Gå til innhold

Fått time til bryst reduksjon men ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var da jækla lang vente tid 60(!!) uker, vet dette er normalt, men noen som vet om et annet sted her i Norge som har mindre ventetid ? Og som har gjort dette før ? Bor i Bergen BTW 😄

Anonymous poster hash: 2cfe6...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du det dekket? Regner med det siden det er såpass lang ventetid.

Privat kan du vel få det gjort ganske kjapt, men det koster vel en god del lapper.

Hvilke plager har du, og hvor store bryst har du? Kunne tenkt meg å gjøre det selv, men er så pysete...

Anonymous poster hash: 6fd81...47e

Skrevet

Får du det dekket? Regner med det siden det er såpass lang ventetid.

Privat kan du vel få det gjort ganske kjapt, men det koster vel en god del lapper.

Hvilke plager har du, og hvor store bryst har du? Kunne tenkt meg å gjøre det selv, men er så pysete...

Får det dekket ja, heldigvis. Skal heller vente de ukene da enn å betale. Er 21 år, veier ca 68 kilo, er 165 cm og bruker str dd/e i cup i bh. Og fikk barn for 20 måneder siden. Virker veldig positivt til dette, men blir veldig utålmodig når jeg endelig er gått inn for å gjøre dette, haha 😄

Skrevet

Har du plager siden du får operasjonen dekket med såpass små bryst?

Anonymous poster hash: 24410...4c2

Skrevet

Har du plager siden du får operasjonen dekket med såpass små bryst?

Små og små, de er vell ikke små når jeg får det dekket :-p

Skrevet

Får det dekket ja, heldigvis. Skal heller vente de ukene da enn å betale. Er 21 år, veier ca 68 kilo, er 165 cm og bruker str dd/e i cup i bh. Og fikk barn for 20 måneder siden. Virker veldig positivt til dette, men blir veldig utålmodig når jeg endelig er gått inn for å gjøre dette, haha Anonymous poster hash: 2cfe6...605

Så flott at dette er nok til å få det dekket! Er selv 66 kg, 175 cm og har 65 G, og har vært redd for å be legen søke da jeg tenkte det var for lite... Tror jeg skal "manne meg opp" til å spørre legen :)

Hva slags undersøkelse måtte du gjøre hos legen før han/hun sendte søknad?

Til det du spurte om: søk på frittbehandlingsvalg.no (eller Google det) -der kan du sjekke ventetid på alle offentlige behandlingsstedet og de private som har avtale med de offentlige.

Anonymous poster hash: 7501b...1af

Skrevet

Får man dekket det på så " små" store bryster? Den vekten til den høyden er jo også normal og ikke slik at du veier 50 men fremdeles har store bryster. Veier man mindre har man jo normalt mindre bryster også mener jeg. Og altså igjen din vekt er normal til din høyde så ber deg ikke gå ned men synes det høres litt rart ut. Har du i tilleg også gått ned kiloene etter graviditeten evt?

Anonymous poster hash: 3dbe3...4ea

Skrevet

Har nakke plager som tilsvarer i at jeg får migrene 🙂

Skrevet

Så flott at dette er nok til å få det dekket! Er selv 66 kg, 175 cm og har 65 G, og har vært redd for å be legen søke da jeg tenkte det var for lite... Tror jeg skal "manne meg opp" til å spørre legen :)

Hva slags undersøkelse måtte du gjøre hos legen før han/hun sendte søknad?

Til det du spurte om: søk på frittbehandlingsvalg.no (eller Google det) -der kan du sjekke ventetid på alle offentlige behandlingsstedet og de private som har avtale med de offentlige.

Anonymous poster hash: 7501b...1af

Fastlegen min så bare på de, så sa han at dette er grunn til å få meg henvist til legen, og var idag på privat sykehuset der jeg ble henvist. Hun sa at niplene skal naturlig gå fra armkroken og bort. Mine henger endel nedenfor. Og at hun ser på skuldrene mine at jeg er veldig anspent. Og så snakket vi om operasjonen og hva det førte med seg ang amming og arr osv, men hun mener jeg kommer til å få det mye bedre :D

Skrevet

Får det dekket ja, heldigvis. Skal heller vente de ukene da enn å betale. Er 21 år, veier ca 68 kilo, er 165 cm og bruker str dd/e i cup i bh. Og fikk barn for 20 måneder siden. Virker veldig positivt til dette, men blir veldig utålmodig når jeg endelig er gått inn for å gjøre dette, haha 😄

Hvilken omkrets har du da?

Jeg bruker 70H, og det er ganske tungt. Sliter med ryggen....

Skrevet

Får man dekket det på så " små" store bryster? Den vekten til den høyden er jo også normal og ikke slik at du veier 50 men fremdeles har store bryster. Veier man mindre har man jo normalt mindre bryster også mener jeg. Og altså igjen din vekt er normal til din høyde så ber deg ikke gå ned men synes det høres litt rart ut. Har du i tilleg også gått ned kiloene etter graviditeten evt?

Anonymous poster hash: 3dbe3...4ea

Jeg fikk bekreftet idag at jeg har grunn til å få dette dekket. Jeg har gått ned 7 kilo siden jeg fikk barn, og er glad for det. Vill ned på mellom 60-65 kilo. Og med mindre bryster å gå fra e til en c er perfekt for meg. Dette sa hun at hun var enig med. Jeg er frisør, sliter med nakke og rygg, får da migrene og hvis dette hjelper meg, så JA TAKK :-)

Skrevet

Hvilken omkrets har du da?

Jeg bruker 70H, og det er ganske tungt. Sliter med ryggen....

Ha 70 jeg og :-)

Skrevet

Ta blyanttesten om blyanten sitter fast i under pumpen får du det dekker er en tommelfingerregel.

Eller om det er 30 cm eller mer fra brystvortene til kragebenet får du det også dekt.

Jeg tok brystløft for to år siden. Jeg hadde rullepupp. Hadde ikke større en D jeg har nå små faste bryter. Men allikevel bruker jeg D cup

Anonymous poster hash: fcc67...79a

Skrevet

Ta blyanttesten om blyanten sitter fast i under pumpen får du det dekker er en tommelfingerregel.

Eller om det er 30 cm eller mer fra brystvortene til kragebenet får du det også dekt.

Jeg tok brystløft for to år siden. Jeg hadde rullepupp. Hadde ikke større en D jeg har nå små faste bryter. Men allikevel bruker jeg D cup

Skrevet

Kunne hatt en helt haaaug blyanter under og de hadde hengt. Har du fått barn etter bryst reduksjonen ? :-)

Skrevet

Såpass små, ikke bittesmå 😉 Jeg var heller ikke den eneste som lurte.

Jeg er 162, veier 69 kg -må ned noen kilo til før jeg skal be om brystreduksjon- og har M-cup.

Skrevet

Kunne hatt en helt haaaug blyanter under og de hadde hengt. Har du fått barn etter bryst reduksjonen ? :-)

Er du sikker på dette? Da ville vel 60 % av kvinnene her i landet hatt rett på kirurgi. Hva er problemet med å kunne holde en blyant med puppene? Er helt normalt at pupper henger såpass at de kan holde en blyant uten at de verken gir helseplager eller er er så spesielle at det er noe man bør fikse for utseende.

Skrevet

Nei jeg har ikke fått barn etter det.

Skrevet

Er du sikker på dette? Da ville vel 60 % av kvinnene her i landet hatt rett på kirurgi. Hva er problemet med å kunne holde en blyant med puppene? Er helt normalt at pupper henger såpass at de kan holde en blyant uten at de verken gir helseplager eller er er så spesielle at det er noe man bør fikse for utseende.

Skal ikke oppreises pga jeg klarer å holde en blyant under puppene, men pga jeg har helseplager :-)

Skrevet

Skal ikke oppreises pga jeg klarer å holde en blyant under puppene, men pga jeg har helseplager :-)

Operere skulle det stå

Skrevet

Jeg fikk utført en reduksjon på Fana medisinske for en del år siden. Jeg betalte selv (og det var verdt hver eneste krone!).

Barn har kommet i etterkant, og det har ikke vært noen problemer i forbindelse med det.

Skrevet

Det at "blyanttesten" kvalifiserer til brystløft/reduksjon/korrigering er hvert fall bare vås. Jeg tror jeg kjenner ei jeg som ikke får til å holde en blyant under henget. Ellers var dette noe stort sett alle mine venninner fikk til når denne såkalt testen ble populær. Var det via paradise hotel eller noe?

Anonymous poster hash: ac5ed...1e8

Skrevet

Ring rundt til privatklinikker og spør om noen av dem får refusjon for slike inngrep, så ber du fastlegen sende henvisning dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...