Gå til innhold

Er jeg teit som ikke vil sende barnet med på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre vil ta med barnet til dyreparken en helg i sommer. Jeg er høygravid da, så sånn sett passer det. Jeg og mannen har tatt ferie for å finne på noe med barnet, og planene var å reise sammen med mine foreldre. Nå passer det plutselig ikke for dem den uken vi har tatt fri. De vil reise alene med barnet en annen helg. Jeg kjenner jeg er litt irritert for vi skulle reise sammen og jeg vil gjerne gjøre NOE i sommer med barnet som mamma også før vi blir 4 for alltid. De sier " ja men du er jo gravid"... Men det er liksom siste sommer og de som plutselig ikke kunne når alle skulle sammen... Er jeg teit?

Anonymous poster hash: 0f795...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Det må da være kjempe deilig å slippe tur i Dyreparken som høygravid. Og ikke minst ha en hel helg fri!

Send ungen på tur med dine foreldre og finn på noe hyggelig med barnet alene den uken dere har fri.

Skrevet

Og utakknemlig

Fordi jeg også vil oppleve noe med barnet mitt denne sommeren? Vi hadde en plan, og de gikk vekk fra den... Jeg er takknemlig og setter stor pris på dem. Det er bare det at jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke skal finne på noe med barnet den siste sommeren før vi blir 4? Men jeg er kanskje dust!

Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Da tar du med deg barnet ditt og finner på noe bare dere to i stedet. Det at dine foreldre ikke kan være med, betyr jo ikke at ikke DU kan finne på noe sammen med sønnen din. Trenger ikke å fly langt eller bli dyrt, barnet har det nok gøy med bare en piknik i hagen, det blir hva du gjør det til. Om du vil reise lengre, så gjør du det, men for barnets del trenger dere nok ikke å være en ukes lang syden tur for å kose seg med mamma! :)

Jeg skjønner at du er skuffet over at den avtalte turen ble avlyst, men å ikke la barnet dra i dyreparken med besteforeldrene sine er vel kanskje litt teit, ja. Besteforeldrene får tilbringe tid med barnebarnet, sønnen din får tilbringe tid med besteforeldre OG kose seg gløgg i hjel i dyreparken, og du får en FRIHELG. 

Det er win-win i mine øyne!

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Ser ikke helt problemet ditt her HI..

Besteforeldrene har lyst til en helg alene med barnebarn, det er jo fantastisk :)

Dere kan jo finne på noe som en familie den helgen dere hadde planlagt, så dere som foreldre og barn får tid sammen før babyen kommer, det å gå høygravid på dyreparker er ikke alltid så kjekt heller, kommer litt an på ungen og forståelse fra de man er med, så ville sjekket andre muligheter for dere, og sendt med ungen på tur med besteforeldrene en helg også.

Anonymous poster hash: 90611...1ee
Skrevet

Fordi jeg også vil oppleve noe med barnet mitt denne sommeren? Vi hadde en plan, og de gikk vekk fra den... Jeg er takknemlig og setter stor pris på dem. Det er bare det at jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke skal finne på noe med barnet den siste sommeren før vi blir 4? Men jeg er kanskje dust!

Men da finner du og far på noe med barnet i sommer. Er du avhengig av å ha dine foreldre med deg eller tenkte du at de skulle spandere på dere alle 3?

Dette er jo en vinn-vinn-situasjon. Du, far og barnet finner på noe gøy den uka dere har planlagt.

Så får barnet være med mormor og morfar til dyreparken en helg. Dere får fri og barnet får en ekstra opplevelse i sommer!

Jeg klarer rett og slett ikke se at dette skulle være negativt hverken for deg eller barnet?

Anonymous poster hash: 082fe...aa2

Skrevet

Du og mannen skal jo ha ferie, hva hindrer dere i å finne på noe med barnet deres?

Skrevet

Jeg forstår skuffelsen din! Dyreparken er knallkjekk😊! Likevel hadde jeg styrt unna som høygravid. Hadde nok satt pris på at mine foreldre hadde tatt med poden. Når jeg leser innlegget ditt, så kan det besten tolkes som at det er en "straff" at det kommer et nytt barn. At dere må gjøre noe fort, før dere blir 4! Barn er en velsignelse! Dere skal gi barnet deres et søsken, en gave og opplevelse for livet!!

Kan ikke foreldrene dine ta med seg eldste ei helg? Dere nyter barnefri (stille før stormen😉), så drar alle fire til Dyreparken på et annet tidspunkt? Desember er helt topp!!

Skrevet

Dere kan vel reise med barnet i dyreparken selv om besteforeldre gjør det samme på et annet tidspunkt?

Skrevet

Du og mannen skal jo ha ferie, hva hindrer dere i å finne på noe med barnet deres?

Det er sant.. Det var liksom bare vår sjanse for å reise vekk. Vi har ikke råd til dyr ferie i år og i Kristiansand har vi et privathus og bo i, slik at det hadde gått an. Men en mulighet er jo å finne på ting hjemme.. Jeg er ikke helt i form heller så vet ikke hvorfor det bryr meg sånn. Får vel litt panikk for at barnet ikke skal få oppleve noe med oss i sommer. Hi

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Du kan da vel finne på noe i løpet av sommeren selv om dine foreldre tar med ungen i dyreparken én helg??? Jeg ser ikke problemet. Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Kan ikke dere finne på noe annet da? Så får barnet to fine opplevelser i sommer?

Anonymous poster hash: 3c609...662

Skrevet

Som andre sier - du og mannen din finner på noe med barnet når dere har ferie, og sier tusen takk til besteforeldrene som tar det med en annen helg.

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig er jeg også redd for at han skal forsvinne fra dem. De er tidvis litt distré og lar barnet gjøre litt som han vil. Han springer vekk på 2 sekunder. Føler liksom ikke jeg har kontroll. Hi

Skrevet

Ja, du er teit, eller kanskje bare veldig hormonell ;)

Senk skuldrene nå og la dette synke inn.

Nå får barnet litt ferie med mamma og pappa, og litt ferie med bestemor og bestefar, altså to fine ferieopplevelser denne sommeren. I tillegg får du og mannen en barnefri helg. Perfekt sommer!

Nå må dere bare sette dere ned å bestemme hva dere skal gjøre sammen med barnet den uken dere skal ha ferie med det. Om du skriver hvor du bor (Oslo, Bergen?) så er det sikkert flere her som kan komme med rimelige forslag som barnet vil like. Det trenger ikke være så dyrt for at barnet skal kose seg, og Dyreparken blir fort svindyrt selv om dere skulle bo i en privatbolig.

Anonymous poster hash: 67e03...20d
Skrevet

Du er smålig og skikkelig hønemor

Anonymous poster hash: cca43...05c

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig er jeg også redd for at han skal forsvinne fra dem. De er tidvis litt distré og lar barnet gjøre litt som han vil. Han springer vekk på 2 sekunder. Føler liksom ikke jeg har kontroll. Hi

https://www.apotek1.no/wcs/SearchDisplay?catalogId=10051&langId=200&storeId=10151&beginIndex=0&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=&errorViewName=SearchDisplayView&searchTerm=infob%C3%A5nd&as_values_search-box=&searchSource=Q

Anonymous poster hash: 67e03...20d

Skrevet

Du er smålig og skikkelig hønemor

Anonymous poster hash: cca43...05c

Huff. Ja er kanskje d.. Dere får meg til å tenke hvertfall...

Skrevet

Det er sant.. Det var liksom bare vår sjanse for å reise vekk. Vi har ikke råd til dyr ferie i år og i Kristiansand har vi et privathus og bo i, slik at det hadde gått an. Men en mulighet er jo å finne på ting hjemme.. Jeg er ikke helt i form heller så vet ikke hvorfor det bryr meg sånn. Får vel litt panikk for at barnet ikke skal få oppleve noe med oss i sommer. Hi

Da reiser dere til Kristiansand den uka dere har planlagt! Det er mye å finne på! Aqvarama, fiskebrygga, festningen, lekeplasser i byen, bystranda, livet i gågata, ravnedalen, båtturer til øyene rundt Kristiansand.

Vil dere gå i dyreparken så gjør dere det! En 4 åring synes bare det er gøy flere ganger!

