Gå til innhold

Litt trist i dag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden puberteten vært plaget med veldige smerter og store blødninger. Brukte lang tid på å få datteren min, søsken har vi ikke fått til. I går kveld havnet jeg på sykehuset pga store blødninger, bunaden så ut som om stallen var dyppet i blod. De fikk stoppet det, men jeg har mistet mye blod og er i helt ræva form.. Jeg har hatt et tcre inngrep for et år siden, men det funka ikke så bra, slimhinnene vokste ut igjen ila tre mnd. Det ble en liten perforering på livmoren under det inngrepet, men de mente de hadde fått fikset det. Nå viser det seg derimot at det hullet fortsatt er der, og i morgen blir livmoren fjernet :( Etter tcre kunne jeg ikke få barn uansett (mente de), men nå blir liksom alt håp ute.

Så sitter jeg her i sykesenga, da, blod i ene armen, antibiotika i den andre og venter bare på at hb skal gå opp såpass at de tør operere meg.

Måtte bare sutre litt her, vet ikke hva annet jeg vil med innlegget :P

Anonymous poster hash: 79a4a...a51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, klem til deg :(

Anonymous poster hash: 77c6a...753

Skrevet

Har siden puberteten vært plaget med veldige smerter og store blødninger. Brukte lang tid på å få datteren min, søsken har vi ikke fått til. I går kveld havnet jeg på sykehuset pga store blødninger, bunaden så ut som om stallen var dyppet i blod. De fikk stoppet det, men jeg har mistet mye blod og er i helt ræva form.. Jeg har hatt et tcre inngrep for et år siden, men det funka ikke så bra, slimhinnene vokste ut igjen ila tre mnd. Det ble en liten perforering på livmoren under det inngrepet, men de mente de hadde fått fikset det. Nå viser det seg derimot at det hullet fortsatt er der, og i morgen blir livmoren fjernet :( Etter tcre kunne jeg ikke få barn uansett (mente de), men nå blir liksom alt håp ute.

Så sitter jeg her i sykesenga, da, blod i ene armen, antibiotika i den andre og venter bare på at hb skal gå opp såpass at de tør operere meg.

Uffa meg.. Jeg føler med deg!

Ville bare si at om en uke er det min tur. Jeg har samme problemet, og å fjerne slimhinnene har heller ikke hjulpet meg.

Jeg gleder meg til å bli kvitt hele livmora. Vi trenger den ikke lengre. Tenk så deilig dette skal bli... Du får tenke positivt 😊

Sender deg en klem og ønsker deg lykke til ❤️

Anonymous poster hash: 4bb3c...ccc

Skrevet

Klem til deg ❤️

Skrevet

Uff... Ikke rart du er lei deg!

Anonymous poster hash: fbedc...33c

Skrevet

Uffa meg.. Jeg føler med deg!

Ville bare si at om en uke er det min tur. Jeg har samme problemet, og å fjerne slimhinnene har heller ikke hjulpet meg.

Jeg gleder meg til å bli kvitt hele livmora. Vi trenger den ikke lengre. Tenk så deilig dette skal bli... Du får tenke positivt 😊

Sender deg en klem og ønsker deg lykke til ❤️

Tusen takk for svar alle sammen! Dere er faktisk veldig gode å ha :)

Uff, fælt å si det, men litt godt å høre fra ei i samme situasjon! Håper jeg også klarer å se det på den måten snart, at jeg ikke trenger den og at den bare er plagsom, men foreløpig er jeg litt delt. Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Jeg er "bare" 26, så håper jeg får beholde eggstokkene i hvertfall, ble så mye info her i sta at jeg ikke forstod alt. Og skal du beholde livmortappen? Jeg vil gjerne ha den, men kirurgen ville helst ta den samtidig da gynekologen syns den var litt for rød og hoven. De vet jo ikke om det kommer av infeksjonen eg har fått som følge av hullet i livmora, eller om det er noe annet ennå, tok celleprøve i desember som var helt fin. Vet ikke hvorfor jeg vil beholde den egentlig, kanskje mest fordi da vil jeg ikke merke sååå stor forskjell!? :P

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Dere er faktisk veldig gode å ha :)

Uff, fælt å si det, men litt godt å høre fra ei i samme situasjon! Håper jeg også klarer å se det på den måten snart, at jeg ikke trenger den og at den bare er plagsom, men foreløpig er jeg litt delt. Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Jeg er "bare" 26, så håper jeg får beholde eggstokkene i hvertfall, ble så mye info her i sta at jeg ikke forstod alt. Og skal du beholde livmortappen? Jeg vil gjerne ha den, men kirurgen ville helst ta den samtidig da gynekologen syns den var litt for rød og hoven. De vet jo ikke om det kommer av infeksjonen eg har fått som følge av hullet i livmora, eller om det er noe annet ennå, tok celleprøve i desember som var helt fin. Vet ikke hvorfor jeg vil beholde den egentlig, kanskje mest fordi da vil jeg ikke merke sååå stor forskjell!? :P

Jeg er 34, så eldre enn deg.

Hadde nok ikke tatt så lett på det om jeg var yngre og ikke hadde flere barn.

Her har de vel tenkt å ta alt. Jeg fjerner eggstokker og siden jeg er bærer av et kreftgen. (Lynch)

Blir spennende med overgangsalder da..

Om du ikke har plager i forbindelse med eggstokkene så får du absolutt beholde dem. De fjerner dem ikke om det ikke er en risiko forbundet med å ha dem der.

Har du de barna du ville ha? I så fall trenger du ikke livmor lenger. Jeg ser på livmora mi som en blindtarm jeg nå 😂

Dette går kjempebra! 😊

Skrevet

Kan jeg spørre om dette er pga endometriose?

Anonymous poster hash: 4f65b...9b0

Skrevet

Jeg har vært gjennom mye av det samme HI. Jeg bare fossblødde en dag, og måtte ha store mengder blod førret de kunne operere. Jeg hadde en gigantisk muskelknute som de fjernet samtidig med livmor, livmorhals og eggledere. (Eggstokkene fikk bli)

Det hele var ganske dramatisk, men må bare si at alt gikk kjempe bra! Jeg måtte snittes på langs, så bortsett fra litt tid på å komme meg helt etter operasjonen - så har dette bare vært helt fantastisk!

Jeg har ingen plager, og slipper de voldsomme blødningene hver måned! Jeg tenker på det, nesten daglig, hvor glad jeg er! Kunne nesten ikke gå utafor døra når jeg hadde mensen... Holdt ut på jobb med digre bleier... Så uendelig glad for å slippe det..

Vil ønske deg masse masse lykke til. Er helt sikker på at dette vil bli til det bedre for deg også!

Skjønner at det er sårt om du ønsket flere barn,men du får tenke andre muligheter.

Jeg vet at det er lett å si. Jeg har to barn, så kanskje enklere da... Men jeg håpet du blir like fornøyd som meg!!!

Anonymous poster hash: 4ba01...e29

Skrevet

<3

Anonymous poster hash: 80f67...ad1

Skrevet

Klart du er trist...det må du gi deg selv lov til å være!

Du er fortsatt så ung at dere har god tid til å vurdere adopsjon. Kanskje deres barn blir født snart et annet sted i verden

Anonymous poster hash: 1e34e...de7

Skrevet

Huff, stakkar deg. Klem <3

Anonymous poster hash: a1ade...e81

Skrevet

Håpet alt går bra med deg i dag HI. Lykke til!

Anonymous poster hash: 4ba01...e29

Skrevet

Tenk så bra du har dattera di 💓 Livet kan ikke alltid planlegges og er ikke alltid rettferdig. Noen ganger må man bare ta det livet gir og prøve å tenke mest mulig positivt. Ta en dag av gangen og forson deg med det sakte men sikkert. Håper du får en bedre livskvalitet fra nå av og på den måten blir du også den beste mammaen for jenta du har? Lykke til og stor klem til deg. God bedring!

Anonymous poster hash: 023f2...cdd

Skrevet

Tusen hjertelig takk for alle klemmer og gode ord! :)

Da er jeg ferdig operert og begynt å komme meg til meg selv igjen :P Føler meg litt mer ok med det i dag, så regner med det ikke tar lang tid før det er helt greit. Jeg tenkte på det før jeg slokna, at det skal bli godt å slippe, så dere har nok hjulpet meg ganske mye :)

Det ble en litt større operasjon enn ventet, jeg har tydeligvis også hatt blindtarmbetennelse uten at jeg har skjønt at smertene kom derfra også, den sprakk da de skulle fjerne den, så de har "støvsugd" meg godt inni der. Livmoren min hadde også flere små hull som gjorde at jeg blødde ut i buken også, så hadde uansett aldri blitt gravid. Fikk beholde en eggstokk, den andre var helt ødelagt, livmortappen tok de.

Føler meg overraskende lettet! Takk igjen damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...