Gå til innhold

Flytte til Sylling.. noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan det er der? Miljø? Lett å komme i kontakt med folk osv? Er det mange som pendler til Oslo fra Sylling? Hvor lang tid bruker man ca? Supert med svar 😄

Anonymous poster hash: f5570...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sylling i Lier?

Hvis du skal pendle Sylling-Oslo så håper jeg du har god tid :P

Stedet Sylling er flott, og det bygges kraftig ut for tiden. Blir sikkert flust at barnefamilier der så miljøet blir sikkert bra :)

Men uansett hvordan du vrir og vender på det, Sylling er LANGT DER IFRA sentralt. Det er langt utpå bondelandet, dårlig kollektivtransport og langt fra nærmeste påkjøring til E18. Tar minst 20 min, (joda, mange bruker kortere tid, men da bryter de både en og to fartsgrenser på trange, bedritne veier) som blir enten på Tranby eller i Sandvika (via Skaret og Sollihøgda).

Skal man bo i Sylling er man avhengig av bil, det går som sagt få busser og man kan ikke akkurat gå eller sykle om du skal andre steder enn innenfor selve Sylling. Jeg har flere venner som nå flytter dit fordi de ønsker å bygge/kjøpe seg hus (her vi bor er det veldig dyrt!), men jeg hadde dessverre ikke flyttet dit om jeg så hadde fått et hus kastet etter meg. Jeg syns det rett og slett er altfor usentralt og knotete :( Skal du til Oslo med buss må du først ta buss til Lyngåskrysset (ca 15 min) stå og vente der på bussen til Asker for så ta toget til Oslo, eller du kan ta bussen fra Lyngås over Tranby og ta timesekspressen. Uansett tar det laaang tid, for det er ikke alltid sånn at tog og buss korresponderer (?).

Anonymous poster hash: e9347...f79

Skrevet

Hmmm...ja vi har bil da men.... tanken ville vært å kjøre til Asker og ta toget til Oslo derfra... 1 time til jobb cirka... det er jo langt. Men mange som pendler med en tines reisevei i det ganske land...

Anonymous poster hash: f5570...500

Skrevet

Med mindre dere drar hjemmefra før fuglene fiser, vil den ruten du skisserer ta mer enn 1 time. Du har ikke tenkt på køkjøring på motorveien, desperat leting etter parkeringsplass i Asker, spurten til toget fra parkeringsplassen (og evt. reisetid fra togstasjonen i Oslo).

Dere kan muligens spare noe tid på å pendle fra Lier stasjon. Selv da vil du slite med å komme under 1 time.

Ellers: Gleder meg til å dra til Sylling på Jordbæreventyret.

Anonymous poster hash: 76921...985

Skrevet

Flytt til Tranby, da kan du hoppe rett på motorveien.

Anonymous poster hash: 04d64...85e
Skrevet

Går buss hvert 15 min i rushen fra Lierskogen til Oslo. Stor gratis pendlerparkering der. Bruker 15-20 min fra Sylling til parkeringen. Vi bruker den og er veldig fornøyde. Sylling/Lier er et bra sted å bo 😃

Anonymous poster hash: 303d4...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...