Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #1 Skrevet 19. mai 2016 Kommer ofte med nedlatende kommentarer på meg som person. Dette til kjæresten min. Rakker ned på meg om mine personlige valg. F.eks at jeg er student og valg av studie. Hun har også kommentert at jeg var dum som tok ett år permisjon fra studiene. Det er så utrolig slitsomt :-( Anonymous poster hash: 47c0c...a66
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #2 Skrevet 19. mai 2016 Har det vært konflikt mellom dere tidligere? Hvordan kom du inn i familien? Og, hva har du eventuelt sagt om henne? Hvis du kom rolig inn i familien, med et smil og samarbeidsvilje, med respekt for foreldrenes dynamikk og rutiner, og uten å ha sagt et vondt ord om henne, ja så er hun langt over grensen. Hvis du vet med deg selv, at det ble trøbbel tidlig, og at du også har slengt litt med leppa, så bør du heller fokusere på hvordan dere kan samarbeide og få lokk på konflikten. Anonymous poster hash: a802a...49e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #3 Skrevet 19. mai 2016 Kanskje du skulle slutte å omtale henne som biomor? Hun er moren! Anonymous poster hash: 7c761...8e5
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #4 Skrevet 19. mai 2016 Kanskje du skulle slutte å omtale henne som biomor? Hun er moren! Anonymous poster hash: 7c761...8e5 Vil tro hun kaller biomor "mamma" til stebarn. Mye lettere å skrive biomor enn mamma til stebarn her inne. For da blir stebarn galt, det er bonusbarn må vite. Eller er dette bedre: Mamma rakker ned på meg, mtp studie og at jeg tok et års permisjon. Dette sier hun til min samboer(som er hennes eks). Anonymous poster hash: 2a5c7...61e
amandine Skrevet 19. mai 2016 #5 Skrevet 19. mai 2016 Biomor er et latterlig uttrykk som mange (inkl meg) oppfatter som negativt betont. Man trenger ikke gjøre det vanskelig, heller, man kan bare si barnets mor/mamma. Når det i HI står at 'Biomor disser', vil nok mange oppfatte det som om HI kanskje har en litt konfronterende og provoserende omgang med damen i alminnelighet.