Skrevet

Mine foreldre vil ta med barnet til dyreparken en helg i sommer. Jeg er høygravid da, så sånn sett passer det. Jeg og mannen har tatt ferie for å finne på noe med barnet, og planene var å reise sammen med mine foreldre. Nå passer det plutselig ikke for dem den uken vi har tatt fri. De vil reise alene med barnet en annen helg. Jeg kjenner jeg er litt irritert for vi skulle reise sammen og jeg vil gjerne gjøre NOE i sommer med barnet som mamma også før vi blir 4 for alltid. De sier " ja men du er jo gravid"... Men det er liksom siste sommer og de som plutselig ikke kunne når alle skulle sammen... Er jeg teit?

Jeg skjønner at du blir irritert hvis dere hadde en avtale. Det er respektløst å gå bort fra en avtale uten videre. Men jeg ville ikke "straffet" barnet med å nekte det å reise med besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 10102...bb4

Skrevet

Men kan ikke dere dra til Kristiansand likevel, da? Dra i dyreparken. De fleste barn jeg kjenner ville vært glad for å få dra dit flere ganger :)

Tror det er litt hormoner inne i bildet også, Hi. Du er sliten, ikke i form, ønsker å gjøre det beste for barnet ditt, pga. formen din så er du ikke særlig fleksibel hverken i form eller tanker om dagen. Nå var du innstilt på at dere skulle gjøre én ting, og når det ikke skjer så blir det litt flere tanker og mer omsnuing enn det du helt har overskudd til om dagen.

En annen ting er at det trenger virkelig ikke være så mye på programmet deres i den ferieuken. Kanskje er det positivt at dere ikke har noen planer den uken, for du vet jo enda ikke hvordan din form er da. Prøv å se positivt på det, dette er en uke dere nå får helt alene sammen med barnet. Dere kan være nær hverandre, gjøre små, koselige ting sammen som skaper gode minner og større nærhet. Det er siste sjansen deres til å være alene med første barnet - så nyt det. Dyreparken kan dere oppleve mange andre ganger med barnet om dere skulle ønske det. Dette er siste uken dere kan være alene med barnet - så kanskje det egentlig var til det beste at besteforeldrene endret planene :) Og kanskje det også vil være godt for barnet å få være med besteforeldrene og føle seg litt mer spesiell når han nå får søsken å forholde seg til også.

Jeg tenker at for barnet ditt så er det som nå skjer av endring denne uken kanskje enda bedre enn de planene dere hadde fra før. Jeg tror det er du som har vanskeligst med den endringen fordi du hadde innstilt deg på en ting og nå må tenke anderledes. Kanskje dette blir det beste som har skjedd om du lar det bli det :)

Anonymous poster hash: 5d22a...109

Skrevet

Jeg tenker at du har mange følelser, hvor noen av de går på at det kommer ett søsken og du vil at overgangen skal gå så fint som mulig. Noe jeg forstår, men du bør ikke sabotere den helga verken for barnet ditt eller besteforeldrene.

Du er redd han skal komme på avveie, kjøp armbånd de skriver kontaktinfo på. Dyreparken er veldig gode på hjelp hvis det skulle skje og de er i Norge så språk er ingen problem.

Vårt barn har et par med eldre besteforeldre og et par med yngre besteforeldre, har aldri falt meg inn å legge restriksjoner på noen av dem når det gjelder aktiviteter de vil ta barnet med på. Det eldre paret har hatt mye sykdom, en har hatt drypp og surrer mer enn før, men vet du? De lever og ånder for barnebarnet sitt og holder seg "unge" ved å tilbringe tid med barnet. Hadde vi holdt tilbake hadde de blitt knust, det hadde jeg aldri klart. De vet at de må ta forhåndsregler pga alder og helse, men de ville aldri satt barnebarnet i en farlig situasjon. Det tviler jeg på at barnet deres sine besteforeldre ville gjort heller. Å miste barn i en park kan skje alle, ikke bruk redselen for det til å stoppe dem fra å kose seg en helg.

Anonymous poster hash: e1a7d...91b

Skrevet

Jeg har traska rundt i dyreparken som høygravid, og har ett råd: Send gutten alene med besteforeldrene! Dyrepark høygravid er noe av det mest slitsomme jeg har gjort.

Anonymous poster hash: 19993...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...