Anonymous poster hash: 66798...df7

Skrevet

Kiropraktor! Det kan vere låsningar. Vi var gjennom to runder med kiropraktor. Den første, 6 veker gamal, hjalp ikkje. Då ungen var 7 mnd heldt eg på å verte galen, og prøvde endå ein kiropraktor. Han hadde lang erfaring med babyar, og fann problemet med ein gong. Eg fekk ein heilt ny, og sprudlande glad, unge!

Elles er det minifom, semperdråpar, malt, massasje, varmeflaske, knebøy, bæresjal, støy, fennikkelte, melkefri kost, krydderfri kost, gyngestol, øyreproppar og fryktelig mykje tolmodigheit ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...