Gå til innhold

Ringe til lege eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ettermiddag spiste jeg ved et uhell noe jeg ikke tåler/er allergisk mot. Etter ca 2 timer ble jeg veldig dårlig: svimmel, kvalm, kastet opp og var veldig slapp. Har vært dårlig hele natta og føler meg veldig svimmel og kvalm enda. Det er over 10 år siden jeg spiste det jeg er allergisk mot, men reagerte aldri så dårlig som denne gangen. Burde jeg ringe legen? Eller går dette seg til etterhvert? Det var forresten skalldyr.

Anonymous poster hash: b0957...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig bedre å ringe uansett? Det verste som kan skje er jo at du får beskjed om at du ikke trenger å komme. God bedring!

Skrevet

Har du tatt allergimedisin da? Det kan hjelpe...

Er vel uansett ikke noe legen kan gjøre tenker jeg. Så lenge du ikke hovner opp i halsen så du ikke får puste trenger du jo ikke akuttmedisin?

Anonymous poster hash: 5d633...a07
Skrevet

Jeg får lik reaksjon når jeg spiser gluten, og jeg hadde ikke ringt lege enda. Kanskje hvis jeg ikke hadde vært bedre til kvelden. Du vet jo hva det kommer av. Virker som om det er ganske likt omgangssyken hos deg også? Og man drar jo ikke til legen med omgangssyken heller. Det er som regel ikke farlig med oppkast, kvalme og svimmelhet. 

Anonymous poster hash: 4703d...483
Skrevet

Jeg får lik reaksjon når jeg spiser gluten, og jeg hadde ikke ringt lege enda. Kanskje hvis jeg ikke hadde vært bedre til kvelden. Du vet jo hva det kommer av. Virker som om det er ganske likt omgangssyken hos deg også? Og man drar jo ikke til legen med omgangssyken heller. Det er som regel ikke farlig med oppkast, kvalme og svimmelhet. 

Om du reagerer allergisk på gluten burde du komme deg til lege. Få henvisning til spesialist og en bekreftelse derfra på at du ikke tåler det. Da kan du nemlig få grunnstønad fra nav, og det er noen tusenlapper i måneden...

Jeg trodde man måtte ha cøliaki for å ha krav på grunnstønad, men det må du ikke. Har en venninne som reagerer som du og hun fikk en legeattest på det fra spesialist og fikk dermed grunnstønad fra nav. 

Skrevet

Om du reagerer allergisk på gluten burde du komme deg til lege. Få henvisning til spesialist og en bekreftelse derfra på at du ikke tåler det. Da kan du nemlig få grunnstønad fra nav, og det er noen tusenlapper i måneden...

Jeg trodde man måtte ha cøliaki for å ha krav på grunnstønad, men det må du ikke. Har en venninne som reagerer som du og hun fikk en legeattest på det fra spesialist og fikk dermed grunnstønad fra nav. 

Jeg har cøliaki, så jeg får allerede stønad :) Burde kanskje nevnt det, men tenkte at det kun var at jeg reagerte på det som var viktig :P 

Skrevet

Er bare redd for at blodtrykket skal bli veldig lavt eller få et allergisjokk, men kanskje det er for sent for det nå...

Hi

Anonymous poster hash: b0957...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...