Gå til innhold

Dere som ble sykemeldt i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble dere det og hvorfor? Jeg har vært sykemeldt siden uke 7, er nå 26. Ekstrem kvalme. Vil prøve jobb, men vet ikke om jeg orker 😩

Anonymous poster hash: 5863a...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekk med gangvansker. Sykmeldt fra uke 13.

Skrevet

I begge mine svangerskap ble jeg tidlig sykemeldt pga hypermesis, fra uke 5-6. Med førstemann var jeg 100% sykemeldt frem til ca midten av svangerskapet, i starten for kvalmen og etterhvert for lavt blodtrykk og magesår

I andre svangerskap var jeg stort sett sykemeldt hele tiden. Kvalem gikk aldri over (men var verst de første fire mnd) men jeg slet i tillegg med bekkenløsning og lavt blodtrykk som gjorde meg svimmel og uvel. Jeg jobbet vel et par mnd 20% bare for å komme meg ut litt, men det var en kamp hver gang.

Om du skal orke å prøve deg på jobb, kommer jo litt an på jobben din også da. Sitter du for deg selv på et kontor vil jo det være lettere å tilpasse enn om du er ambulansarbeider eller lærer for eksempel. Det er jo lov å prøve seg, få tilrettelagt så godt det lar seg gjøre, og heller kaste inn håndkle hvis det ikke går.

Det er jo grusomt å gjøre noe som helst når man er så fryktelig kvalm og kaster opp. Jeg orket stort sett ikke å gjøre annet enn å ligge i sengen uten for mye lyder og lys på de verste dagene, men så lenge jeg fikk nok søvn klarte jeg noen timer når det aller verste var over. Jeg har kontorjobb da, og kan fint sitte for meg selv og styrer tempoet mitt helt selv.

Anonymous poster hash: f9c2e...07a
Skrevet

Bekkenløsning, sengeliggende fra uke 12 / 15, hhv.

Anonymous poster hash: f5f39...9ac
Skrevet

Var utbrent da jeg ble uplanlagt gravid. Ble ikke i bedre form akkurat, så ble sykemeldt fra begynnelsen. Var 100% sykemeldt til omtrent 12 uker, da trappet jeg opp til 50%. Kom aldri fullt tilbake på jobb før fødselen. Er glad jeg tok det med ro. Litt slit for kollegaene, men jeg hadde ikke greid å holde meg ovenpå etter fødsel om jeg skulle slitt meg fullstendig ut i svangerskapet. Har også barn fra før som trengte oppfølging, og det hadde jeg ikke greid om jeg hadde jobbet fullt.

Anonymous poster hash: 010f8...1f0

Skrevet

Livmorhalssvikt/truende dor tidlig fødsel i uke 22. Var sengeliggende resten av svangerskapet.

Anonymous poster hash: 3426f...6c9

Skrevet

Tvillinger. Sm fra ca 26. Uke

Anonymous poster hash: 53f04...bc4

Skrevet

Første svangerskap ble jeg delvis sykemeldt rundt uke 27 pga bekkenløsning som klemte på isjiasnerven, ikke nok med at det var dritvondt, benet sviktet jo plutselig under meg også... Ble 100% sykemeldt rundt uke 32 fordi smertene fra bekkene bare ble verre og verre og fordi jeg hadde så mye kynnere at de var redd for prematur fødsel. Spydde ikke i det hele det svangerskapet, men var kvalm i 9 mnd og slet med å få i meg mat. Da jeg ble 100% sykemeldt var jeg direkte mager og jordmor var bekymret, jeg var slank i utgangspunktet og gikk mye ned, så jeg fikk ikke jobbe mer.

Andre svangerskap ble jeg delvis sykemeldt rundt uke 24 pga bekkenet, også ble jeg 100% sykemeldt rundt uke 34 pga svangerskapskløe. Jeg holdt seriøst på å bli sprø, jeg klødde som en gal døgnet rundt og fikk knapt sovet.

Tredje svangerskap ble jeg delvis sykemeldt rundt uke 25 og 100% sykemeldt fra uke 30. Slet fremdeles med bekkenet, men dette svangerskapet fikk jeg også sinnsyk migrene. Hadde anfall hver uke og ble totalt utslitt. Maktet ikke jobbe lenger.

Anonymous poster hash: 1a886...c58
Skrevet

Ble 50% sykemeldt fra uke 28, og 100% fra uke 32.

Burde gått til legen før.

Ble sykemeldt pga ekstremt med oppkast og dertil manglende form.

Anonymous poster hash: d0971...7b4

Skrevet

40% fra uke 23 ca. Bekkenlåsning. Problemer med å sitte.

Anonymous poster hash: e4f9b...519

Skrevet

50% pga ekstrem kvalme og dårlig nattesøvn fra uke 20. 100% siste uka før permisjon. Svangerskapsforgiftning..

Skrevet

Uke 31, bekkenløsning og låsning. Da jeg måtte ha krykker for å komme meg fra sofaen og inn på do kastet jeg inn håndkle. Hadde jobb med mye gåing.

Skrevet

Sykemeldt 70% fra uke 21/22 pga høyt blodtrykk. Satt på medisiner.

Sykemeldt 100% fra uke 27 og ut svangerskapet, pga enda mer problemer med blodtrykket. Beskjed om å ta det helt med ro.

Anonymous poster hash: 979de...f91

Skrevet

Primært på grunn av forverring av hjertesykdom, men fikk også pådratt meg bekkenlåsning. Udigg! Stort sett 50 %, men mer under infeksjoner.

Anonymous poster hash: 88b54...48d

Skrevet

30 % sykemeldt fra uke 28, 50% fra uke 30, 100% fra uke 32. Pga bekkenlåsning og løsning og butikkjobb med liten mulighet for tilrettelegging.

Anonymous poster hash: 6350c...ee8
Skrevet

Oppkast 4-6 ganger PR vakt, samt veldig høy puls og totalt utslitt så ble 40% sykemeldt fra uke 16 Pga dette. Fikk så blødninger og rier i uke 19. Ble 100% sykemeldt. Oppkastet er nå mindre men får rier ved fysisk aktiviteter siden jeg jobber på sykehjem (sykepleier) er jeg 100% sykemeldt ut svangerskapet. Er uke 32 nå. Fikk også vite at jeg i tillegg til rier har startende svangerskapsforgiftning, samt baby er tynn. Har tidligere hatt dødfødsel.

Anonymous poster hash: 7f854...a06

Skrevet

Sykmeldt fra uke 24 fordi jeg var så trøtt. Høres ut som en puslete grunn, men jeg klarte ikke å holde meg våken rett og slett. Sovnet stående på jobb.

Anonymous poster hash: 8326a...a73
Skrevet

100 % i 2 uker 24 uker på vei (på isolat med svineinfluensa)

Anonymous poster hash: 2d01d...073

Skrevet

Først pga kvalme og senere pga bekkenløsning med gangvansker. Jobbet litt hele veien, gradevis mindre og mindre. Var 70 % sykemeldt den siste tiden frem til permisjon. Fikk tilrettelagte arbeidsoppgaver for at jeg skulle klare å jobbe litt.

Anonymous poster hash: 81e1b...09f

Skrevet

Jeg var delvis sykemeldt fra uke 28 og 100% sykemeldt fra uke 30. Ekstrem halsbrann, lite søvn, vondt i bekken og rygg, lav HB og hyppige urinveisinfeksjoner. En blødning og fare for for tidlig fødsel.

Skrevet

50% sykemeldt fra uke 6 pga ekstrem kvalme, 100% sykemeldt fra uke 31 pga bekkensmerter og ekstremt sliten. 

Anonymous poster hash: 709f8...d8a
Skrevet

100 % sykemeldt fra uke 7 med nr 1 og fra uke 8 med nr 2 pga hyperemesis. Var sykemeldt hele svangerskapet.

Anonymous poster hash: 4aed8...fc5

Skrevet

Uke 4 - kvalme

Deretter for andre alvorlige ting som kom oppå i tilllegg med sykehusinnleggelser osv.

Anonymous poster hash: b6958...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...