Gå til innhold

Hvilken bunad bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på bunad og vurderer å kjøpe meg en. Ser det er mye meninger om valg av bunad i en annen tråd her inne. Men jeg ønsker ikke å velge den jeg syntes er finest, jeg ønsker en "tilknyttning" til den. Men blir litt usikjer på hva som blir "riktig". Født i oslo, bodde der til jeg ble 1 år,(besteforeldrene mine er fra oslo, oldeforeldre vet jeg ikke) etter det flyttet vi til østfold og bodd her i 30 år. Hvilken er mest "riktig" å kjøpe da? Vet at ikke noe er riktig eller feil, ønsker kun inspill på andre sine synspunkt.

Anonymous poster hash: f2e01...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Østfoldbunaden er mye finere enn Oslodrakta. Er begge dine foreldre fra Østfold? Du kan jo alltids finne ut hvor dine oldeforeldre har røtter :)

Anonymous poster hash: 2e474...061

Skrevet

Mine foreldre og jeg er født i oslo. Men jeg har kun bodd der frem til jeg var 1 år så føler mere tilknyttning til her jeg bor enn der jeg er født, derfor jeg er litt usikker

Hi

Anonymous poster hash: f2e01...388

Skrevet

Østfold

Anonymous poster hash: 89a60...5a7

Skrevet

Kjøp den du føler deg mest hjemme i, hvilken føler du sier noe om deg?

Jeg personlig kan ha både nordlandsbunad (hele farsslekta i Harstad), Lundebybunad (hele morsslekta er derfra) og Aust-Agder bunaden (jeg har bodd her i 20 år og blir her til min dødsdag), men den eneste bunaden jeg føler meg hjemme i er Romeriksbunaden, for jeg er født og oppvokst på Kløfta. Det er romeriksbunaden som forteller noe om meg, hvor mine røtter er fra, ikke besteforeldre e.l. men mine røtter.

Anonymous poster hash: 72aa3...960
Skrevet

Begge deler blir veldig riktig. Det aller riktigste synes jeg er å velge den som er fra der du føler deg mest hjemme, men hvis du heller vil ha den andre så går det også helt fint.

Anonymous poster hash: 5a77d...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...