Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Min eksmann har et barn fra før med ei helt ok dame. Jeg og eksmannen har et barn sammen. Nå har min eksmann begynt å være mye sammen med den eldste ungen, hans mor, hennes mann, ja hele familien til sitt eldste barn. Og hjem kommer mitt barn, og har begynt å kalle moren til sin halvbror for tante, hans far har lært han det. Jeg synes det er så snålt, og sier bare tørt at hun ikke er hans tante, og forteller ungen hvem tantene hans er. Koselig med storfamilie? Anonymous poster hash: d176d...aa8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Tante er vel et begrep som gjerne "misbrukes" litt. Jeg har venninner som omtaler seg som tante til mine barn. Jeg kaller dem aldri det, men samme det vel. Nå høres det forøvrig ut på deg som at det ikke er tittelen men din eks sitt forhold til en enda tidligere eks som er problemet. Anonymous poster hash: 5e376...735
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Tante?? Merkelig av far å si at hun er tante. Forveksler far henne med sin søster eller har han barn med søsteren sin? 😂 Anonymous poster hash: bf133...ab7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Har det noe å si?! Rart hvordan en finner et problem i filleting gitt... Anonymous poster hash: 8bb36...d96
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Jeg ser ikke problemet. Dette er moren til ditt barns søsken, det er jo bare flott om de kan ha et godt forhold. Jeg har to venninner og en ikke nær slektning som alle har kalt meg for tante til sine barn, barna kaller meg for tante. Det er bare en måte å gi uttrykk for at det er et litt ekstra nært forhold der. Selv har jeg aldri kalt onkler og tanter med annet enn deres fornavn, men jeg synes det er koselig å bli kalt for tante når jeg ikke har særlig nær familie selv lenger. Anonymous poster hash: e3b8c...f9b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Jeg kaller ekskona til onkelen min for tante, de var gift i 8 mnd og skilt mange år før jeg ble født. Ikke er de venner heller. Men hun er mor til kusinen min. Denne damen er mor til ditt barns halvsøsken. Anonymous poster hash: 3b4ac...ace
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #7 Skrevet 19. mai 2016 Så lenge det er greit for alle parter så hadde jeg ikke sagt noe/gjort noe ut av det.. "Tante" er jo en del av familien, ikke alle syns det er like kult om ekser får en så "familiær tittel", om man kan si det sånn.. Vi er 3 søstre som alle har (/hatt) menn som heter Thomas, jeg fikk barn med min. Jeg skilte meg fra "min" Thomas og fikk meg ny partner og flere barn. Problemet for lillesøster er at hun nå ikke helt klarer å skille på dette. Hun har jo to onkel Thomas'er, derfor kaller hun også faren til storesøstra for onkel Thomas. Hun tror sikkert at alle som heter Thomas heter "onkel Thomas" Her er det ikke noe problem, men hadde det vært litt konflikter med faren til eldste så hadde det kanskje ikke vært like ok Anonymous poster hash: fdf50...971
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #8 Skrevet 19. mai 2016 Hade syntes det var rart.. Har selv halvsøsken og har aldri sett for meg at de skulle kalt min pappa for onkel. Anonymous poster hash: c8aa3...d8d
Pobie Skrevet 19. mai 2016 #9 Skrevet 19. mai 2016 Her kalles venner av foreldrene og ekser av onkler gjerne for "tante", så jeg hadde ikke reagert i det hele tatt.
soleia Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 "Tante" er vel eit litt romsleg begrep, som enkelte brukar om damer som står barnet nær, sjølv om ein ikkje er i slekt. Kjekt for ungane at dei har fått eit godt forhold Om det er greit for "tante", så skjønar ikkje eg kvifor du skal lage ein konflikt ut av dette, for du lagar dette til eit dilemma for barnet din.
Fru vims Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Syntes faktisk det hørtes litt koselig ut jeg😊 selvom hun selvfølgelig ikke er tante på ordentlig. Er jo moren til halvsøsterera og er vel bra at de får fin kontakt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 tante blir ofte brukt selv om det ikke egentlig er riktig. Broren til barnefaren har fått en baby å om omtaler meg som tante til dette barnet selv om meg og barnefaren ikke er sammen engang. Men jeg syns det er veldig koselig at de ser på meg som en tante for barnet deres Anonymous poster hash: fd00b...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå