Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #1 Skrevet 18. mai 2016 Første er min søster, mannens bror, min venninne og mannens kamerat fadder på. Andre er min søster, hennes mann(som også er kamerat av min mann), mannens bror og min samme venninne fadder på. Er veldig i tvil på faddevalg nå som tredje snart skal døpes... 1) Mannens bror har en kone (de har barn sammen) men er ikke en verdig omsorgsperson i mine øyne... Selv er både jeg og mannen fadder til deres barn, og jeg er redd hun vil føle seg forbigått dersom hun ikke får være fadder nå... 2) Burde min venninne være fadder til tredje også fordi hun er til de første? Vil hun føle seg tilsidesatt om hun ikke får være det denne gangen også...? Hva ville dere valgt? Anonymous poster hash: 37259...04e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #2 Skrevet 18. mai 2016 Jeg ville valgt familie, helt klart både onkel og inngiftet tante, hun trenger vel ikke være så omsorgsfull for å være fadder vel.... Anonymous poster hash: d31f8...574
uanonym Skrevet 18. mai 2016 #3 Skrevet 18. mai 2016 Hadde jeg vært din venninne hadde jeg syntes det var nok med to fadderbarn i samme familie. Selv om din svigerinne blir fadder, har ikke det noe å si for fremtiden, dersom dere skulle falle fra. Så om hun er en dårlig omsorgsperson kan hun allikevel være en god fadder. Jeg hadde valgt svigerinnen, + for eksempel et vennepar.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #4 Skrevet 18. mai 2016 Hva tenker du er jobben til en fadder? Siden du mener kona til mannens bror ikke er omsorgsfull? Anonymous poster hash: 5965b...684
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #5 Skrevet 18. mai 2016 Velg familie og de som best kan oppdra i den kristne tro. Kanskje i samme menighet som dere. Anonymous poster hash: 46dae...f31
Elsker livet Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Om ingen av dem ber for barnet, lærer det å be og snakker med barnet om bibelfortellingene, hadde jeg valgt nr. 1. Da har det ikke så stor betydning hvem som blir oppgitt som fadder, bortsett fra dette med å inkludere og unngå å fornærme. Venninnen din er sikkert bare glad for å slippe å være fadder på enda ett barn. Det hadde i alle fall jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå