Gå til innhold

Verdi på gave?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes verdi på gaver ofte er vanskelig. Vi skal i 40- årsdag til en venn/nabo vi ikke har kjent så lenge. Hva tenker dere er passende verdi? Vi er invitert som par.



Anonymous poster hash: defc2...3c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker 500kr er passe:-)

Skrevet

300

 

Anonymous poster hash: cf020...b75

Skrevet

Uavhengig av prisen - vIktigst at dere finner en gave som faller i smak.. ?



Anonymous poster hash: 1fedc...5b3
Skrevet

Minst 500.

 

Anonymous poster hash: eaa80...182

Skrevet

1000,- hvis det er med middag og drikke

Skrevet

1000,- hvis det er med middag og drikke

Særiøst?

 

Anonymous poster hash: 2353a...01a

Skrevet

Særiøst?

 

Anonymous poster hash: 2353a...01a

Ja seriøst.. Tror ikke jeg fikk en eneste gave til under 1000,- når jeg feiret. Heller nærmere 1500-2000,-. Så å si alle mine venner har "normale" jobber ( lærere, sykepleiere, brannmann, selgere, lege osv) og lønninger.

Skrevet

Rundt 300,-.

 

Anonymous poster hash: cac26...11f

Skrevet

300 kroner er tilstrekkelig. 



Anonymous poster hash: cd03e...380
Skrevet

Ja seriøst.. Tror ikke jeg fikk en eneste gave til under 1000,- når jeg feiret. Heller nærmere 1500-2000,-. Så å si alle mine venner har "normale" jobber ( lærere, sykepleiere, brannmann, selgere, lege osv) og lønninger.

Det høres veldig spesielt ut. Folk med "normale" jobber har jo alt de trenger, symbolikken i gaven bør vel dermed være en hyggelig gest og ikke en betydelig utgift?

Jeg ville tenkt mellom 2- og 400kr. En skikkelig god vin/olivenolje/blomst etc.

 

Anonymous poster hash: f078c...ca5

Skrevet

 

300 kroner er tilstrekkelig.

 

Anonymous poster hash: cd03e...380

300,- fra et par??? Hvis du blir bedt bort i selskap hvor det feires rundt tall og kanskje blir servert både middag og drikke er ikke 300,- greit!! Det er det barna mine gir sine beste venner i bursdagspresang..

 

Anonymous poster hash: 46b9d...f87

Skrevet

Det høres veldig spesielt ut. Folk med "normale" jobber har jo alt de trenger, symbolikken i gaven bør vel dermed være en hyggelig gest og ikke en betydelig utgift?

Jeg ville tenkt mellom 2- og 400kr. En skikkelig god vin/olivenolje/blomst etc.

 

Anonymous poster hash: f078c...ca5

Det er jo mye hyggelig man kan gi selv om man har det meste av det man trenger i det daglige. Gavekort på reise, spa, andre opplevelser, gode viner/champagne, interiørting etc
Skrevet

300,- fra et par??? Hvis du blir bedt bort i selskap hvor det feires rundt tall og kanskje blir servert både middag og drikke er ikke 300,- greit!! Det er det barna mine gir sine beste venner i bursdagspresang..

 

Anonymous poster hash: 46b9d...f87

 

Hvilken verden lever du i? INGEN barn jeg kjenner gir gaver verdt 300 kroner! Du kan umulig være representativ for vanlige folk.

 

Anonymous poster hash: 277f8...95c

Skrevet

300,- fra et par??? Hvis du blir bedt bort i selskap hvor det feires rundt tall og kanskje blir servert både middag og drikke er ikke 300,- greit!! Det er det barna mine gir sine beste venner i bursdagspresang..

 

Anonymous poster hash: 46b9d...f87

Ergo; du inviterer for å "tjene inn" utgiftene + mye mer. Sjarmerende...

 

Anonymous poster hash: f078c...ca5

Skrevet

Mine barn gir gaver for 2-300 til venner dom også er venner av familien. Unntaket er barnehagebursdag da gir vi mindre. Men bare for å holde prisene nede. Jeg syns 500 er minimum for rund dAg. Mannens venner gir mye mindre og de spleiser mer typ 300 på flere par. Jeg syns det er litt kjipt fordi de har råd til ordentlige gaver. Men legger meg ikke borti det, men når jeg kjøper gir jeg fra 500 og opp.

Skrevet

Mine barn gir gaver for 2-300 til venner dom også er venner av familien. Unntaket er barnehagebursdag da gir vi mindre. Men bare for å holde prisene nede. Jeg syns 500 er minimum for rund dAg. Mannens venner gir mye mindre og de spleiser mer typ 300 på flere par. Jeg syns det er litt kjipt fordi de har råd til ordentlige gaver. Men legger meg ikke borti det, men når jeg kjøper gir jeg fra 500 og opp.

Veldig enig.Synes 500kr er et minimum.Hadde synes det var pinlig å komme med noe til 2-300kr.Vi er tross alt to voksne arbeidende mennesker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...