Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Jeg fikk adhd diagnosen nå i alder av 27. Jeg har alltid gått med symptomene og det førte til ganske dårlige karakterer fra vgs. Samt. Ingen vitnemål. Har hatt kortvarige jobb hele livet. Fikk barn tidlig uten noen form for planlegging. Kan man søke på erstatning via npe? Eller må jeg ha tatt kontakt med psykolog eller bup tidligere for å kreve erstatning. Setter stor pris på svar!!! Anonymous poster hash: bbe36...a6c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Forsinket"" Hi Anonymous poster hash: bbe36...a6c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Jeg fikk adhd diagnosen nå i alder av 27. Jeg har alltid gått med symptomene og det førte til ganske dårlige karakterer fra vgs. Samt. Ingen vitnemål. Har hatt kortvarige jobb hele livet. Fikk barn tidlig uten noen form for planlegging. Kan man søke på erstatning via npe? Eller må jeg ha tatt kontakt med psykolog eller bup tidligere for å kreve erstatning. Setter stor pris på svar!!! Anonymous poster hash: bbe36...a6c Hvorfor skal du få erstatning? Har du prøvd å bli utredet tidligere? Har du en sykehus historie i journalen? viss du har tatt dette opp med legen tidligere så kan du jo spørre han hva du kan gjøre Jeg fikk adhd diagnosen når jeg var 9 år. Super fornøyd med det fullført vgs3. Men fikk god oppfølgning. Håper du får dekt skole å rett behandling så du kan få en utdannelse 💗 Anonymous poster hash: 0b8c8...299
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 For å søke npe må det ha foregått en pasientskade. Hvis du aldri har vært pasient noe sted - altså at DET er årsaken til at du fikk diagnosen så sent, kan du ikke søke pasientskadeerstatning. Hvis du derimot har vært til utredning og behandling og ikke blitt tatt på alvor, ikke blitt henvist riktig, ikke blitt riktig behandlet osv så er set mulig å søke erstatning. Anonymous poster hash: 4f8e3...7fe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Hvem vil du saksøke og for hva? Foreldrene dine for å ha gitt deg arvestoffet? Skolen for ikke å ha forstått at du hadde skade? Helsevesenet for ikke å ha tvunget deg til abort? Anonymous poster hash: b480f...ca0
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Da jeg jobbet i BUP, var jeg borti noen tilfeller av tidligere pasienter som klagde over at rett diagnose ikke var satt tidligere. Så vidt jeg vet var det ikke mange av dem som fikk medhold fra pasientklagenemnda eller fylkeslegen. Hvis du har vært til utredning som barn, bør du i hvert fall begynne med å be om utskrift fra journal og så få hjelp til å gå gjennom vurderingene som ble gjort den gangen. Anonymous poster hash: 1a39b...503
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har vært i kontakt med dps for 2 år tilbake. Men på grunn av at det tok langt tid så regnet jeg med at jeg ikke hadde adhd. Derfor bestemte jeg med for å slutte å dra til psykologen min. Tok kontakt med legen igjen siden jeg ikke klarte å takle det mer. Og det viser seg på bare 5 timer hos en spesialist at jeg har adhd. Anonymous poster hash: bbe36...a6c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Om du skulle blitt utredet som barn og det i bunn og grunn dine foreldres ansvar. Så ditt når du ble eldre. Anonymous poster hash: e58d6...4a0
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Man kan jo for all del bare prøve. Bare å fylle ut kjema på NPE sine nettsider. lykke til! Anonymous poster hash: bbe36...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå