Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Jeg synes verdi på gaver ofte er vanskelig. Vi skal i 40- årsdag til en venn/nabo vi ikke har kjent så lenge. Hva tenker dere er passende verdi? Vi er invitert som par. Anonymous poster hash: defc2...3c4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Uavhengig av prisen - vIktigst at dere finner en gave som faller i smak.. ? Anonymous poster hash: 1fedc...5b3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #6 Skrevet 19. mai 2016 Minst 500. Anonymous poster hash: eaa80...182
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 1000,- hvis det er med middag og drikke Særiøst? Anonymous poster hash: 2353a...01a
Snuppa09 Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Særiøst? Anonymous poster hash: 2353a...01a Ja seriøst.. Tror ikke jeg fikk en eneste gave til under 1000,- når jeg feiret. Heller nærmere 1500-2000,-. Så å si alle mine venner har "normale" jobber ( lærere, sykepleiere, brannmann, selgere, lege osv) og lønninger.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 Rundt 300,-. Anonymous poster hash: cac26...11f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 300 kroner er tilstrekkelig. Anonymous poster hash: cd03e...380
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 Ja seriøst.. Tror ikke jeg fikk en eneste gave til under 1000,- når jeg feiret. Heller nærmere 1500-2000,-. Så å si alle mine venner har "normale" jobber ( lærere, sykepleiere, brannmann, selgere, lege osv) og lønninger. Det høres veldig spesielt ut. Folk med "normale" jobber har jo alt de trenger, symbolikken i gaven bør vel dermed være en hyggelig gest og ikke en betydelig utgift? Jeg ville tenkt mellom 2- og 400kr. En skikkelig god vin/olivenolje/blomst etc. Anonymous poster hash: f078c...ca5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #13 Skrevet 19. mai 2016 300 kroner er tilstrekkelig. Anonymous poster hash: cd03e...380 300,- fra et par??? Hvis du blir bedt bort i selskap hvor det feires rundt tall og kanskje blir servert både middag og drikke er ikke 300,- greit!! Det er det barna mine gir sine beste venner i bursdagspresang.. Anonymous poster hash: 46b9d...f87
Snuppa09 Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Det høres veldig spesielt ut. Folk med "normale" jobber har jo alt de trenger, symbolikken i gaven bør vel dermed være en hyggelig gest og ikke en betydelig utgift? Jeg ville tenkt mellom 2- og 400kr. En skikkelig god vin/olivenolje/blomst etc. Anonymous poster hash: f078c...ca5 Det er jo mye hyggelig man kan gi selv om man har det meste av det man trenger i det daglige. Gavekort på reise, spa, andre opplevelser, gode viner/champagne, interiørting etc
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 300,- fra et par??? Hvis du blir bedt bort i selskap hvor det feires rundt tall og kanskje blir servert både middag og drikke er ikke 300,- greit!! Det er det barna mine gir sine beste venner i bursdagspresang.. Anonymous poster hash: 46b9d...f87 Hvilken verden lever du i? INGEN barn jeg kjenner gir gaver verdt 300 kroner! Du kan umulig være representativ for vanlige folk. Anonymous poster hash: 277f8...95c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 300,- fra et par??? Hvis du blir bedt bort i selskap hvor det feires rundt tall og kanskje blir servert både middag og drikke er ikke 300,- greit!! Det er det barna mine gir sine beste venner i bursdagspresang.. Anonymous poster hash: 46b9d...f87 Ergo; du inviterer for å "tjene inn" utgiftene + mye mer. Sjarmerende... Anonymous poster hash: f078c...ca5
*flux* Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 Mine barn gir gaver for 2-300 til venner dom også er venner av familien. Unntaket er barnehagebursdag da gir vi mindre. Men bare for å holde prisene nede. Jeg syns 500 er minimum for rund dAg. Mannens venner gir mye mindre og de spleiser mer typ 300 på flere par. Jeg syns det er litt kjipt fordi de har råd til ordentlige gaver. Men legger meg ikke borti det, men når jeg kjøper gir jeg fra 500 og opp.
Hengebukksvinet Skrevet 20. mai 2016 #18 Skrevet 20. mai 2016 Mine barn gir gaver for 2-300 til venner dom også er venner av familien. Unntaket er barnehagebursdag da gir vi mindre. Men bare for å holde prisene nede. Jeg syns 500 er minimum for rund dAg. Mannens venner gir mye mindre og de spleiser mer typ 300 på flere par. Jeg syns det er litt kjipt fordi de har råd til ordentlige gaver. Men legger meg ikke borti det, men når jeg kjøper gir jeg fra 500 og opp.Veldig enig.Synes 500kr er et minimum.Hadde synes det var pinlig å komme med noe til 2-300kr.Vi er tross alt to voksne arbeidende mennesker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå