Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har alltid fått en ferdig utregnet selvangivelse, mens i år fikk jeg for første gang en der det ikke sto noenting om jeg får baksmell eller tilbake på skatten. Er det noen som vet når den endelige selvangivelsen kommer? Den med ferdig utregning? Har veldig lyst til å vite om jeg kan planlegge sommerferie eller ikke.... Anonymous poster hash: 9438c...910
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Det kommer ikke noen ny selvangivelse. Skatteoppgjøret kommer en gang mellom juni og oktober. Du kan legge tallene inn i en skattekalkulator (f.eks på skatteetaten.no), så regner den det ut for deg. Har du en mann som er selvstendig næringsdrivende, ettersom du ikke får utredningen på selvangivelsen? Anonymous poster hash: 97791...ee5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Det kommer ikke noen ny selvangivelse. Skatteoppgjøret kommer en gang mellom juni og oktober. Du kan legge tallene inn i en skattekalkulator (f.eks på skatteetaten.no), så regner den det ut for deg. Har du en mann som er selvstendig næringsdrivende, ettersom du ikke får utredningen på selvangivelsen? Anonymous poster hash: 97791...ee5 Utredningen = utregningen. Anonymous poster hash: 97791...ee5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Om det ikke sto noenting er det vel fordi du enten er selvstendig næringsdrivende selv eller mannen din er det? Da får dere ikke vite før til høsten. Første pule for selvstendige og deres ektefeller er fra 3. august og utover. For vanlige skattebetalere er første pulje 22. juni, Anonymous poster hash: 0e25d...595
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Om det ikke sto noenting er det vel fordi du enten er selvstendig næringsdrivende selv eller mannen din er det? Da får dere ikke vite før til høsten. Første pule for selvstendige og deres ektefeller er fra 3. august og utover. For vanlige skattebetalere er første pulje 22. juni, Anonymous poster hash: 0e25d...595 Vi er sykepleiere begge to, er ikke selvstendig næringsdrivende. Så det betyr at jeg ikke kommer til å vite om jeg får baksmell eller tilbake på skatten før i slutten av juni? Hi Anonymous poster hash: 9438c...910
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Vi er sykepleiere begge to, er ikke selvstendig næringsdrivende. Så det betyr at jeg ikke kommer til å vite om jeg får baksmell eller tilbake på skatten før i slutten av juni? Hi Anonymous poster hash: 9438c...910 Første pulje er i slutten av juni, men det er ikke sikkert du er i første pulje... Det er egentlig umulig å vite hvilken plass din selvangivelse har i bunken til skatteetaten, rekker de den ikke i første pulje får du den kanskje i andre pulje. Et år fikk jeg den i september. Anonymous poster hash: 0e25d...595
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har alltid fått en ferdig utregnet selvangivelse, mens i år fikk jeg for første gang en der det ikke sto noenting om jeg får baksmell eller tilbake på skatten. Er det noen som vet når den endelige selvangivelsen kommer? Den med ferdig utregning? Har veldig lyst til å vite om jeg kan planlegge sommerferie eller ikke.... Anonymous poster hash: 9438c...910 Dette kan vel ikke stemme? Du får jo vite om du har betalt for mye eller for lite skatt? Og dermed den foreløpige utregningen. Har du ført inn endringer før du leverte den og er spent på om de er godkjent? Anonymous poster hash: 45f28...cec
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Dette kan vel ikke stemme? Du får jo vite om du har betalt for mye eller for lite skatt? Og dermed den foreløpige utregningen. Har du ført inn endringer før du leverte den og er spent på om de er godkjent? Anonymous poster hash: 45f28...cec Nope, fikk en der det bare sto hvor mye jeg hadde betalt i skatt, ingenting om jeg kom til å få tilbake eller om jeg måtte betale. Har sjekket den nøye flere ganger, men det står ikke der... Samboeren min sin var sånn jeg er vant til å se den, men min hadde ikke denne utregningen. Hi Anonymous poster hash: 9438c...910
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Dette kan vel ikke stemme? Du får jo vite om du har betalt for mye eller for lite skatt? Og dermed den foreløpige utregningen. Har du ført inn endringer før du leverte den og er spent på om de er godkjent? Anonymous poster hash: 45f28...cec Neida, noen av oss får ikke vite dette før i oktober. Mannen min regnes som næringsdrivende, derfor får vi begge oppgjøret til høsten. Anonymous poster hash: 60556...140
Daquiry Skrevet 19. mai 2016 #10 Skrevet 19. mai 2016 Er en knapp som viser midlertidig oppgjør. Skal være på høyre side mener jeg. Men det er ikke sikkert at den funker nå som du hat levert den.
