Gå til innhold

Er hjertebetennelse alvorlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man veldig redusert av det? Tar det lang tid før det går over? Må man på sykehus?

 

Anonymous poster hash: 0d368...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være det, ja. Men du bør spørre en lege om utfyllende info..

Skrevet

Hvorfor spør du? Ja det kan være veldig alvorlig.

 

Anonymous poster hash: c60e7...a4c

Skrevet

Hvorfor spør du? Ja det kan være veldig alvorlig.

 

Anonymous poster hash: c60e7...a4c

Spør fordi jeg lurer selvfølgelig!

 

Anonymous poster hash: 0d368...9d0

Skrevet

Ja det er alvorlig og ja du må på sykehus. Så fort som mulig. Med behandling blir du frisk, uten dør du mest sannsynlig.

 

Anonymous poster hash: 9bd73...1d3

Skrevet

Mannen hadde det, måtte på sykehus (ble hentet i ambulanse). Følte et voldsomt trykk i brystet når han sto opp. De trodde først det var noe med hjerte men alle prøvene så greie ut pluss at han var såpass ung. Husker ikke hvordan de fant ut at det var det (tror han tor MR). Han fikk medisin intravinøs å ble på sykehuset i noen dager. Så ja, det må behandles raskt.

 

 



Anonymous poster hash: 5495b...e60
Skrevet

Hei jeg har hatt både perikarditt (2 ganger)som er betennelse og myokarditt som er virus i hjerte.

 

Begge deler har vært såpass alvorlig at jeg har vært innlagt på sykehus.

 

Men da jeg fikk myokarditt var det mer alvorlig og jeg fikk en skade på hjertet.

 

Nå sliter jeg med en litt stiv hjertepose.

 

Anonymous poster hash: 53dc8...3df

Skrevet

Hei jeg har hatt både perikarditt (2 ganger)som er betennelse og myokarditt som er virus i hjerte.

 

Begge deler har vært såpass alvorlig at jeg har vært innlagt på sykehus.

 

Men da jeg fikk myokarditt var det mer alvorlig og jeg fikk en skade på hjertet.

 

Nå sliter jeg med en litt stiv hjertepose.

 

Anonymous poster hash: 53dc8...3df

Perikarditt er betennelse i hjerteposen, perikardiet. Mens myokarditt er betennelse i hjertemuskelen, myokard. Begge deler kan være forårsaket av virus eller bakterier, men virus er gjerne verre å behandle. Er du mye plaget i det daglige? Hilsen en som heldigvis ikke har skader, men har hatt sykdommen.

 

 

Anonymous poster hash: 9bd73...1d3

Skrevet

Perikarditt er betennelse i hjerteposen, perikardiet. Mens myokarditt er betennelse i hjertemuskelen, myokard. Begge deler kan være forårsaket av virus eller bakterier, men virus er gjerne verre å behandle. Er du mye plaget i det daglige? Hilsen en som heldigvis ikke har skader, men har hatt sykdommen.

 

 

Anonymous poster hash: 9bd73...1d3

Ja litt. Har fått en rytmeforstyrrelser og lett hjertesvikt.

 

Anonymous poster hash: 53dc8...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...