Hønemor30 Skrevet 19. mai 2016 #11 Skrevet 19. mai 2016 Men hadde du ingen endringer du la inn før du leverte den? I såfall ville du jo fått opp midlertidig skatteberegning der. Som ei over sier, det finnes en knapp innpå sida der.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #12 Skrevet 19. mai 2016 Må man levere om man ikke har endringer??? 😮 Hi Anonymous poster hash: 9438c...910
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #13 Skrevet 19. mai 2016 Er en knapp som viser midlertidig oppgjør. Skal være på høyre side mener jeg. Men det er ikke sikkert at den funker nå som du hat levert den. Så ingen sånn knapp... 😕 hvor pleier den å være? Hi Anonymous poster hash: 9438c...910
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Må man levere om man ikke har endringer??? 😮 Hi Anonymous poster hash: 9438c...910 Nei. Men det ville vel i grunnen vært mest naturlig om du hadde kontaktet skatteetaten før leveringsfrist 30. april dersom selvangivelsen var mangelfull. Selvsagt skal det stå om du må betale restskatt eller om du får igjen penger! Anonymous poster hash: 739b5...3e1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 Du kan jo bare google skattekalkulator og legge inn summene fra den foreløbige selvangivelsen din.. Det året jeg fikk en selvangivelse som ikke det var beregnet tilgode/restskatt på måtte jeg vente til høsten med å få resultatet. Men det var pga mannen da, han har så mange rare ting på sin selvangivelse og siden vi er gift lignes vi jo sammen så min enkle selvangivelse må vente til hans er ferdig beregnet. Anonymous poster hash: 0e25d...595
Hønemor30 Skrevet 19. mai 2016 #16 Skrevet 19. mai 2016 Du hadde jo endringer så lenge den manglet informasjon så ja du burde absolutt kontaktet dem. Du får gjøre det nå da å be de se på den så får du svar på om det er noe som ikke stemmer.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #17 Skrevet 19. mai 2016 Det står på siste side. Står det ingenting der, burde du ringt å høre før fristen gikk ut 30.4. Nå står den som levert og at du har godkjent det som står der. Altså inntekt, fradrag, gjeld etc. Lite ågjøre med det nå, men gå grundig igjennom når du får den neste år! Anonymous poster hash: dffc5...668
Daquiry Skrevet 19. mai 2016 #18 Skrevet 19. mai 2016 Så ingen sånn knapp... hvor pleier den å være? Hi Anonymous poster hash: 9438c...910 Jeg fant den!! Logg inn på Altinn.no, gå til din meldingsboks, til venstre rett har du en meny som heter Arkivert, trykk på den øverste av de leverte selvangivelsene, trykk på tilbake, da kommer det opp: Gjøre endringer eller tilføyelser på levert selvangivelse. Dette skal du ikke, MEN se på menyen på høyre side, der står det START SKATTEBEREGNING, der får du opp foreløpig om du får tilbake til må betale restskatt etter endringene.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #19 Skrevet 19. mai 2016 Jeg fant den!! Logg inn på Altinn.no, gå til din meldingsboks, til venstre rett har du en meny som heter Arkivert, trykk på den øverste av de leverte selvangivelsene, trykk på tilbake, da kommer det opp: Gjøre endringer eller tilføyelser på levert selvangivelse. Dette skal du ikke, MEN se på menyen på høyre side, der står det START SKATTEBEREGNING, der får du opp foreløpig om du får tilbake til må betale restskatt etter endringene. Oh, da fikk jeg det til også, har ikke funnet denne knappen før Visste jeg skulle få tilbake, men har gjort flere endringer, nå fikk jeg opp en beregning, jippi Anonymous poster hash: 0e25d...595
Daquiry Skrevet 19. mai 2016 #20 Skrevet 19. mai 2016 Oh, da fikk jeg det til også, har ikke funnet denne knappen før Visste jeg skulle få tilbake, men har gjort flere endringer, nå fikk jeg opp en beregning, jippi Anonymous poster hash: 0e25d...595 Så bra! Hyggelig å kunne hjelpe
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2016 #21 Skrevet 19. mai 2016 Jeg fant den!! Logg inn på Altinn.no, gå til din meldingsboks, til venstre rett har du en meny som heter Arkivert, trykk på den øverste av de leverte selvangivelsene, trykk på tilbake, da kommer det opp: Gjøre endringer eller tilføyelser på levert selvangivelse. Dette skal du ikke, MEN se på menyen på høyre side, der står det START SKATTEBEREGNING, der får du opp foreløpig om du får tilbake til må betale restskatt etter endringene. Tuuuuuuuusen takk!!!! :D Nå slipper jeg å lure lenger! Hi Anonymous poster hash: 9438c...910
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå